2008-12-11, 17:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Hela rank systemet baseras på vunna/förlorade matcher och hur mycket det laget du är med i förtjänar att vinna matchen. Tydligen försöker Epic bortse från alla "K/D Ratio" farmare som spelar och går efter lagets insats över lag.

När det kommer till att jämföra detta med FPS gör du bara fel, försökte spela första GoW på dator en gång, van FPS spelar som jag är, men skillnaderna är ju otroliga. Så jag skulle säga att det är nog svårare att bemästra tredjepersons multiplayer likt GoW än FPS multiplayer like, ja, det mesta.
Citera
2008-12-11, 23:15
Medlem
darws avatar
letar efter någon att lira igenom co-op med på vilken svårighetsgrad som helst.
Citera
2008-12-15, 12:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Nu börjar jag äntligen få koll på pumphaglet i Multiplayer, det har helt klart räddat mitt liv flertalet gånger. Ryktena säger även att nya mp banor är på väg ut, en snåljåp som jag hoppas ju på att de är gratis
Citera
2008-12-15, 12:17
Medlem
N!xxos avatar
Om det gör det måste jag ta och köpa mig ett nytt gow2 snart. Hoppas verkligen inte xboxet äter upp den skivan så jag måste kasta spelet i papperskorgen en andra gång.

Edit:
KinG-NothinG Här har du det och tyvärr inte gratis.

Gears of War 2:
Combustible Multiplayer Map Pack
Released: 12/15/2008
Download to Xbox 360
800 MSpoints

File Size: 79 MB

Citat:
Explosive action takes center stage in these three new Gears 2 multiplayer maps: Flood, Gold Rush, and Fuel Station. Flood features a rising flow of Imulsion that drives the fight into close quarters. Infiltrate an Imulsion factory in Gold Rush, where multiple levels and volatile materials guarantee memorable encounters. Fuel Station delivers a dangerous battle around an abandoned refueling facility. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.
Senast redigerad av N!xxo 2008-12-15 kl. 12:26.
Citera
2008-12-15, 17:25
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Om det gör det måste jag ta och köpa mig ett nytt gow2 snart. Hoppas verkligen inte xboxet äter upp den skivan så jag måste kasta spelet i papperskorgen en andra gång.

Edit:
KinG-NothinG Här har du det och tyvärr inte gratis.

Gears of War 2:
Combustible Multiplayer Map Pack
Released: 12/15/2008
Download to Xbox 360
800 MSpoints

File Size: 79 MB

5 veckor efter releasen?? Är de dumma i huvudet? 2 remakes och en ny bana för 80 kronor? Fixa superlaggiga och ultrabuggiga multiplayer-betan först
Citera
2008-12-15, 19:36
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Håller helt klart med Pjalle om att de borde ha koncentrerat sig på annat, vet inte om jag är så sugen på att betala 80 spänn för banor som jag får lagga igenom.
Citera
2008-12-20, 17:25
Medlem
HRCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
5 veckor efter releasen?? Är de dumma i huvudet? 2 remakes och en ny bana för 80 kronor? Fixa superlaggiga och ultrabuggiga multiplayer-betan först

Que? Jag har kört snart 200 Hordematcher + en del annat och det går finfint, med mobilt bredband dessutom, runt 60-100 kbit/s upp. Det laggar någon enstaka gång men det beror mest troligt på att den aktuella hosten har för dålig internetfeed.

Men det tar för lång tid att matcha med andra spelare kan jag säga. Men Epic är medvetna om ded och påstår sig jobba på saken.
Citera
2008-12-20, 18:23
Medlem
darws avatar
jag har 100/100 laggar ibland.
Citera
2008-12-21, 00:12
Medlem
pjalles avatar
Problemet med gears.

http://www.youtube.com/watch?v=YFaHo7D4sOg
Citera
2008-12-21, 23:59
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Problemet med gears.

http://www.youtube.com/watch?v=YFaHo7D4sOg
Mycket bra video.

Jag har även ett litet problem med att connecta till matcher.
När jag köpte spelet så fick jag gå in i routern och öppna lite portar för att överhuvudtaget kunna connecta till en Live match.
Men nu så verkar det bara fungera ibland. Om jag är i ett party med andra spelare så hittar man alltid en match på en gång. Men när jag spelar själv så är det 50/50 chans att det ens går att connecta. Någon som vet vad som måste göras?
Citera
2008-12-22, 13:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Den där videon visar helt klart lagget som förstör det allt som oftast och ju mer jag spelar online desto mer märker jag det, hur många matcher har man inte förlorat på det här? Jag gillar Gears of War 2 hur mycket som helst men multiplayer delen gör mig mer och mer besviken för varje dag, Epic får helt enkelt försöka fixa detta ASAP annars letar jag mig till ett annat lir
Citera
2008-12-23, 12:16
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Var inget superfan av ettan men det var roligt att lira co-op. Skaffade 2an för jag ville ha ett kul MP-lir nu till jul.

Nu sitter jag här, fly förbannad... Det är helt ospelbart, laggar hela tiden så man dör stup i kvarten. Man kan inte lämna ett spel?! alla andra lämnade spelet så jag var kvar ensam mot 5 spelare... var tvungen att gå till dashboard, sjukt irriterande.

Varför laggar det så och ska dom göra något åt allt lagg? Är helt ospelbart just nu.

Annars är det ett trevligt spel, om någon vill lira så adda plusminusnoll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in