• 4
  • 5
2018-03-15, 13:05
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Tur är det, hatar när snorren letat sig ut genom gylfen i kallingarna och skaver mot jeansen. Motsvarar tjejernas problem då tutten åker ur BH'n.

Brukar få tokbånge när det där händer, lite jobbigt när man är på tuben.
Citera
2018-03-15, 14:40
Medlem
PiusXIIIs avatar
Vem använder kalsonger öht? Själv har jag kört commando sen jag blev könsmogen.
Citera
2018-03-15, 15:16
Moderator
Neksnors avatar
Tror bara att jag har några gamla boxer shorts med gylf, men de har en ganska normal gylf, med knapp.

Sedan har jag några långkalsonger, används ca en vecka totalt varje vinter, de är högre, går upp en bit på magen, för att hindra att kall luft läcker in och där är gylfen väldigt användbar.

Det var jobbigt i lumpen eftersom alla plagg var ordnade så att de överlappade varandra. Hade man bara byxor, skjorta och vapenrock gick det bra, men med långkalsonger, byxor, skjorta, tröja, vapenrock och snökamo underlättade de rejält att kunna använda de gylfar som fanns.
Citera
2018-03-15, 17:30
Medlem
F.B.Dases avatar
Gylfen är till för att man skall kunna få in ett finger och smeka ollonet.
Citera
2018-03-15, 18:19
Medlem
Europes avatar
Jag tror jag någon gång har använt den oplanerat när jag har varit utomhus och hållit mig en lång tid, för att sedan snabbt få fram den i sista sekunden för att kissa i någon skogsdunge. Jag tror det nog bara har hänt när det är mitt på vintern och jag har rätt mycket kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
alla som är normalutrustade använder _alltid_ gylfen.

När jag har använt den utomhus under kallaste vintern, så tror jag snorren var mindre än en tiondel av vad den är t.ex. erigerad, så "normalutrustad" lär jag inte ha varit just då. Det var typ bara ollonet kvar.
Citera
2018-03-15, 21:28
Medlem
Det är bra att ställa ovanliga frågor.
Folk är utrustade med kalsonghål och du ställer frågan: Varför då?

Man kan gå ett steg längre: Varför ha kalsong överhuvudtaget?

Alltså man har ju inte kalsongerna över huvudet - nä så packad är jag inte. s

Men när du ändå är inne på ämnet - kan man väl lika gärna fråga sig vad kalsongen är för plagg.

Måste väl vara rätt sen påkomst i människovärlden?

(slutade med kalsonger för 'hundra år sen' - och saknar dom inte)
Citera
2018-04-05, 18:00
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är bra att ställa ovanliga frågor.
Folk är utrustade med kalsonghål och du ställer frågan: Varför då?

Man kan gå ett steg längre: Varför ha kalsong överhuvudtaget?

Alltså man har ju inte kalsongerna över huvudet - nä så packad är jag inte. s

Men när du ändå är inne på ämnet - kan man väl lika gärna fråga sig vad kalsongen är för plagg.

Måste väl vara rätt sen påkomst i människovärlden?

(slutade med kalsonger för 'hundra år sen' - och saknar dom inte)

Förmodligen uppskattar folk i allmänhet att ha nytvättade kallsonger varje dag och om man inte har kallsonger så måste man ha ett par nytvättade byxor varje dag och det lär slita på byxorna?
Senast redigerad av Omaskeradmask 2018-04-05 kl. 18:00. Anledning: Typo
Citera
2018-05-27, 22:56
Medlem
Nej men jag ville prova det jag fick ut snoppen genom hålet men sen fassnade snoppen i hålet jag fick inte in den men efter ett tag fick jag in den
Citera
2018-05-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Själv drar jag ju bara ner kalsongerna och pissar. Att hålla på och pilla ut snoppen genom den trånga gylfen verkar alldeles för komplicerat.

Jag antar att nästan ingen använder denna gylf. Varför fortsätter man då att producera kalsonger med gylf? Kanske därför att det ser manligare ut? Kanske snoppen ser större ut när det är mer tyg där? Eller helt enkelt därför att snoppen syns alldeles för tydligt genom tyget utan gylf?
Jep trång var gylfen jag skulle bara prova det en gång men jag fasstnade med snoppen i hålet fick onte i den tillbaks efter ett tag så fick jag in den
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in