• 1
  • 2
2008-02-20, 20:38
Medlem
marcarolos avatar
Själv drar jag ju bara ner kalsongerna och pissar. Att hålla på och pilla ut snoppen genom den trånga gylfen verkar alldeles för komplicerat.

Jag antar att nästan ingen använder denna gylf. Varför fortsätter man då att producera kalsonger med gylf? Kanske därför att det ser manligare ut? Kanske snoppen ser större ut när det är mer tyg där? Eller helt enkelt därför att snoppen syns alldeles för tydligt genom tyget utan gylf?
Citera
2008-02-20, 20:42
Medlem
Meanmachines avatar
Vad är det du har för märke som fortfarande kör med kalsonggylf?
Citera
2008-02-20, 20:42
Medlem
hollos avatar
Jag tror jag har gjort det en gång i hela mitt liv, och det var inte en lätt uppgift. Var nästan så man började nynna på mission impossible-themet när man gjorde det. Idioti är det i alla fall!
Citera
2008-02-20, 20:47
Medlem
DDKs avatar
Använder helst boxers utan gylf av samma skäl som hollo anför. Jobbigt att stå och gräva, ser dessutom skumt ut LOL
Citera
2008-02-20, 20:47
Medlem
Herr_Oins avatar
Dina teorier om huruvida gylfen används är mycket kloka, men personligen så tror jag att det är av gammal tradition man ännu tillverkar sådana underkläder.

Jag använder aldrig mig av kalsonger med gylf så jag vet inte (eller, jag har ett par men jag drar ändå ner dem).
Citera
2008-02-20, 20:52
Medlem
antagonistens avatar
Jag har ett gäng kalsonger med såna här "luckor" men har aldrig riktigt förstått vad de skall vara bra för.
Det är ju så otroligt mycket enklare att bara dra ned hela kalsongen...
Citera
2008-02-20, 20:53
Medlem
Apspektakels avatar
Ventilation?
Citera
2008-02-20, 20:55
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Vad är det du har för märke som fortfarande kör med kalsonggylf?

Ja, en sån där "lucka" alltså. Just nu har jag ett par Björn Borg slips (kanske ett par år gamla), och dom har "lucka".
Citera
2008-02-20, 21:21
Medlem
von Schmerzs avatar
Enda gången jag har använt kalsonggylfen var när jag låg i lumpen och var ute i skogen och krigade.

Jag kan lova er att det är utmaning att kissa om man har följande kläder på sig:

Dubbla lager långkallingar
M90-byxor
Komabyxor
M90-tröja
T-shirt
Kroppsskydd
M90-jacka
Snödräkt

Dessutom är det väldigt kallt i norrland, så att med stelfrusna fingrar leta fram en frusen snopp, krångla den förbi tio lager plagg och sedan undvika att kissa på kläderna är jävligt svårt. Alternativet att knäppa upp alla plagg tar så pass lång tid att man troligen har kissat på sig eller blivit dödad av Fi innan man är klar.
Citera
2008-02-20, 21:28
Medlem
No_Remorses avatar
Använder endast boxer utan gylf. Men även när jag hade kalsonger lr boxer med gylf så drog jag bara ner dom. Det funkar ju inte att stå där å krångla ut han när man är pissnödig då riskerar man ju att pissa ner sig.
Citera
2008-02-20, 21:31
Medlem
Spectacolors avatar
Är inte det vädring?

Aldrig använt i alla fall.
Citera
2008-02-20, 23:39
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Ja, en sån där "lucka" alltså. Just nu har jag ett par Björn Borg slips (kanske ett par år gamla), och dom har "lucka".

Intressant, kör med BB men har inga "luckor". Hade inte orkat använda den om det fanns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in