Citat:
Där har vi helt olika uppfattningar du och jag!
Uppenbarligen. Men så ser vi massa idioter med fetma som "gått in i väggen" och skyller på att någon tandpetare på en reklamskylt får dom att må dåligt. Folk som hellre tar socialbidrag än att skaffa sig en inkomst och tusentals andra ursäkter som uppkommit de senaste åren.
Allt detta pekar på att vi har ett samhälle som jag beskriver och inte ett sådant som du beskriver.
Citat:
Det är inte kvinnoideal och mansideal som står i fokus när vi pratar ett jämställt samhälle. Det ideala är att alla skall få vara precis de individer de är, utan att behöva leva upp till några krav på att bete sig som ett visst kön!
Det får man redan, men om man beter sig som en tönt får man leva med att folk tycker att man är töntig. Precis som att jag får leva med att bli kallad gammaldags av folk som dig. Det rör mig inte i ryggen faktiskt.
Citat:
Alla mansideal och kvinnoideal bygger på gamla fördomar som ändras från tid till annan. Det vill feminister ändra på. Det där med felprogarammerade machoidioter undrar jag var du fått ifrån? Var har du hämtat dessa uppgifter?
Hämtat vilka uppgifter? Jag trodde vi skulle kunna ha en debatt utan att någon skriker CITERA DIN KÄLLA. Eller vill du att jag ska be om källhandvisningar för varje inlägg du gör?
Givetvis utgår jag från mina egna upplevelser av feminismen, precis som du gör.
Citat:
Vettiga människor hjälper varandra skulle jag säga. "Liphalsar" verkar vara något som du har hittat på själv. Är det bara män som kan vara liphalsar i din värld eller finns det kvinnor som är liphalsar också?
Har jag hittat på folk som lipar? Det var något nytt. Ja, givetvis finns det kvinnor som är det också. De är tillochmed överrepresenterade och det är därför feminismen ser ut som den gör idag.
Man ska hjälpa folk att hjälpa sig själva. När du ser någon som inte kan läsa så läser du inte högt för honom utan lär honom läsa. Feminismen är motsatsen till detta. Den är designad för att böja samhället baklänges för idioter istället för att hjälpa idioterna.