Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-21, 10:04
  #1
Medlem
En rolig nyhet som väl beskriver den nya "spännande och intressanta" Sverige läste jag så här på förmiddagen. Vad sägs om detta:

Citat:
"Min kusin satte vodoo på passet och förändrade mitt ansikte ". Den förklaringen gav den 37-årige nigerianen till att bilderna i pass och uppehållstillstånd inte alls liknade honom.

MALMÖ. En grundlig undersökning visade att mannen använt fem olika nigerianska pass för att vid fem olika tillfällen förnya uppehållstillståndet.
Denna förklaring till fusk måste väl gå till historien som det mest idiotiska jag någonsin hört talas om. Vad tror idioten - detta är hans försvar i domstol!!!. Mycket ska man höra i det mångkulturella Sverige.

Men historien är inte slut där. Fem gånger har denna voodoosnubbe lyckats få förlängt uppehållstillstånd på pass som inte ens visar upp hans egna bilder. Uppehållstillstånden har senare används till flyktingsmuggling:
Citat:
Men efter att migrationsverket gått igenom hans akt blev det uppenbart att han gjort flera blåsningar - alla pass och uppehållstillstånd bar olika bilder. Det var för övrigt budfirman DHL som knäckte bluffen när man kontrollerade en försändelse av en cd-skiva till Nigeria. I CD-fodralet låg 37-åringens pass. Avsändaren, en brevbärare i Malmö som är kompis med 37-åringe, kom med bortförklaringar i förhören och var en tid medmisstänkt för inblandning i människosmuggling.

Okej att det finns de som har svårt att skilja mellan afrikaner, men nog fan kan man kräva av migrationsveket att de åtminstone tittar på passbilderna och sedan jämför med sökandens ansikte! Det gör de uppenbarligen inte, utan litar blint på att personen (den voodootokige nigerianen, den girige muslimen, den hederstänkande kurden) ska tala sanning. Om detta inträffar FEM gånger för en och samma person, ja då kan man lita på att det händer titt som tätt.

Har någon hört om det gjorts några förändringar för att få ut nya pass, föresten. Det var inte länge sedan det avslöjades att en person hämtat ut 12 nya pass. Men inget har ändrats, vad jag har hört. Samma rutiner... Sverige blir rövknullat av outbildat patrask från U-länder. Skamligt.
http://sydsvenskan.se/malmo/article302721.ece
Citera
2008-02-21, 10:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Vad ska man säga? Du kan ta negern ur djungeln men du kan inte ta djungeln ur negern. Haiti, Rhodesia och Sydafrika är mycket goda exempel på detta naturens faktum.

Men vad ska man säga om de svenska migrationsverkettjänstemännen??? Är de uppfuckade av det svenska klimatet? Nigerianen har ju vunnit, hur mycket djungelman du än tycker att han är. Han har tjänat stora pengar på denna blåsning. Nej det är nog dags att omvärdera "svenskheten" och inse att den inte är så vacker som man inbillar sig. Vi är blåögda på mer än ett sätt, dumsnälla och lättlurade. Detta folk, som jag själv tillhör, behöver hård kontroll för att inte vissa tjänstemän ska slösa bort vad vi har på grund av idioti!
Citera
2008-02-21, 15:04
  #3
Medlem
scrotumsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrof
En rolig nyhet som väl beskriver den nya "spännande och intressanta" Sverige läste jag så här på förmiddagen. Vad sägs om detta:


Denna förklaring till fusk måste väl gå till historien som det mest idiotiska jag någonsin hört talas om. Vad tror idioten - detta är hans försvar i domstol!!!. Mycket ska man höra i det mångkulturella Sverige.

Men historien är inte slut där. Fem gånger har denna voodoosnubbe lyckats få förlängt uppehållstillstånd på pass som inte ens visar upp hans egna bilder. Uppehållstillstånden har senare används till flyktingsmuggling:


Okej att det finns de som har svårt att skilja mellan afrikaner, men nog fan kan man kräva av migrationsveket att de åtminstone tittar på passbilderna och sedan jämför med sökandens ansikte! Det gör de uppenbarligen inte, utan litar blint på att personen (den voodootokige nigerianen, den girige muslimen, den hederstänkande kurden) ska tala sanning. Om detta inträffar FEM gånger för en och samma person, ja då kan man lita på att det händer titt som tätt.

Har någon hört om det gjorts några förändringar för att få ut nya pass, föresten. Det var inte länge sedan det avslöjades att en person hämtat ut 12 nya pass. Men inget har ändrats, vad jag har hört. Samma rutiner... Sverige blir rövknullat av outbildat patrask från U-länder. Skamligt.
http://sydsvenskan.se/malmo/article302721.ece
Kränk inte hans tro på voodoo.
Citera
2008-02-21, 15:35
  #4
Medlem
Annars så har ju alla länder problem med nigerianer som utför bedrägerier, ofta flyttar dom ju till t.ex. England för att lättare kunna pumpa folk på pengar. Detta eftersom DHL är stenhårda i Nigeria och bara lämnar ut paket mot kontantbetalning och genomsöker många paket.
Citera
2008-02-21, 18:37
  #5
Medlem
Tim Hibbinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrotumson
Kränk inte hans tro på voodoo.
Jag har just satt ett ont öga på honom. Han kommer att skita på sig när han får reda på det.
Citera
2008-02-21, 19:07
  #6
Avstängd
Poopeyes avatar
Den svenska migrationspolitiken är som en tragedi som spelas upp inför en öppen ridå..
Citera
2008-02-21, 19:21
  #7
Medlem
Bengrots avatar
Återigen: Det är mina pengar som slösas bort helt utan, vad det verkar, någon som helst kontroll.

Idag var jag på lokala krogen och tog en bira. En bit ifrån mig stod en skäggsjajas och surrade i mobiltelefon med vad som jag fick uppfattningen var någon socialtjänstmänniska. Jag tror att han sa orden mina rättigheter 20 ggr, inte en enda gånga yppades orden mina skyldigheter.

Det är alldeles för kravlöst att vara avlönad gäst i Sverige idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback