• 1
  • 2
2008-02-21, 15:19
Medlem
$100s avatar
Jag har beställt en bra HP-laptop som det givetvis är Vista i, är väl inte jätteförälskad i det op-systemet, tycker det är lite småsegt och, jaa, gillar mer XP, kan jag ösa in XP utan problem i den och utan att det skapar komplicationer för drivrutiner (som grafik, webkamera, fingeravlläsare etc.)

Annars får man väl leva med vista, men ser helst att jag kan ändra till XP på en gång!
Citera
2008-02-21, 15:20
Medlem
cammos avatar
Ja, du borde kunna installera XP utan problem.

Du kan tillochmed beställa en Nedgraderings DVD från HP om du vill. Det är gratis.
Citera
2008-02-21, 15:24
Medlem
nhults avatar
jag försökte göra det på min HP gick bra, men inga drivrutiner fungerade längre eftersom dom ej fanns till XP, inte ens på deras hemsida.
Men fick ju höra nu att man kunde beställa en DVD så ska testa det!
Citera
2008-02-21, 15:24
Medlem
$100s avatar
Okej, men kan man vara säker på att drivrutinerna kommer funka? Får ju givetvis bara prova när den kommer, men undrar bara lite innan?! VAd är det för dvd då menar du? Är det vanliga xp MED drivisar eller vaddå?

Länk?
Citera
2008-02-21, 15:25
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Okej, men kan man vara säker på att drivrutinerna kommer funka? Får ju givetvis bara prova när den kommer, men undrar bara lite innan?! VAd är det för dvd då menar du? Är det vanliga xp MED drivisar eller vaddå?

Länk?

Annars är det ju bara att formatera och köra xp på...

får oxå fråga vilken modell du inhandlade ??
Citera
2008-02-21, 15:27
Medlem
$100s avatar
Det är en HP Pavilion DV2675, hittade till bra pris och innehåller allt jag vill ha!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=82595

Kollade nu på HPs hemsida, verkar som om alla drivrutiner för XP lyser med sin frånvaro, så får väl nöta med vista då
Senast redigerad av $100 2008-02-21 kl. 15:32.
Citera
2008-02-21, 16:03
Medlem
Steamers avatar
hah, låter absolut otroligt att en stor tillverkare av datorer skulle ploppa i hårdvara som ENDAST var gjord för Vista. Så knäppa är ingen, trots denna hysteri att pumpa ut nya laptoppar med ett mer eller mindre kasst OS.

Nå, detta om detta, hårdvarutillverkare använder saker som funkar, alltså är det inga supergrejer som sitter i datorn, det finns alltså så klart drivers till allt i din dator till XP. Enkel googling på t ex 3945ABG (trådlöst nätverkskort) ger:

http://support.euro.dell.com/support...&fileid=233125

Dell alltså, lyser med sin närvaro. Resten av hårdvaran får du la greja själv, ska väl gå snabbt om du utgår från webhallen-länken.

Lycka till med XP-installationen
Citera
2008-02-21, 16:43
Medlem
Eh Whatevers avatar
Jag har precis gjort det men en HP dator.
Jag har fixxat alla drivruitner utom Ljud & grafik kort, men datorn fungerar perfekt endå :/
Citera
2008-02-21, 16:44
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Ja, du borde kunna installera XP utan problem.

Du kan tillochmed beställa en Nedgraderings DVD från HP om du vill. Det är gratis.

Hmm, har du mer info?
Ska genast kolla upp det.

Ringde till HP, dom sa att dom inte gav ut sådana.
Det var microsoft isåfall.
Senast redigerad av Eh Whatever 2008-02-21 kl. 16:59.
Citera
2008-02-21, 17:08
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Det är en HP Pavilion DV2675, hittade till bra pris och innehåller allt jag vill ha!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=82595

Kollade nu på HPs hemsida, verkar som om alla drivrutiner för XP lyser med sin frånvaro, så får väl nöta med vista då

så du menar att man inte kan formattera grejen och lägga in xp ?
Citera
2008-02-21, 17:17
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
så du menar att man inte kan formattera grejen och lägga in xp ?

Jo det kan du, bara lite jobbigt att hitta drivers.
Citera
2008-02-21, 17:24
Medlem
$100s avatar
Sjäövklart kan man lägga in XP, det går finfint, men som sagt, drivisarna som exempelvis till fingeravläsningen, webkameran osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in