2011-06-23, 20:16
Medlem
Ronilles avatar
Han ska tydligen fira midsommar utanför Arvika, någon har hyrt in honom för att läsa dikter inför midsommarfirarna.

I rest my case...
Citera
2011-06-23, 20:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
En sak jag inte förstår med Marcus Birro är varför ingen hjälper honom. Har han ingen redaktör, korrläsare, rådgivare. För så jävla illa som han stavar eller bygger meningar är obegripligt.

Så många blogginlägg och krönikor med stavfel och annat. Har han inte ens den enklaste rättstavning i sitt ordbehandlingsprogram?

Dagens Birro i Expressen:

"Men jag för att jag ska kunna hjälpa om ni måste börja hjälpa er själva." http://fotboll.expressen.se/allsvens...ott-pa-idioter

Say what?!!
Finns det någon smartskalle som har utrett sambandet mellan alkoholismens karaktär och språkhanteringen?
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
En oerhört begåvad människa har skapat en generator för Marcus Birro-krönikor:

http://notflipmo.se/birrogeneratorn/

Och någon som har en länk till där han säger (eller skriver) att i Italien är det ingen fotbollshuliganism, utan kärlek-kärlek-kärlek! Han liksom missar att brinnande vespor och avhuggna hästhuvuden kan flyga in på planen (någon som har länk till sådana klipp, bitte?)
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-06-23 kl. 20:41.
Citera
2011-07-04, 13:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Det där var faktiskt ganska roligt och begåvat. Någon som vet hur man gör en sådan generator?
Inte den blekaste. Finns en liknande men mer avancerad här. Det står längst ned att motorn använder sig av "recursive grammar", exakt vad det nu är.
Citera
2011-07-04, 14:55
Medlem
Coolcittes avatar
Helt otroligt hur den där tönten får så mycket mediautrymme. Alla hans jävla krönikor handlar ju antingen om Italien, hur synd det är om honom eller hans tidigare alkoholism. Han hatar dessutom Sverige, vårt samhällssystem och allt som är svenskt men hyllar det korrupta Italien.

Först var det synd om Birro för att han blev så mobbad i Sverige, då flyttar han till Italien. En kort tid därefter var det synd om Birro igen för att han satt och drömde sig tillbaka till Sverige. För det är alltid mest synd om Marcus Birro.
Citera
2011-07-04, 18:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Helt otroligt hur den där tönten får så mycket mediautrymme. Alla hans jävla krönikor handlar ju antingen om Italien, hur synd det är om honom eller hans tidigare alkoholism. Han hatar dessutom Sverige, vårt samhällssystem och allt som är svenskt men hyllar det korrupta Italien.

Först var det synd om Birro för att han blev så mobbad i Sverige, då flyttar han till Italien. En kort tid därefter var det synd om Birro igen för att han satt och drömde sig tillbaka till Sverige. För det är alltid mest synd om Marcus Birro.
Det finns ingenting som heter ex-alkoholister, det finns bara nyktra alkoholister... Kan vara värt att tänka på om hans krönikor verkar sakna styrfart...
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-07-04 kl. 18:42.
Citera
2011-07-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Inte den blekaste. Finns en liknande men mer avancerad här. Det står längst ned att motorn använder sig av "recursive grammar", exakt vad det nu är.

Ladda ner Birros alla krönikor. Skriv ett program som läser in dem och sparar ett antal paragrafer och meningar. Nu kan man skapa en ny krönika genom att slumpvist välja paragrafer/meningar.
Citera
2011-07-04, 23:39
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Det var ju meningen att Marcus Birro skulle uppträda som poesiuppläsare på Peace & Love-festivalen i Borlänge. Så fick han då läsa i Expressen att det förekommit ett par våldtäkter på festivalområdet. Harhjärtad som han är började han genast ängslas över att han skulle kunna bli nästa offer. Så han lämnade ett sent återbud.

Den officiella ursäkten är "sjukdom".

http://www.peaceandlove.nu/festival/...ro-staller-in/
Citera
2011-07-04, 23:50
Medlem
MrsKrakows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertson
Jag har reagerat på detta också. Den "gemene" alkoholisten "skryter" inte om sitt missbruk på det sättet jag uppfattar att Birro gör. Det känns som att han har ett behov av att måla upp sig själv som lite genuinare, lite mer hårdnackad genom att ständigt dra upp sin påstådda alkoholism. Förutom ett antal intervjuer i diverse tidningar slinker han in sitt missbruk i olika TV-sammanhang (Senaste exemplet jag kan komma på är i "På Spåret").

Var han så djupt nere i träsket som han påstår?

Ang sista frågan:Japp det var han.
Citera
2011-07-05, 00:03
Medlem
Redas avatar
Tycker att Birro verkar vara en trevlig prick. Skulle gärna ha honom som granne och byta några ord då och då om ditten och datten! Sedan kan jag hålla med om att han är lite snarstucken vid minsta kritik. Det får han tåla om han vill vara en offentlig person och makthavare som kan vräka ur sig vad som helst i media. Den förmånen har bara 0,1% av medborgarna i Sverige.
Citera
2011-07-16, 11:52
Medlem
Lennart Ekdal hoppar av som programledare för TV4:s "Kvällsöppet". Sidekicken Marcus Birro tar över.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3219924.ece
Citera
2011-07-16, 14:36
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrjocke
Lennart Ekdal hoppar av som programledare för TV4:s "Kvällsöppet". Sidekicken Marcus Birro tar över.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3219924.ece

Fy fan. Orka stå ut med den skenheliga moralpredikaren som programledare. Urk.
Citera
2011-07-16, 20:39
Medlem
.-.-.s avatar
Jag tror inte det blir nån hit. Isåfall måste Birro sluta snacka smörja och prata som en människa.

Vem vill höra när han ska ställa en politiker mot väggen tex och sätter igång "Er som en tid svävade bland himlens kastanjer, hur ser ni på dagens tiders briljerande marionetter?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in