2015-01-09, 15:13
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Fast det är väl topic i allra högsta grad att undersöka om du verkligen legat med Birro eller inte, för skvallrets skull?

Bullfetta har högst troligt inte legat med Marcus, Marcus är inte en 190 cm lång skjutjärnsjournalist och Peter är inte en zigensk halvbror Det enda Bullfetta har rätt i är att vi bör lämna dessa idiotiska spekulationer och lögner bakom oss och diskutera fakta — som att Marcus är en kolerisk rättshaverist.
Citera
2015-01-09, 15:32
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Marcus Birro är egentligen ingen journalist. Han är en tyckare. Det är inte journalistik han sysslar med oavsett hur modig och stark ensamvarg han än är. Som journalist tar du reda på saker och ting, gräver, nyttjar information, inget av det här ser jag Birro göra utöver sitt känslosvammel. Det räcker inte att kämpa mot den allmänna opinionen för att bli en stor journalist. Och något skjutjärn är han definitivt inte. Ett övervuxet emo snarare.

Du nämner själv saker som "utstrålning". Är det vad du letar efter hos en journalist? Journalistik handlar inte om utstrålning! Jag tycker Blondibella och Kissie har en sjuhelvetes utstrålning, inte fan blir de bättre journalister än nån annan för det.

Skriver du sagotantskrönikor som Birro att Palme, om han fick komma tillbaka, skulle välja att bli kristdemokrat, ja, du hör ju själv... Sagotanten Birro.
Inser du att du svarar en medlem som bara är ut efter att driva med dig? Bullfetta hävdar ingen av de där sakerna på allvar.
Citera
2015-01-09, 19:25
Medlem
Basil Fawltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Bullfetta har högst troligt inte legat med Marcus, Marcus är inte en 190 cm lång skjutjärnsjournalist och Peter är inte en zigensk halvbror Det enda Bullfetta har rätt i är att vi bör lämna dessa idiotiska spekulationer och lögner bakom oss och diskutera fakta — som att Marcus är en kolerisk rättshaverist.

Ja, han börjar alltmer likna en sådan. Av alla hans gamla plattformar återstår i stort sett bara Facebook, där han applåderas av sina följare när han ljuger om hur han behandlats av Expressen.

https://www.facebook.com/marcus.birro?fref=ts

Citat:
Jag fick sparken av en tidning (!) som alltid berömt sig av att vara en nagel i ögat på allt som inkräktar på yttrandefriheten, som (med all rätt) slagits mot nazister och för Dawit Isaak.

Jag stod längst fram då. Jag har med stolthet skrikit i en megafon utanför Eritreas ambassad till stöd för Isaak. Jag har under hela mitt liv slagits mot orättvisor och terror.

Jag älskade Expressen för allt den sade sig vara. Sedan fick jag sparken för att jag hade mage att kritisera den militanta (!) versionen av islam.

Min tanke var att just det fria ordet måste få tillåtas vara fritt och ibland även provokativt, ibland kanske till och med på gränsen... Men jag fick sparken.

Nu har den versionen av islam mördat tolv stycken journalister i Paris.

Inne på en tidning.

Det är fruktansvärt.

I rest my case.

Jag älskade Expressen för allt den sade sig vara. Sedan fick jag sparken för att jag hade mage att kritisera den militanta (!) versionen av islam.

Snacka om att dribbla med verkligheten!

Birro ett offer! Har vi hört det förrut?

Och hur djävla ruttet är det att se sig själv som ett offer för yttrandefriheten i samband med terrordramat i Paris. Mähät borde skämmas brallorna av sig själv. Karln ljuger och krälar i sin egen skit.

Mer från Birros FB:

Citat:
Det är muslimsk fanatism!

Herregud vad trött jag är på daltandet med den muslimska terrorismen.

Säg och skriv som det är!

Det är i islams namn som morden sker.

Kolla och lyssna här. Och detta är långt innan det som hände i Paris, men som händer hela tiden...

När får vi se protestlistor mot allt detta?

Lyssna noga på vad representanten för islam säger. Lyssna noga.

Jag anklagar också all förbannade media som fördömer med ena handen och applåderar hatet me den andra.

Jag tror den "190 cm långe" skithögen håller på att tappa greppet helt och hållet.
Han bränner alla broar.

Det går snabbt utför med den lille halvitalienaren.

Brorsan sparkar ut honom från Viva Hate.
Får kicken från SportExpressen som bloggare.
Får bara skriva krönikor varannan vecka.
Får kicken från Expressen helt och hållet.
Bokförlaget kickar ut honom.

Och som lök på laxen tröttnar frun på honom och vill skiljas.

Inte lätt att vara MB.

Själv hade jag nog tagit till flaskan.
Citera
2015-01-09, 21:56
Medlem
Ålens avatar
"Det är muslimsk fanatism!

Herregud vad trött jag är på daltandet med den muslimska terrorismen.

Säg och skriv som det är!

Det är i islams namn som morden sker.

Kolla och lyssna här. Och detta är långt innan det som hände i Paris, men som händer hela tiden...

När får vi se protestlistor mot allt detta?

Lyssna noga på vad representanten för islam säger. Lyssna noga.

Jag anklagar också all förbannade media som fördömer med ena handen och applåderar hatet me den andra."

Han är galen på riktigt. Vad representanter för islam säger? Menar han alla muslimer? Eller vad fan menar han egentligen? Sedan är det nog jävligt mycket mera komplicerat än att morden sker i islams namn. Finns nog avsevärt mera viktigare aspekter att titta på. Typiskt också att säga att andra fördömer hatet med ena handen och applåderar med den andra. Typisk Birro-retorik. Vem fan applåderar detta hat?!

Jag trodde Marcus Birro var kvasi-intellektuell på sin höjd, han framstår nu snarare mer och mer bara som rätt och slätt antiintellektuell.
Citera
2015-01-10, 00:01
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tror han känner sig befriad, nyförlöst, som att ha kommit ur en sekt. Det här är bra för en sådan som Marcus. Dock kommer han garanterat behöva gå i landsflykt ifrån Södermalm ganska omgående, Kungsholmen kanske?
Citera
2015-01-12, 01:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Ja, han börjar alltmer likna en sådan. Av alla hans gamla plattformar återstår i stort sett bara Facebook, där han applåderas av sina följare när han ljuger om hur han behandlats av Expressen.

Snacka om att dribbla med verkligheten!

Birro ett offer! Har vi hört det förrut?

Och hur djävla ruttet är det att se sig själv som ett offer för yttrandefriheten i samband med terrordramat i Paris. Mähät borde skämmas brallorna av sig själv. Karln ljuger och krälar i sin egen skit.

Mer från Birros FB:

Jag tror den "190 cm långe" skithögen håller på att tappa greppet helt och hållet.
Han bränner alla broar.

Det går snabbt utför med den lille halvitalienaren.

Brorsan sparkar ut honom från Viva Hate.
Får kicken från SportExpressen som bloggare.
Får bara skriva krönikor varannan vecka.
Får kicken från Expressen helt och hållet.
Bokförlaget kickar ut honom.

Och som lök på laxen tröttnar frun på honom och vill skiljas.

Inte lätt att vara MB.

Själv hade jag nog tagit till flaskan.

Och flaskan var precis vad han tog till. Enligt den senaste krönikan av honom själv har han i princip gjort allt man inte bör eller ska sedan jul. Och det är vårt fel, säger han. Men nu är julen slut och spriten och då ska han ta nya tag.

Ryktet gick före jul att han skulle starta en tidning tillsammans med avhopparna från KD som kallade sig Kristdemokratiskt alternativ eller nåt i den stilen. Jag tror de hade typ 20 röster i riksdagsvalet. De vill avskaffa homosexuella, abort och sprit och antagligen återgå till att butiker måste stänga på söndagar, men det är bara en gissning. En tidning för vem? undrar man.
Citera
2015-01-13, 12:38
Medlem
han tar ju en del joggingturer runt södermalm (källa: världen idag). åh, vad jag skulle vilja se honom svischa förbi! tänker mig hörlurar, svart hoodie.
Citera
2015-01-13, 14:11
Medlem
Nu gnäller han på sin facebook:

Citat:
"Det svåra nu är inte längre att jag fick sparken från förlag och tidning. Det är att den smutskampanj som riktats mot mig nått alla andra. Jag har sökt hur många jobb som helst men ingen vill ha med mig att göra. Jag hoppas alla ni som ägnade er åt att hota, hata och smutskasta när det stormade som värst mår riktigt bra nu. Jag hoppas ert eget mörker lysts upp av mina nederlag.

Det enda positiva yrkesmässigt är att jag i alla fall kommit igång med en ny roman."

Litet märkligt att det är alla andras fel att han inte får några jobb. Har han inte någon del i det själv?

Sedan gör han inte särskilt bra reklam för sig själv genom publicera samma krönikor på en massa olika ställen.

http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/
http://blogg.varldenidag.se/birros-b...jag-ar-ombord/

En krönika, som uteslutande handlar om honom själv. Hur ofta använder han inte ordet jag i texten?

Av kommentarerna att döma i Rekat och klart har man börjat tröttna på honom där. Inte många ord om fotboll där. Handlar mest om hans favoritämne: Han själv själv och hur taskiga alla är mot honom.
Citera
2015-01-13, 17:14
Bannlyst
Rättshaverist...visst har ni rätt! Det är den ultimata beskrivningen av honom tror jag, det är en ofta saktagående nedåtspiral som brukar drabba rättshaverister med en gradvis ökning av intensiteten.

Nu är en väldigt intressant period i Marcus Birros rätsshaveristkarriär, Han har precis nått den punkt där ett normalt liv har blivit omöjligt och det hela börjat ta sjukliga former. Den närmaste tiden kommer vara intressant att följa.
Citera
2015-01-13, 19:29
Medlem
Giant Squids avatar
Det är bra för Mackan, man måste ner i rännstenen om man vill få inspiration till mästerverk.
Guns & Roses gjorde alla sina bästa alster när dom var som mest i fördärvet, i takt med att pengarna rullade in så sjönk desperationen och inspirationen till att delge publiken ngt, som de kunde känna igen sig i. Att vara absolutist och vrålkristen tror jag inte är ett bra formula som författare och poet.
Han behöver tid att slicka sina sår, men samtidigt är han friare än någonsin att välja vilka stigar han ska gå på.
Att byta statsdel tror jag skulle göra Birro gott. Till Kungsholmen har tex, Scocco flyttat tillbaks, det är inte en lika skitnödig atmosfär där för en sådan fribrytare som Marcus, som på söder.
Citera
2015-01-13, 22:46
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Litet märkligt att det är alla andras fel att han inte får några jobb. Har han inte någon del i det själv?
Marcus Birro skyller alltid på andra. Inget är hans eget fel, hur mycket det faktiskt än är det. Det är smidigt vet du, att alltid skylla allt skit på andra. Varje motgång, varje misstag, varje förlorat jobb.

En riktigt självömkande och bitter man som vandrar runt i sin offerkofta året runt. Synd, för han har faktiskt haft en och annan bra grej genom åren. Boken Att leva och dö som Joe Strummer var t.ex. bitvis väldigt bra.
Citera
2015-01-13, 23:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Rättshaverist...visst har ni rätt! Det är den ultimata beskrivningen av honom tror jag, det är en ofta saktagående nedåtspiral som brukar drabba rättshaverister med en gradvis ökning av intensiteten.

Nu är en väldigt intressant period i Marcus Birros rätsshaveristkarriär, Han har precis nått den punkt där ett normalt liv har blivit omöjligt och det hela börjat ta sjukliga former. Den närmaste tiden kommer vara intressant att följa.

Sorgligt tycker jag! Jag anser att någon tidning ska förbarma sig över stackars Marcus och betala honom oförtjänt mycket pengar för att köra sina gamla spyor i repris. Hellre det än att han går ner sig totalt. Han är ju knappast kvalificerad eller kapabel att utföra något annat arbete alls, och inte ska han väl behöva hamna på gatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in