Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-22, 19:10
Medlem
JollyRogerss avatar
Vid morgonstånd smiter min kuk ut ur kalsonggylfen på vissa kalsonger (läs: siden), och då pissar jag hejvilt så. Men resterande toalettbesök så drar jag ner kalsongen till knäna och inget annat.
Citera
2018-03-15, 10:26
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Vem använder hålet fram på kalsongerna?

Hej!
Har sedan jag var 4-5 år gammal vetat att hålet/gylfen på i princip alla herrkalsonger är till för att dra ut snorren igenom när man urinerar eller "pissar" som man oftast säger!

Riktigt hårda pissare lär kunna knäppa upp/dra ner gylfen på byxorna och dra fram snorren och pissa utan att dra ner varesig byxorna eller kalsongerna!

Men är det överhuvudtaget någon som gör detta? Någonsin!

Är inte öppningen på kalsongerna i själva verket den mest onödiga kläddetaljen i klädhistorien?

Vad har ni för erfarenheter?
Citera
2018-03-15, 10:27
Medlem
Luxuss avatar
Är väl många kallingar som INTE har gylf längre
Citera
2018-03-15, 10:29
Bannlyst
Jag har testat detta vid ett par tillfällen, men upplevt att det endast stryper kisset och att kalsongen således får suga i sig en hel del droppar efter att man stoppat tillbaka den. Däremot skall det nämnas att jag inte ägt(eller sett) den här typen av modell på många år.

Riktiga karlar släpper ned byxorna och kallingarna till anklarna och pissar därefter.
Citera
2018-03-15, 10:34
Medlem
ReiseReises avatar
Kul tråd, aldrig riktigt diskuterat detta.

Vad ska vi definiera som onödigt? Jag märker aldrig ens skillnaden mellan kallingar som är "hela" och de som har ett hål, man känner det ju inte så varför borde man ens ha detta vid tanke när man ska köpa nya. Samtidigt så använder man ju aldrig hålet heller, det går ju nästan fortare att bara knäppa upp byxan och dra ner kalsongerna än att stå och fiffla med gylfen och leda kuken ut genom hålet.

Hålet är onödigt, men samtidigt är det inte särskilt värt att ens tänka på eftersom man inte märker av det.
Citera
2018-03-15, 10:35
Medlem
Den är designad för snabba knull, inte för att kissa.
Citera
2018-03-15, 10:37
Moderator
tobess avatar
Om man av någon anledning måste slå en drill utomhus mitt i vintern och det råkar vara t.ex. snålblåst och -20C så kan jag väl möjligen se någon form av användingsområde men nej, har nog aldrig använt mig av hålet, iaf inte vad jag kan komma ihåg. Tror inte ens jag äger några underkläder med ett sådant mera
Citera
2018-03-15, 10:40
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Kul tråd, aldrig riktigt diskuterat detta.

Vad ska vi definiera som onödigt? Jag märker aldrig ens skillnaden mellan kallingar som är "hela" och de som har ett hål, man känner det ju inte så varför borde man ens ha detta vid tanke när man ska köpa nya. Samtidigt så använder man ju aldrig hålet heller, det går ju nästan fortare att bara knäppa upp byxan och dra ner kalsongerna än att stå och fiffla med gylfen och leda kuken ut genom hålet.

Hålet är onödigt, men samtidigt är det inte särskilt värt att ens tänka på eftersom man inte märker av det.

Hålet på kalsongerns är väl ett manligt privilegium, något som är vårt även om det inte fyller någon funktion!?

Undrar vad Schyman anser i frågan! Ett är säkert, man måste STÅ och pissa om man dragit ut snorren genom kalsongerna!
Citera
2018-03-15, 10:44
Bannlyst
alla som är normalutrustade använder _alltid_ gylfen.
Citera
2018-03-15, 10:46
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Hålet på kalsongerns är väl ett manligt privilegium, något som är vårt även om det inte fyller någon funktion!?

Undrar vad Schyman anser i frågan! Ett är säkert, man måste STÅ och pissa om man dragit ut snorren genom kalsongerna!

Jag hade nog dock föredragit hela kallingar. Mycket mera manligt när man kan se konturen av hela paketet tryckas mot tyget
Citera
2018-03-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Är inte öppningen på kalsongerna i själva verket den mest onödiga kläddetaljen i klädhistorien?
Citat:
Vem använder hålet fram på kalsongerna?
Män använder det, men det har väl inte fötts några fler sedan 70-talet. Om du t.ex. pissar ute är det bra att inte ha ett gummiband som stryper flödet under kuken.
Citera
2018-03-15, 12:56
Medlem
PTHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Är väl många kallingar som INTE har gylf längre
Tur är det, hatar när snorren letat sig ut genom gylfen i kallingarna och skaver mot jeansen. Motsvarar tjejernas problem då tutten åker ur BH'n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in