• 1
  • 2
2008-02-20, 19:06
Medlem
MisterToms avatar
Sådär, här kommer en liten enkät för att ta reda på rent socialt vilka saker man utsätter sig för om man skaffar en tatuering. Den här enkäten får gärna så många som möjligt svara på, och ska användas till ett skolprojekt. Jag har allas vår johnny's medkännande för den här lilla enkäten, och det finns stora disskusionsmöjligheter. Jag svarar själv på enkäten längst ner, som diskussionsmaterial och en liten start. Tack!

Kön:
Ålder:
Har du själv tatueringar eller vill du ha?
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll?
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar?
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar?
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat?

Kön: Kvinna
Ålder: 18 år
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Vill verkligen ha.
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Verkligen uppskattat om det är snygga sådana, men ett stort minus om de är fula.
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt neutralt, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Helt neutralt, såvida det inte gällde ett arbete eller tatueringar där kunder etc skulle kunna finna det stötande.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Helt okej, men jag skulle säkert vilja ha ett finger i spelet gällande motiv, artist osv.
Citera
2008-02-20, 19:22
Medlem
-Starchild-s avatar
Kön: Man

Ålder: 19

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Jag har, och vill ha flera.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Beror helt på personen. Och motivet självklart.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Skulle inte spela någon roll alls. Det är kompetenten hos den jobbsökande som är det viktigaste.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Inget speciellt. Blir mest intresserad av deras motiv.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Skulle vara okej. Om jag fick vara med lite och bestämma, och prata med h*n innan, så h*n inte ångrar sig senare i livet.
Citera
2008-02-20, 19:32
Medlem

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Jag vill ha och snart.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Det är uppskattat så länge det passar ihop med personen och är snyggt helt enkelt.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? I de flesta fall skulle det inte spela någon roll. Det kan dock finnas jobb där tatueringar skulle vara negativt då kunderna ej uppskattar det, och du skulle det ju hellre bli nån utan eller med lättdolda.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Tycker det är coolt och skulle nog fråga ut dom lite om deras tatuering, inget mer än så.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Skulle vara helt ok så länge jag får vara delaktig i hela processen och hjälpa dem att välja rätt.
Citera
2008-02-20, 20:40
Medlem
MisterToms avatar
Tackar för alla svar än så länge.

Känns som att ni har en väldigt vettig syn på det hela, som överensstämmer väldigt mycket med min egna. Känner dock att det är lite synd att den bara får ligga i det här forumet, då de som klickar in här oftast har någon sorts intresse för tatuering och piercing - har jag rätt?
Citera
2008-02-20, 20:46
Medlem
503s avatar

Ålder: 20

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Vill ha och siktar på att börja på en så snart som möjligt (slutet av månaden, början av nästa).

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll?
Det beror på. Jag kan tycka att "rätt" gadd på en tjej kan vara jäkligt snyggt.
Är det däremot något mindre eller någonting som inte faller mig i smaken så ställer jag mig neutral till det, såvida det inte sitter i tex. pannan då förstås.
Helst ska hon ju inte heller ha tatuerat in ex-pojkvännens namn eller liknande.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar?
Beror väll på vad det är för ett ställe. Talar vi tex. om en trendig modeaffär eller en musikaffär så skulle inte en synlig tatuering vara något hinder.
Skulle det däremot röra sig om en bank eller liknande så vore det bäst om tatueringen kan döljas.
Inte för min skull dock, men än så länge så lever ju gamlingarna och då får man väll rätta sig efter det.

Beror på vad det är för tatuering.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat?
Är inte förälder men om den dagen kommer så skulle det vara helt okej för min del.
Citera
2008-02-20, 21:06
Medlem
Ålder: 18
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Har själv två stycken och flera planerade
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Uppskattat om det ser bra ut
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Det skulle inte spela mej någon roll utan jag skulle sm någon annan sa bedöma personen utifrån kompetens
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Vilket intryck jag får beror mer på vilken person det är än ifall personen ifråga är tatuerad. Å andra sidan har många människor väldigt personliga tatueringar och det kanske kan bidra lite till vilket intryck man får.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Skulle inte ha något emot det så länge jag fick vara med i diskussionen om motiv å storlek o.s.v.
Citera
2008-02-20, 21:10
Medlem
Sven Ps avatar

Ålder: 25

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Nej

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Det spelar ingen roll, förutsatt att tatueringarna inte är placerade i ansiktet eller är för stora och fula.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Jag skulle dra mig för att anställa någon som inte kan dölja tatueringarna med hjälp av kläder.

Det beror på motiv och placering. Är motivet allt för dräggigt blir självklart det första intrycket mer negativt. Exempelvis:
Citat:
http://www.rays-tattooshop.se/pics/g...Bild%20025.htm
Mer normala tatueringar skulle troligtvis inte inverka på omdömet.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Svaret får tolkas hypotetiskt då jag inte har några barn men troligtvis skulle jag inte bry mig särskilt mycket. Jag skulle däremot inte uppmuntra till tatueringar innan ungarna fyller arton.
Citera
2008-02-20, 21:29
Medlem
Ximenoss avatar

Ålder: 22

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Jag har och fler än inplanerade.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Spelar ingen större roll. Det enda som skulle spela nån roll är väl motivet i så fall.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Spelar ingen som helst roll. Är den sökande kompetent nog för att få jobbet så ska den personen självklart få jobbet, oavsett tatueringar eller inte.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Inget särskilt. Men jag spanar gärna in vad h*n har för tatueringar.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Helt okej. Om det verkligen är genomtänkt och h*n verkligen har tänkt igenom det. Jag skulle kanske vilja "godkänna" motivet också
Citera
2008-02-20, 21:32
Medlem
00010000s avatar

Ålder: ~30

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Ett par stycken, fler på gång.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Beror på personen och motivet. Tycker dock för det mesta att tatueringar på tjejer är väldigt attraktivt.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Skulle inte spela någon roll. Kompetens och hur den sökande är som person är det viktiga.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Första intrycket beror på vad dom säger när dom öppnar käften, oavsett eventuella tatueringar.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Uppskattat, så länge h*n tänkt över det ordentligt först.
Citera
2008-02-20, 23:15
Medlem
feldgraus avatar

Ålder: 24

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Jag har en tatuering, och en tatuering kommer det att stanna på. Nästan säkert...

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Tatueringar är inget problem, men hur uppskattat det är beror, liksom många sagt, på både motiv, placering och hur det passar tjejen. Samtidigt är det knappast något som ett förhållande står och faller med.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Beror på vilken typ av arbete det handlar om. Samtidigt är det ytterst få "finare" arbeten som kräver klädsel som visar de kroppsdelar där folk brukar tatuera sig.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Beror återigen på vad för tatuering(ar).

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Inte så länge de är under 18. Efter det är de ju principiellt fria att göra vad fan de vill, men jag hade nog avrått dem å det starkaste om de inte tänkt igenom beslutet väldigt noga. En tribal på överarmen eller ett tramp stamp hade jag försökt hindra in i det sista.

/feldgrau
Citera
2008-02-21, 00:05
Medlem
johnny_viciouss avatar

Ålder: -

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Ja det har blivit en del vid det här laget.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Det är ett STORT plus, men det hänger på att det är rätt tatueringar. Tribaler, kinatecken och det mesta med black and grey går bort samtidigt som färgglad old school eller japanskt är en majjör turn on! En schysst chestpiece eller en helarm. Mmmmmm.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Beror på för vilket jobb, en person med många tatueringar i ansiktet hade jag till exempel inte anstält som säljare av något slag. Det skulle störa relationen melln kund och säljare. Precis som jag inte skulle anställa en modell som var skitful... Utseendet har betydelse. För jobb där man enbart använder huvudet däremot dömmer jag ingen utifrån hur de ser ut.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Jag visar respekt, hatar själv folk som kommer fram och rycker i armarna och ska kolla och inspektera. En person med tatueringar är en potentiell samtalspartner i framtiden, kanske kan man diskutera erfarenheter över en öl.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Jag bestämmer tills h*n fyller 18. Dock kan jag gå med på vissa motiv tidigare.
Citera
2008-02-21, 00:08
Medlem
necators avatar
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Har inga. Planerar att planera att skaffa när jag väl hittar något lockande motiv.
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Så länge det inte är en väldigt ful tatuering så är det bara ett plus
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Jag anser att alla ska få se ut hur dom än vill så jag hade anställt efter kompetens.
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Tycker det är kul med folk som har tatueringar, så länge de är intressanta, nytänkande eller bara snygga. Kan lätt få fördomar mot människor som har standard-tribal-tatureringar.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Det beror på om jag ansett att de varit mogna för de, samt vilken ålder de har. Men hade mitt barn varit 15-17 så hade jag inte haft nåt emot det, efter att vi diskuterat saken och jag fått skjuta in mina synpunkter och tips/råd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in