Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-20, 20:49
  #1
Medlem
Hej! Under en längre tid (början av detta år) har jag misstänkt länge att jag har panikångest, jag har fått ca 3st panikattacker då jag får hjärtklappningar samt blir yr och trott att jag kommer få ringa ambulans. Ibland så får jag mildare attacker dvs. att jag får smått hjärtklappningar och blir lite yr men får aldrig den stora attacken som jag tror jag kommer få, oftast får jag dom mildare attackerna på bussen från skolan då det är mer folk på bussen då än vad det är när jag ska till skolan. Men dom senaste 2 veckorna brukar jag få de milda attackerna hemma och på andra ställen helt utan anledning. I måndags fick jag en dunder attack i skolan då jag fick kraftiga hjärtklappningar och blev tok yr och satt och skaka i klassrummet och efter det har jag mått ganksa dåligt, hade milda attacker hela tiden typ 2 dagar efter det så jag ringde till läkaren och dom trodde på att jag hade panikångest så jag beställde en tid hos läkaren. Men nu mår jag helt bra och har inte dom där milda attackerna kvar och känner mig bara fånig över att jag ska till läkarn. Så nu undrar jag om jag verkligen har panikångest eller har det gått över sig själv på nån dag bara? Min mor har panikångest också om det är värt att nämna.

Får ursäkta om texten ser ut som att en 13åring har skrivit den men jag är faktiskt 19 och ingen höjdare på att skriva! >_<
Citera
2008-02-20, 20:59
  #2
Medlem
putte31s avatar
Klassiska symptom på panikångest. Tycker inte att du ska känna dig fånig för att du skall till läkaren då det är oerhört vanligt med panikångest. Dock så tycker jag att du ska ta tag i problemet även om du nu mår bra. Risken finns att det kommer bli mycket värre om du väntar. Gå till läkare, beskriv dina problem och skäms absolut inte!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback