2012-02-15, 22:08
Medlem
kiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronotram
Tänk på att word räknar bokstäver och sånt med. Det kan se lite misstänk ut att sitta med 500 tecken och texten är kortare.

Lite dåligt förklarat, men jag hoppas ni fattar?

Men mellanslag måste väl också räknas som ett tecken?
För i så fall är det ju ingen skillnad om man använder "riktiga" mellanslag eller ett vitt i?
Citera
2012-02-15, 22:10
Medlem
toppslatskivlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist1337
Hejsan.
Vet ej om detta redan tagits upp i tråden, men jag har en fråga som lyder:

Min flickvän har för ca. 2 månader sen skrivit en novell i svenska. Novellen skickades då till Urkund.
Och jag behöver desperat en novell till imorgon förmiddag. Kommer då Urkund märka att texten redan skickats in?

Skulle uppskatta svar.

mvh

Jag tror dessvärre det. Men jag har för mig att man kan välja att inte spara den i deras register, så fort man fått mailsvar efter inlämning dvs.
Citera
2012-02-15, 22:37
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamKh
Urkund är mycket avancerad teknik. Du kan inte lura den här jävla Urkund, oavsett vilket språk du översätter med hjälp av google, spelar ingen roll hur många gånger du översätter samma text med många olika språk, på samma sätt om du ändrar texten, Urkund hittar lätt, det tar 20 minuter. Jag har pratat med Urkund, men i alla falla ska du undvika använda andra texter. Urkund har mycket nära samarbete med Frankrike också.

Jag har dock hittat ett sätt som fungerar och ger 0 % utslag.
Citera
2012-02-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Jag har dock hittat ett sätt som fungerar och ger 0 % utslag.

Mind sharing?
Citera
2012-02-20, 17:13
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlz
Mind sharing?

Självklart, sharing is caring. Vet dock inte om jag vill lägga det publikt direkt här i tråden. Urkund verkar använda denna tråd för att testa deras system. Ska jag lägga ut det publikt? Jag provade sättet hos min lärare som var fullt medveten om mitt fusk, där jag kopierade en svensk wikipedia artikel, tog bort hyperlänkarna och sedan skickade inte den rakt av, kom tillbaka med 0 % efter att jag gjort vissa förändringar.
Citera
2012-02-29, 13:59
Medlem
Citat:
Självklart, sharing is caring. Vet dock inte om jag vill lägga det publikt direkt här i tråden. Urkund verkar använda denna tråd för att testa deras system. Ska jag lägga ut det publikt? Jag provade sättet hos min lärare som var fullt medveten om mitt fusk, där jag kopierade en svensk wikipedia artikel, tog bort hyperlänkarna och sedan skickade inte den rakt av, kom tillbaka med 0 % efter att jag gjort vissa förändringar.

Du får gärna skicka pm hur du gjorde till mig! Skulle vara grymt behövligt!
Citera
2012-02-29, 14:18
Medlem
alt-0173 i mitten på varje ord?
alt-255 som mellanslag?
unicodetecknet som vänder text?

Har kommit upp tidigare i tråden, men det är intressanta tankegångar.
Citera
2012-02-29, 15:48
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The3rm
alt-0173 i mitten på varje ord?
alt-255 som mellanslag?
unicodetecknet som vänder text?

Har kommit upp tidigare i tråden, men det är intressanta tankegångar.

Det lär väl fungera, det jag provade var något liknande men ännu enklare, en helt vanlig vit botstav istället för mellanslag. Det gick igenom faktiskt.
Citera
2012-03-08, 18:20
Medlem
remybonjaskys avatar
Är inte Urkund som Google? Man kan väl kopiera sin text och söka på Google för att se om det finns någon liknande eller om man kopierat rakt av?
Senast redigerad av remybonjasky 2012-03-08 kl. 18:24.
Citera
2012-03-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remybonjasky
Är inte Urkund som Google? Man kan väl kopiera sin text och söka på Google för att se om det finns någon liknande eller om man kopierat rakt av?

Urkund är nog lite bättre än Google då Google inte kan söka igenom till exempel en del böcker och andra skolarbeten.
Citera
2012-03-12, 20:29
Medlem
Drdeoos avatar
Någon som vet om urkund känner av om man t.ex. kopierar från msn till word?

Och borde inte ni som har kommit på ett sätt att komma förbi systemet hålla en låg profil?
Citera
2012-03-18, 22:06
Medlem
Citat:
Det lär väl fungera, det jag provade var något liknande men ännu enklare, en helt vanlig vit botstav istället för mellanslag. Det gick igenom faktiskt.

Om man markerar en text så syns det väl? Alltså att "mellanslaget" som egentligen är random vita bokstäver syns väl om man markerar texten? Jag brukar läsa texter på skärmen genom att markera det jag läst för att hålla koll på var jag är. Om en lärare skulle göra samma borde hen bli misstänksam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in