• 5
  • 6
2008-05-07, 19:59
Medlem
knoxahs avatar
Kön: "Man"
Ålder: Nog så.
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Har två stycken och fler är på väg.
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Beror helt på motiv och personen, såklart.
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Spelar ingen roll.
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Är den en ful tatuering tycker jag synd om personen, är det en snygg tatuering vill jag ta reda på vart den är gjord.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat?
Deras val efter 18-årsdagen.
Citera
2008-05-07, 20:40
Medlem
Kön: Man
Ålder: 21
Har du själv tatueringar eller vill du ha?
Har funderat på vad jag ska skaffa sen ungefär 2 år tillbaka, har sedan 4 månader ungefär "låst" in mig på ett motiv, hur jag ska gå fram härnäst visar sig
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll?
Beror på motiv, snygg / ful och till viss del läget.
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Spelar ingen roll så länge tatueringen inte kan finnas stötande av andra kollegor eller folk man möter i jobbet.
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar?
Tittar noga och undrar lite för mig själv vad den har för betydelse osv.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat?
Skulle ge dom råd att:
1) verkligen tänka igenom motiv / placering / osv
2) välja en bra artist

Och givetvis skulle de helst vara över 18, men har de tänkt över punkterna över skulle jag nog kunna göra undantag osv
Citera
2008-05-07, 21:28
Medlem
orgrytes avatar

Ålder: 30

Har du själv tatueringar eller vill du ha? En 3/4 japansk sleeve är inplanerad till sept.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Absolut ett plus om den är snygg och på rätt ställe.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Sålänge det är vettiga tatueringar som går att dölja med kläder är det inga problem.

Blir såklart nyfiken.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? När de är myndiga gör de som de vill men jag vore glad om de väntade några år och tänkte igenom saken noga, som jag själv gjort. Hade jag tatuerat mig när jag var 18-19 hade jag haft en hemsk tribal på armen idag. Tack gode gud för det.
Citera
2008-05-08, 00:36
Medlem
Tazquas avatar

Ålder: 25

Har du själv tatueringar eller vill du ha? En sleeve och lite smått och gott.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Spelar absolut ingen roll.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Spelar mindre roll. Allt är beroende på vad för jobb. Som en sa innan: Skulle inte anställa nån med gadd i ansiktet som säljare eller liknande.
Tycker man ser det hela tiden numera så jag tänker inte ens på det.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? När dom är 18 så spelar det mindre roll. Bara dom gör det hos en bra artist och tänker igenom motivet.
Citera
2008-05-08, 11:52
Medlem
MisterGGs avatar
två inlägg raderade. En som erkänner sig vara 17 och ett svar på det.

Nu kan diskussionen fortsätta.

/Mod
Citera
2008-05-08, 13:06
Medlem
Kön: Tjej
Ålder: 20

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Nej, men funderar på att skaffa en [/head][body] i nacken.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Det spelear faktiskt ingen roll för mig, men inte för stora, gärna en liten diskret.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Alltså, folk som har tatueringar över hela armarna kan hända att de behandlas olika bara för att folk har fördomar, så.. jag vet inte.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? det skulle inte vara något speciellt, det är trots allt hans val.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Nu så har jag ju inga barn men skulle jag haft det så skulle den få vänta tills den flyttat hemifrån.
Citera
2008-05-10, 12:19
Medlem
Blue Ballss avatar
Ålder: 18
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Jag har en, fler ska det bli.
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll?
Spelar ingen roll, bara hon inte har en tribal i svanken eller dyl
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar?
Personen i fråga man anställer, inte dennes tatueringar. Helt okej bara det inte är motiv som är stötande.
Coolt om det är snyggt, oc synd om han om det är fula motiv
Helt okej när dem fyllt 18.
Citera
2008-05-14, 00:32
Medlem
McRills avatar
Kön: Herre
Ålder: 22 3/4, nästan 4/5
Har du själv tatueringar eller vill du ha?
Har
Beror ju lite på motiv och placering men inte direkt jätterelevant.
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar?
Känns rätt oväsentligt.
Trevligt att man delar ett intresse...
Beror på motiv och placering återigen...
Senast redigerad av McRill 2008-05-14 kl. 00:38.
Citera
2008-05-14, 02:43
Medlem
Kön: Tjej
Ålder: 22
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Jag har en text på insidan av underarmen. Planerar dock fler motiv, vilka också lär hamna någonstans på armarna.
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Helt klart uppskattat. Såklart måste det vara, i mitt tycke, fina tatueringar. Annars är det lika bra att killen inte har några.
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Tatuering i sig är inte intressant i den frågan, utan det är helhetsintrycket som spelar roll.
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Fortfarande, helhetsintrycket är det som betyder något. En sunkig person är sunkig oavsett tatueringar.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Deras kroppar är deras tempel och dom får självklart göra vad tusan dom vill. Även om jag givetvis skulle göra allt jag kunde för att stoppa svanktatueringar, tribaler, indianmotiv och liknande efterstom jag tycker det skriker lowlife. Men i slutändan är det såklart barnets beslut, efter artonårsdagen.
Citera
2008-05-14, 08:49
Medlem
ShmotZs avatar

Ålder: ---18+

Har du själv tatueringar eller vill du ha?: Jag har en tatuering vill ha fler!

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar
ingen roll?:
Spelar mig ingen roll..

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan
tatueringar?:
Spelar ingen roll.. Upp till dem

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar?: Vill se motiven! .

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat?: Klart de skall få tatuera sig. Bara jag får veta innan, så jag kan hjälpa dem lite på traven så det inte blir något de kan ångra.. eller "kan" och "kan" utan något de ångrar redan efter en vecka.
Citera
2008-05-14, 18:33
Medlem
MisterToms avatar
Vill bara meddela att jag inte längre kan ta emot svar till min undersökning (håller på att sammanställa resultatet, vilket elefantjobb!). Självklart kan ni ju svara ändå för diskussionens skull. Tack alla som svarat!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in