2008-02-22, 14:39
Medlem
RyssJävels avatar
comicon - Jag respekterar din läggning och har inte för avsikt att förolämpa dig (tvärtom är det starkt att vara öppet homosexuell i dagens samhälle), vad du gör bakom stängda dörrar är din ensak. MEN! Jag hoppas att du aldrig lyckas adoptera en unge.

Det är inte normalt att vara bög/flata. Det är heller inte normalt att två pappor/mammor uppfostrar ett barn. På föräldrarmötet, ska ni båda komma? Hur ska erat barn förklara till sina klasskamrater att hans föräldrar är bögar? Mobbingen kommer att vara brutal.
Citera
2008-02-22, 16:55
Awaiting Email Confirmation
JustBoreds avatar
Ja allt tal om barns bästa... Lätt att bara fastna i att det måste väl vara alla människors "rätt" att få barn... Nä så är det inte...
Citera
2008-02-22, 17:40
Medlem
Androass avatar
Jag kan ju bara gå till mig själv och jag skulle aldrig vilja ha föräldrar som inte var heterosexuella.

Men jag förstår samtidigt att bögar/flator vill ha barn. Det är svårt!
Citera
2008-02-22, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insulin
Instämmer till fullo. Bort med alla egoistiska bögjävlar. Hoppas verkligen att inga barn får uppleva bögföräldrar, vore jävligt taskigt om så var fallet.

Håller med. Ni bögar har val ett liv där ni har samlag med en person av samma kön. En onaturlig sexuell relation. Detta betyder att ni inte kan få barn med er partner. Vi lever i ett land där ni får ha en sexuell relation med en av samma kön. Ni lever i en relation där ett barn är omöjligt att producera på ett naturligt vis. Ni kan inte ha kakan och äta den.

On Topic: Lär ju finnas väldigt många kinesbarn som är oönskade, speciellt flickebarn?
Citera
2008-02-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comicon
Jag har aldrig, trots stort engagemang i HBT-världen, hört begreppet kid-swap. Alltså att skaffa två barn med ett lesbiskt par och så tar vi ett barn var, eller vadå? Snacka om att underminera den juridiska tryggheten för barnet totalt. Det är ju inte direkt ett husdjur vi talar om här.
.

Exakt och det är därför bögjävlar inte borde få skaffa barn , barn är inte nån jävla rättighet utan någonting man skapar som man och kvinna tillsammans.
Citera
2008-02-23, 00:01
Medlem
Antevantes avatar
Fy fan!
Det står 2008 i min kalender, men när man läser vissa inlägg i den här tråden blir man beklämd.
Man ser att moderatorn varit inne och deletat, men likförbannat står vissa idioter kvar med byxorna nere.
Homofobi år 2008, fan jag blir så jävla ledsen när jag ser eländet och den låga bildningsnivån hos vissa.

Comicon: Jag hoppas verkligen ni uppnår er dröm om ett barn. Jag har en del homosexuella vänner där två av paren har barn. Förvisso lesbiska kvinnor, men visst borde även män få samma chans.
Barnen i nämnda par är fullt friska och lyckliga barn. Ingen har börjat skolan ännu, men inget av paren har haft några som helst problem på daghem eller förskola. Barn brukar vara smartare än man tror.
Det är synd att folks 1800tals fördomar fortfarande existerar...sorgligt är ordet.
Citera
2008-02-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Fy fan!
Det står 2008 i min kalender, men när man läser vissa inlägg i den här tråden blir man beklämd.
Man ser att moderatorn varit inne och deletat, men likförbannat står vissa idioter kvar med byxorna nere.
Homofobi år 2008, fan jag blir så jävla ledsen när jag ser eländet och den låga bildningsnivån hos vissa.

Comicon: Jag hoppas verkligen ni uppnår er dröm om ett barn. Jag har en del homosexuella vänner där två av paren har barn. Förvisso lesbiska kvinnor, men visst borde även män få samma chans.
Barnen i nämnda par är fullt friska och lyckliga barn. Ingen har börjat skolan ännu, men inget av paren har haft några som helst problem på daghem eller förskola. Barn brukar vara smartare än man tror.
Det är synd att folks 1800tals fördomar fortfarande existerar...sorgligt är ordet.

Mitt inlägg handlar inte om att jag är homofob , även fast jag inte tycker om homosexuella. det handlar om att barnet har rätt till både en mamma och en pappa. Föräldrarna har inte rätt till någonting. Det är barnets liv inte deras det handlar om.
Citera
2008-02-23, 00:03
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Exakt och det är därför bögjävlar inte borde få skaffa barn , barn är inte nån jävla rättighet utan någonting man skapar som man och kvinna tillsammans.

Jo och tyvärr är det alldeles för lätt för män och kvinnor att skaffa ungar...
Fy fan inga tillstånd behövs...Så många oönskade barn det finns, bara för att föräldrarna KAN skaffa barn.
Citera
2008-02-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jo och tyvärr är det alldeles för lätt för män och kvinnor att skaffa ungar...
Fy fan inga tillstånd behövs...Så många oönskade barn det finns, bara för att föräldrarna KAN skaffa barn.

Det är synd att det finns oönskade barn , det borde inte vara så. Men det betyder fortfarande inte att homosexuella har rätt att ha barn.

barnen kan vara önskade men ändå må dåligt. Och jag tror att barn som växer upp utan en mamma och en pappa kommer att må dåligt.

återigen barn är ingen rättighet.
Citera
2008-02-23, 00:11
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Mitt inlägg handlar inte om att jag är homofob , även fast jag inte tycker om homosexuella. det handlar om att barnet har rätt till både en mamma och en pappa. Föräldrarna har inte rätt till någonting. Det är barnets liv inte deras det handlar om.

Nu var det inte dig jag avsåg, utan tidigare inlägg.

Det finns utredningar som entydigt visar att barn i homosexuella förhållanden mår ypperligt fint.

Det finns mängder med barn till homosexuella som har ett fullgott liv.
Man kan inte generalisera på det sättet att ett barn behöver ditt och datt.
Jag har flera vänner som växt upp utan sin pappa, och de mår jättebra. Människan är anpassningsbar och klarar det mesta.

Tyvärr är det omgivningens trångsynthet som ska bestämma andra människors liv..det är frustrerande att vi inte kommit längre. Vi kan byta hjärtan på folk och spränga satelliter i rymden, men vi kan fan inte acceptera våra medmänniskor...Sådant gör mig riktigt rädd för mänskligheten
Citera
2008-02-23, 00:17
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Det är synd att det finns oönskade barn , det borde inte vara så. Men det betyder fortfarande inte att homosexuella har rätt att ha barn.

barnen kan vara önskade men ändå må dåligt. Och jag tror att barn som växer upp utan en mamma och en pappa kommer att må dåligt.

återigen barn är ingen rättighet.

Men ärligt talat, det finns mängder med ungar som växt upp utan den ena eller den andra föräldern...

Ska vi ta ifrån de föräldrarna som blir ensamma av en eller annan orsak vårdnaden, med motiveringen att deras barn antagligen kommer att må dåligt efter ett tag.

Skilsmässobarn, borde inte de må jävligt illa? Borde inte det klassas som misshandel? Men de har ju å andra sidan tillgång till sina föräldrar varannan vecka, eller i de flesta fall sin farsa var 14e dag.
Är det bättre? men klart, det är ju i ett heterosexuellt förhållande.

Nej, se till barnens bästa...Och i barnens värld spelar det ingen roll vilket kön föräldrarna har. BAra de får kärlek
Citera
2008-02-23, 00:31
Medlem
foshoos avatar
Resonemanget att barn har rätt till en mamma och en pappa grundar sig vanligtvis på att barn behöver både en manlig och en kvinnlig förebild i sitt liv. Detta är någonting jag inte tänker argumentera emot, jag tror det är jätteviktigt! Måste det vara föräldrarna? Självklart inte. Vi har massor av människor i våra liv förutom våra föräldrar som formar oss till dem vi är. Bögar och flator har också vänner och familjer som står bakom dem, precis som vilket straight par som helst. Att använda barnets rättighet till någonting som det på intet sätt kommer nekas med homosexuella föräldrar är inkorrekt och infantilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in