Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Ett extremt bra projekt av en valdigt duktig student kan backas av professorer/supervisors och goras till ett paper.
Det handlar oftast om valdigt bra studenter som far en hyffsat fardig ide (som annars hade getts till en PhD student). 6 manader kan racka mer an val for att fa ut en artikel om iden ar bra och genomforlig.
Detta hander inte speciellt ofta da PhD studenter foredras.
Hyffsat saker pa att 219 syftar pa en artikel som publiceras i en erkand journal. Naturligtvis gar det inte att ordbajsa sig igenom detta. Det ar inte svart att fa ut nagot som okand men det ar svart med att komma med en bra ide fran ingenstans. Just darfor ideerna brukas delas ut av kanda/personer med erfarenhet till manniskor de tror kan genomfora dem.
Edit: Nu va fragan till 219 men jag kunde inte halla mig

Ponjavic har helt ratt.
Ex: min ena doktorand skrev en valdigt bra magisteruppsats, sa jag sa till honom att han skulle skicka in den till en erkand journal om han ville bli antagen. Han jobbade med den i ett par manader pa sidan om det dagliga jobbet. Gick bra men valdigt ovanligt och svart.
Min andre doktorand hade varit med i ett forskningsprojekt i tva ar pa Insead, en hogt rankad business school. Sa han publicerade fran det. Ovanligt men enklare for honom.
Notera: pa sa vis blev de sakra kort. Alltsa inte sadana som egentligen inte vill eller kan syssla med hogre studier och forskning utan vill at titeln etc. De skapar mest extra arbete for handledaren sa maste undvikas.
Ex: har ytterligare en doktorand pa Cambs som har en egen WoW hemsida. Gissa hur langt efter han ar!...
Hade aldrig antagit honom men hans handledare slutade. Sag dock valdigt bra ut pa pappret (LSE ugrad 1st, Oxford magister distinction)