2008-03-02, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Din åsikt, en del får ju barn som hetero sen upptäcker dom sin lögn, ska de adoptera bort ungarna?
Men kan homos få uppfostra barn?

Jag skrev lösningen i inlägget ovan i det du nyss citerat. I dom fall där det visar sig att den ena föräldern i ett par med barn är homosexuell så ska den friska föräldern få ensam vårdnad. Skulle det visa sig att även den föräldern inte är lämplig så kan det bli tal om placering på annat håll. Adoption tex.
Citera
2008-03-02, 20:39
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Jag skrev lösningen i inlägget ovan i det du nyss citerat. I dom fall där det visar sig att den ena föräldern i ett par med barn är homosexuell så ska den friska föräldern få ensam vårdnad. Skulle det visa sig att även den föräldern inte är lämplig så kan det bli tal om placering på annat håll. Adoption tex.
Vem är du och sitta och bestämma vem som är "frisk"? Den person som är bäst lämpad att ge barnet korrekt syn på mänsklighet och värme och att kunna sätta gränser anser jag skall vara förälder.

Det är inte sexualliteten som uppfostrar barnet, det är människan. Och en homosexuell och en heterosexuell ser båda ut som vanliga friska människor. Du dömer ut en person som sjuk pga dennes medfödda sexualitet.

Skrämmande att se. Vad är det som säger att en homosexuell eller bisexuell inte kan ge barnet sunda normer och värderingar?

Välkommen till 2008....
Citera
2008-03-02, 20:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Varför ska homosexuella ha rätt att skaffa barn? Det är frågan som vi diskuterar alltså inte hur det går till praktiskt. Att det krävs en man och en kvinna för att det ska bli barn vet nog alla om. Tydligen verkar det vara något jobbigt för er fikusar eftersom ni hela tiden måste påvisa hur normala och riktiga ni är.

Men ni kan inte skaffa den naturliga vägen och bör således inte heller ha några barn. I familjer där någon av föräldern "kommer ut ur garderoben" så ska omvårdnaden skrivas på den friske föräldren. Alternativt placeras i fosterhem om den andre bedöms som olämpligt utav andra skäl.

Homosar har sina metoder, men barn får dom, ska barnen tas bort från föräldrarna?

Definiera nu frisk.
Vilket handikapp kan jämföras med homosexualitet.?
Citera
2008-03-02, 21:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:

Haha wtf ?!

Vet du vad homosexuallitet är ?

Det låter på dig som om att vara homosexuell är det samma som att man vill äta barn.
Citera
2008-03-02, 21:21
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Ja absolut låt oss stanna utvecklingen eftersom allting ändå funkar så bra?

Hellre tillåta än förbjuda. Så länge inte barnet far illa eller
påverkas negativt så anser jag inte mig ha rätten att lägga
mig andra vuxna människors liv. Bögar är inte människor
från yttre rymden, de är vanligt jävla folk.

Det är fakta

Nej vi skall inte stanna utvecklingen. Däremot skall utvecklingen vara naturlig och inte kopplat till hutlösa sociala expriment påhejad av små minioritetsgrupper och media.
Citera
2008-03-02, 21:23
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Bra då enas vi med andra ord om att homosexuella kvinnor är de som är bästa föräldrar eftersom de knullar runt minst av alla, generellt sett.
Problemet är att de inte kan få barn på naturlig väg. Det finns också fler parametrar på vad som är en god familjeuppfostran än endast det om lössläpthet. Bland annat att barnen bör ha en sund syn på vad kvinnlighet och manlighet betyder.

Förövrigt vore det intressant med en länk tilll ditt påstående om de trogna lesbiska paren.
Citera
2008-03-02, 21:26
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Vem är du och sitta och bestämma vem som är "frisk"? Den person som är bäst lämpad att ge barnet korrekt syn på mänsklighet och värme och att kunna sätta gränser anser jag skall vara förälder.

Det är inte sexualliteten som uppfostrar barnet, det är människan. Och en homosexuell och en heterosexuell ser båda ut som vanliga friska människor. Du dömer ut en person som sjuk pga dennes medfödda sexualitet.

Skrämmande att se. Vad är det som säger att en homosexuell eller bisexuell inte kan ge barnet sunda normer och värderingar?

Välkommen till 2008....

En homosexuell familj är i sig ingen sund miljö för ett barn. Därav skulle det bli svårt för ett homosexuellt par att överföra positiva värderingar.

Varför skall vi helt plötsligt 2008 bestämma oss för att nu "skall en familj se ut på ett helt annat sätt" Kan vi inte lära av erfarenheterna och studera hur barn i homofamiljer har det. Eller är det i huvudtaget intressant, det viktigaste är kanske att tillgodose den högskrikande lobbygruppen dess "rättigheter"
Citera
2008-03-02, 21:41
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Nej vi skall inte stanna utvecklingen. Däremot skall utvecklingen vara naturlig och inte kopplat till hutlösa sociala expriment påhejad av små minioritetsgrupper och media.

Om du inte har tänkt på det så ska du veta att alla är försökskaniner i ett gigantiskt experiment. Hur vet du att strålningen från onaturliga mobiltelefoner och master inte är skadliga och helt ofarliga för människan t ex ?

Citat:
En homosexuell familj är i sig ingen sund miljö för ett barn. Därav skulle det bli svårt för ett homosexuellt par att överföra positiva värderingar.

Varför skall vi helt plötsligt 2008 bestämma oss för att nu "skall en familj se ut på ett helt annat sätt" Kan vi inte lära av erfarenheterna och studera hur barn i homofamiljer har det. Eller är det i huvudtaget intressant, det viktigaste är kanske att tillgodose den högskrikande lobbygruppen dess "rättigheter"

Vilka fall refererar du till när du säger att vi ska lära av erfarenheterna ?
Citera
2008-03-02, 22:01
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Vad är det som är "osunt" i en homosexuell familj? Jag skulle påstå att homosexuella är mer benägna att ge sina barn sundare värderingar ang vad som är rätt och fel, att det är ok att älska vem man vill utan att folk skall ´döma osv. Jag tror att alla homofober eller oinsatta är rent av rädda för att bli brädade av homosexuella då det kommer till att ge sina barn sunda värderingar.
Citera
2008-03-02, 22:10
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:

Gjort. Inga negativa effekter synliga.
Citera
2008-03-03, 15:38
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Vad är det som är "osunt" i en homosexuell familj? Jag skulle påstå att homosexuella är mer benägna att ge sina barn sundare värderingar ang vad som är rätt och fel, att det är ok att älska vem man vill utan att folk skall ´döma osv. Jag tror att alla homofober eller oinsatta är rent av rädda för att bli brädade av homosexuella då det kommer till att ge sina barn sunda värderingar.
Jag tycker inte det är sunt att säga till sitt barn att "de skall älska vem de vill". Ett barn behöver ramar och normer inte värderelativism.

Men sen så är jag inte heller individualist jag hatar klyshan "följ ditt hjärta". Vi människor är inte enskilda öar som bara skall handla efter våra infall. Vi finns till i en social gemenskap som formar oss till dem vi är.
Citera
2008-03-03, 15:39
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Om du inte har tänkt på det så ska du veta att alla är försökskaniner i ett gigantiskt experiment. Hur vet du att strålningen från onaturliga mobiltelefoner och master inte är skadliga och helt ofarliga för människan t ex ?

?

Den traditionella familjebildning med mamma, pappa och barn är kanske det mest naturliga som finns. Jag förordar att vi skall främja de naturliga gemenskaperna framför de konstruerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in