• 4
  • 5
2008-02-23, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Jag tror för övrigt att det varit uppe någon undersökning här på forumet som visade att singel-kvinnor utför mer hushållsarbete än män som är singlar. Kvinnor vill således ha det rent och snyggt om sig i större utsträckning är män.
Sicken SURPRIS ..............
Citera
2008-02-24, 02:02
Medlem
Ivuls avatar
Som förre JämnO(Claes Borgström) sa i TV4:as debatt program för ett tag sen.

Feminismen har ett pris, men det är ingenting jämnfört mot vad vi betalar idag". ungefär.
Citera
2008-02-24, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivul
Som förre JämnO(Claes Borgström) sa i TV4:as debatt program för ett tag sen.

Feminismen har ett pris, men det är ingenting jämnfört mot vad vi betalar idag". ungefär.

Precis det jag har skrivit hela tiden. Man vill att andra ska dra lasset åt en för att man inte klarar att sköta något själv. Feminismen i ett nötskal.
Citera
2008-02-24, 02:20
Medlem
Ivuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Precis det jag har skrivit hela tiden. Man vill att andra ska dra lasset åt en för att man inte klarar att sköta något själv. Feminismen i ett nötskal.

Jag ska nog förtydliga lite .

Feminismens pris är inte lika högt som det vi betalar idag, något positivt alltså.
Citera
2008-02-24, 02:22
Medlem
Citat:
Jag ska nog förtydliga lite .

Feminismens pris är inte lika högt som det vi betalar idag, något positivt alltså.

Jag förstod vad du menar. Det förändrar ingenting. Det är fortfarande någon annan som ska betala. Jag har inget att vinna på feminism, dvs jag betalar, någon annan skördar.

En slags mansskatt alltså.
Citera
2008-02-24, 02:32
Medlem
Ivuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Jag förstod vad du menar. Det förändrar ingenting. Det är fortfarande någon annan som ska betala. Jag har inget att vinna på feminism, dvs jag betalar, någon annan skördar.

En slags mansskatt alltså.

Många män verkar se det som att feminismen är idiologi som trycker ner männen. Vilket givetvis är fel imo.

Bilden av feminister är till stor del prägral av Schyman och Tina vad-hon-nu-heter, vilket är en satans jävla dåligt ideal.
Bägge är ju lika jävla radikala feminister som Hitler va anti semit.
Citera
2008-02-24, 02:37
Medlem
Citat:
Många män verkar se det som att feminismen är idiologi som trycker ner männen. Vilket givetvis är fel imo.

Bilden av feminister är till stor del prägral av Schyman och Tina vad-hon-nu-heter, vilket är en satans jävla dåligt ideal.

Det där var ju dock inget svar på vad jag skrev. Men hur som helst jag anser inte att feminismen "trycker ner mig", men jag har absolut inget att vinna på att skulle breda ut sig.
Citera
2008-02-24, 10:53
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:

Varför är bilden av feminismen som en förtryckande ideologi givetvis fel? Bara här på fb har lämnats många exempel på att feminismen som ideologi är förtryckande. Att det sedan kan finnas individer inom ideologin som inte anammar allt som ideologin står för ändrar inte på detta faktum imo.

Sedan är det sant att Schyman & Co har fått ett orimligt mediautrymme och därför kommit att utgöra talespersoner för feminismen. Dock kvarstår faktum att övriga femister inte särskilt aktivt har tagit avstånd från de tokerier som har uttalats av Schyman & Co. Genom tystnad ger man sitt stöd, brukar det sägas. Jag kan inte tolka feministkollektivets tystnad på annat sätt än att de generellt ger sitt stöd åt de lögner, halvsanningar och diskriminerande generaliseringar som uttalas av extrem feministerna.

Flera exempel på detta finns bl.a. i flera trådar. Völvan och vTrill - som nog är samma person - skriver upprepat att feminismen kämpar för jämlikhet mellan könen. Samtidigt skuldbelägger de alla män för det fåtal som använder våld, att några få män väljer bort kvinnor i anställningsprocessen osv. Det är just sådana generaliseringar som har sitt ursprung hos Schyman & Co men som får stöd från personer som Völvan/vTrill. För mig bekräftar detta att feminisen är förtryckande och inte alls intresserad av jämlikhet eller saklig diskussion.
Citera
2008-02-24, 12:59
Medlem
Khapis avatar
Citat:

Jaså?

Citat:

Ja, Hitler var antisemit, han var väldigt mycket antisemit. Tina och Gudrun är antipatriarkala, men inte så mycket antipatriarkala. Därför är allt ok? Det är ok att motorsåga ihjäl folk så länge man använder en slö såg?
Citera
2008-02-24, 15:02
Medlem
Kan ju också till stor del bero på jounalistiken....om ingen utalar något riktigt dumt, eller att det saknas möjlighet att på nåt sätt att hitta "galna" vinkling så blir det ingen sensation. Då kanske man inte tar med det som är vettigt - utan bara sånt som gör folk förbannade. Jag har inga höga tankar om journalistiken i detta land...
Citera
2008-02-24, 15:32
Medlem
Apspektakels avatar
Jag tycker så här.

Tur att feminism finns, men synd att den skall göras till ett skämt av sina egna anhängare.
Citera
2008-02-29, 23:54
Medlem
Ivuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Jaså?

Ja, Hitler var antisemit, han var väldigt mycket antisemit. Tina och Gudrun är antipatriarkala, men inte så mycket antipatriarkala. Därför är allt ok? Det är ok att motorsåga ihjäl folk så länge man använder en slö såg?

Man behöver inte enbart stirra sig blind på extremisterna, var min poäng.

Jag kan iaf inte nämna någon punkt som männen blivit nertryckda i.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in