• 1
  • 2
2000-06-02, 20:11
Medlem
Hello,
Jag är totallt okunig om Affe så jag har två idiotfrågor...
Är speed och amfetamin exakt samma sak? Om jag säger att jag ska ha speed vad får jag då (förhoppningsvis)? Vad är bästa sättet att ta det på? Jag köpte nåt skit på plattan, jag sa att jag skulle ha speed... hur fan ska jag ta det (inga sprutor)...
Tack och hej!
Citera
2000-06-02, 21:02
Medlem
Amfetamin=speed

Ok, så här är det: Speed och Amfetamin är samma sak, kärt barn har många namn. Det finns säkert 100 namn till. Om du snortar det så får du effekten snabbare men den håller inte lika länge som om du tar en bomb (lägger lite pulver i en bit toapapper och sväljer det).

Effekten från en bomb tar längre tid att få, men fan vad det kan slå ibland. Börja med att bomba 0,1 gram så får du se effekten. Det lär nog räcka. Var doch uppmärksam på att det kan kännas tungt och deprimerande när du "kommer ner", efter att inte ha sovit på 36 timmar. Detta är ju naturligtvis individuellt, men för den som inte är van att sk. krashlanda kan detta kännas obehagligt....

TURN ON, TUNE IN, DROP OUT!

/Wizard
Citera
2000-06-02, 22:23
Medlem
Amfetamin=speed

Att vara vaken 36 mmar är ganska ovanligt på så lite tjack
Citera
2000-06-02, 23:15
Medlem
Amfetamin=speed

Att vara vaken 36H är jobbigt oavsett om det är med lite speed eller inte, och inte speciellt svårt utan....
Citera
2000-06-03, 02:32
Medlem
Amfetamin=speed

>Ok, så här är det: Speed och Amfetamin är samma sak, kärt barn har >många namn.

Så är det inte. Kärt barn måhända ha många namn, men speed är inte samma sak som amfetamin.

Speed är metamfetamin [vilket är ungefär dubbelt så potent som amfetamin].

Stanley
Citera
2000-06-03, 10:20
Medlem
Amfetamin=speed

Bullshit!

Speed är benämningen på amfetamin i allmänhet, inte alls på metaamfetamin.

Dessutom - en gång för alla: metamfetamin är bra amfetamin - men ni som talar om dessa vandringshistorier om att "metamfetamin är dubbelt så potent" eller "man är påtänd i tvådagar av metamfetamin" vet fan ingenting vad ni snackar om - det är bullshit. Ta och testa det istället för att bara lläsa om det vet jag!

Om man vbara läser om en drog får man en konstig uppfattning, va?!
Citera
2000-06-03, 11:50
Medlem
Amfetamin=speed

>Bullshit!

Urk, ignoransen är nänstan överväldigande.

Vet du öht vad metamfetamin betyder?

Streetfreak.

Stanley
Citera
2000-06-03, 13:05
Medlem
Amfetamin=speed

jag har testat det - men inte läst om det , nej.
det hade en mer vriden effekt och var ovanligt starkt.
men inte var man påtänd flera dagar som vissa påstår.

dessutom ÄR speed beteckningen på amfetamin, och inte enbart beteckningen på metamfetamin.
Citera
2000-06-03, 15:30
Medlem
Amfetamin=speed

Det är nog så att Speed är beteckng på amfetamin i Sverige för att amfetamin är vanligast i Sverige och att speed är den vanligaste beteckningen för meth i usa för att meth är vanligast där.

Dom flesta jag har höt i sverige säger speedade åt någon som hartagit amfetamin.
Citera
2000-06-03, 20:03
Medlem
Amfetamin=speed

Jag kan hålla med om att terminologin missbrukas, ja.

Stanley
Citera
2000-06-05, 14:51
Medlem
Amfetamin=speed

Ok, jag menade inte att han skulle vara vaken i 36 timmar på en 0,1:a. Men om han drar i sig en 05-07:a så lär det bli lite jobbigt kanske...

Sen har jag uppfattat det så att Speed och Amfetamin är samma sak i Sverige, det är väl i detta land han har tänk å köpa grejerna eller?
Citera
2000-06-06, 03:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Amfetamin=speed

När jag bodde i USA så kallade de Amfetamin för Crystal. Provade dock inte. Höll mig till kokain...

Cheers!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in