2008-11-19, 21:43
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Där håller jag inte med. Ettan är ett riktigt bra spel, men storyn är en av de få som fängslat mig på det sättet som den i Gears of War 1 & 2 gjorde. Så det vore nästan kriminellt att missa 50% av den!

Hehe, jag tycker storyn var rätt lam (eller egentligen är storyn rätt cool men alla karaktär är så machotöntiga att det känns som en parodi). Alla tycker väll olika da
Citera
2008-11-19, 22:00
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avazza
Hehe, jag tycker storyn var rätt lam (eller egentligen är storyn rätt cool men alla karaktär är så machotöntiga att det känns som en parodi). Alla tycker väll olika da

Haha visst fasen är machonivån som från en annan planet, men jag tycker det har en viss charm och gör upplevelsen ännu bättre (säkert bara jag som sagt). Dessutom älskar jag alla töntiga övermacho oneliners som serveras, vilket ofta leder till ett gott skratt.
Citera
2008-11-19, 22:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Du kan mycket väl lira GoW2 utan att lira det första, du sätts in i Storyn tillräckligt väl ändå, även om du missar mycket roliga historia till flera av karaktärerna. Samtidigt skulle du missa ett av de allra bästa Xbox 360 spelen ifall du inte lirar det.
Citera
2008-11-19, 23:37
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Du kan mycket väl lira GoW2 utan att lira det första, du sätts in i Storyn tillräckligt väl ändå, även om du missar mycket roliga historia till flera av karaktärerna. Samtidigt skulle du missa ett av de allra bästa Xbox 360 spelen ifall du inte lirar det.

Det var ungefär det jag försökte komma fram till. Men som sagt du missar en stor upplevelse om du hoppar över ettan. Och med tanke på att det går att finna för ynkliga 199:- så är det inte så mycket att fundera på?
Citera
2008-11-20, 01:30
Medlem
Markuuss avatar
klarade nyss av campaignen. så jävla underbar story!

Citera
2008-11-23, 20:41
Medlem
NovaQs avatar
inga flashback matcher ???
Citera
2008-11-24, 08:56
Medlem
T-bens avatar
Citat:
Det var ungefär det jag försökte komma fram till. Men som sagt du missar en stor upplevelse om du hoppar över ettan. Och med tanke på att det går att finna för ynkliga 199:- så är det inte så mycket att fundera på?

OK. Jag gjorde som ni sa och lirade igenom ettan. Rätt nöjd. Dock var kampanjen bra mycket kortare än jag hade trott så det var tur att det var billigt. Är det samma med tvåan?
Citera
2008-11-24, 09:07
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-ben
OK. Jag gjorde som ni sa och lirade igenom ettan. Rätt nöjd. Dock var kampanjen bra mycket kortare än jag hade trott så det var tur att det var billigt. Är det samma med tvåan?

Tvåan är lite längre vad jag kommer ihåg. Går fortfarande ganska snabbt att klara dock men sen kan man ju spela live också om vill mjölka så mycket som möjligt.
Citera
2008-11-24, 10:04
Medlem
N!xxos avatar
Klarade 1:an på en lördag kväll
2:an klarades på en söndags kväll, co-op med en bekant.
Citera
2008-11-24, 10:14
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avazza
Tvåan är lite längre vad jag kommer ihåg. Går fortfarande ganska snabbt att klara dock men sen kan man ju spela live också om vill mjölka så mycket som möjligt.

Ettan är väll runt 7 timmar och tvåan är runt 9.5 om jag inte minns fel.
Citera
2008-11-24, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ettan är väll runt 7 timmar och tvåan är runt 9.5 om jag inte minns fel.

För mig var det annorlunda, ettan gick på runt 5-6 timmar och tvåan på runt 11 timmar, men det är fortfarande alldeles för kort spel..
Citera
2008-11-24, 13:36
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Spelet speglar sitt rätta jag när du sitter med en polare hemma i samma soffa eller online över Live och lirar det på insane. När jag spelade igenom dem med en polare var det en tio timmar på första och tolv eller tretton på andra. Du får inte glömma att det är en helt ok story och ett störtskönt stabilt spelsätt igenom de båda som aldrig blir tråkigt och i min värld är det värt mer än 30 timmar med att göra samma sak om och om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in