2008-03-04, 22:08
Medlem
Seus avatar
Kön: Kvinna
Ålder: 28
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Har och vill ha fler
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Uppskattat om det är snyggt, annars kan det vara.
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Beror väll lite på var tatueringen sitter, att jobba som terapeut med en fet tatuering på halsen eller på händerna kanske inte riktigt funkar, men annars spelar det ingen roll.
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Är det en snygg är det kul, är den ful tänker jag att det är en jävla sucker jag har framför mig.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat?
De gör väl vad de vill när de fyller 18.
Citera
2008-03-04, 22:38
Medlem
GroupieSyndromes avatar
Kön: Man

Ålder: 22

Har du själv tatueringar eller vill du ha? 4 st blir fler

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? spelar ingen som helst roll tattuerad från topp till tå eller ingen. De är bara utsida och en partner spelar insidan mestadels roll

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Helt okey, öppnar jag något eget kommer de inte vara något där det spelar stor roll vilket som.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? beror helt och hållet på personen. mycke annat spelar in än just gaddarna

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Uteslutet till den dag dom kommer upp 16-17 års ålder då skulle jag inte bry mig ett dugg, vid de laget är man medvetten om sin egen kropp.
Citera
2008-03-05, 10:39
Medlem
Zhacks avatar
Ålder: 19
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Precis skaffat, planerar flera
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Om de passar personen så är det ett stort plus, föredrar dock medel till små tatueringar och helst inte i ansiktet/händerna.
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Skulle anställa efter kvalifikationer, i vissa jobb skulle det kunna vara mindre önskvärt men om personen verkligen är bättre än övriga sökande så vinner kvalifikationer även där.
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Blir intresserad av motivet, om den är snygg vill jag ha en, om den är ful bryr jag mig inte särskilt mycket.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Så länge det inte är någonting riktigt stort, alternativt någonting som är riktigt svårt att dölja så skulle jag inte ha något emot det. Skulle dock försöka se till att de valde en bra tatuerare och inte nån random person som vill testa´.
Citera
2008-03-06, 17:47
Medlem

Ålder:
19 (20 i Aug.)

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Nytatuerad! Har fler idéer å planer på G.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Uppskattat när de är snygga och passar personen. Men fula fylletatueringar går bort.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Vad mina anställda gör på fritiden har inte jag att göra med. Jag önskar anställda som presterar bra.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Beror på motivet. Motiv och placering säger mycket om personen.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Då jag självfallet kommer att uppfostra mina barn till bra människor som är kapabla att fatta egna förståndiga beslut så skulle jag inte lägga mig i allt för mycket i deras tatueringsfunderingar. Än annat fungera som konsult. Å kolla upp tatueraren såklart!
Citera
2008-03-06, 18:19
Medlem
Dead like mes avatar
Kön:Kvinna
Ålder:19
Har du själv tatueringar eller vill du ha? Vill ha, SKA ha
Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Sexigt om det är en snygg tatuering annars är det inte uppskattat.:b
Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar? Spelar ingen som hellst roll.
Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Om det är snygga tatueringar är det : Fy fan vad snyggt och typ avis. om det är mindre snygga så är det väl typ what ever.
Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Det beror väl på helt och hållet hur gammal h*n är och vad för motiv som är tänkt, men vet inte om jag hade uppskattat det helt och hållet. Som sagt beror på ålder och motiv.
Citera
2008-03-07, 10:13
Medlem
roppans avatar
Kön:

Ålder:
22

Har du själv tatueringar eller vill du ha?
En longsleeve, en armbåge och en överarm.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll?
Det spelar verkligen ingen roll. Jag älskar min flickvän och tatueringar, men skulle aldrig tvinga eller försöka få henne att tatuera sig. Hon är helt ren på kroppen.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar?
Jag är själv anställd på ett företag där arbetet mer eller mindre uteslutande sker på ett kontor där allt ska vara lite propert. Jag går oftast med långärmat eftersom det känns bäst, men alla på jobbet vet att jag är tatuerad.. och de har inget problem med det. Jag skulle anställa personen efter kompetens och personlighet, inget annat.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar?
Beror på vad det är för tatuering. Jag får inget intryck av personen utan funderar väl mest på om jag anser att personens tatueringar är snygga eller fula, förutsatt att det inte är politiska tatueringar eller så.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat?
Det är deras eget val efter att de fyllt 18, men jag hade nog bett dom fundera över motiv och sånt. Man har ju själv lärt sig den hårda vägen så att säga.
Citera
2008-03-11, 20:46
Medlem

Ålder: 20

Har två stycken. En tredje är på gång.

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll?
Spelar självklart ingen som helst roll. Dömer inte en person utifrån om denne har en tatuering eller inte.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa något utan tatueringar?
Rent spontant: Spelar ingen roll. När man funderar lite så beror det på vad det är för jobb vi snackar. Tror inte jag skulle anställa någon med tatuerat ansikte om det gäller en "publik" tjänst. Ex. sitta i kassan på ICA, hemtjänst etc.

Brukar inte reagera speciellt om det inte är väldigt utmärkande tatueringar. Ex. ett jättestort hakkors mitt i pannan. Då hade man väl börjat fundera lite.

Självklart uppskattat då jag själv är tatuerad och ser inte någon anledning till att inte mina eventuella barn skulle få tatuera sig. Dock så ska dem vara myndiga innan.
Citera
2008-05-07, 09:15
Medlem
Ålder: XX
Har sju stycken just nu. Höger sida utav skallen, en sak ovanför pannan (syns dock inte när håret växt ut lite), höger armbåge, höger handled, en rätt stor grej på bröstet och höger knä, kommer nya rätt titt som tätt
Spelar ingen roll, sen beror det på vad damen har eller vill ha för motiv, och placering. Om hon har standard-whitetrash motiv får hon räkna med att bli hånad av mig.
Beror på. Har personen i fråga en orientalisk fullsleeve t.ex så spelar det väl ingen större roll. Men ett hakkors i pannan eller extrema saker gör mig lite mer fundersam.
Brukar "läsa" av personen via tatueringarna. Är det en massa tribals, kinatecken och sånt skit har personen dålig smak enligt mig. Oftast så är det tråkigt att prata med folk som babblar om att dom "vill bygga ut sin tribal, wööhuu!"
Beror ju på vad ungen vill ha. Vill h*n ha tatueringar i samma stil som farsgubben så vore det helt okej
Senast redigerad av Oluja 2008-05-07 kl. 09:49.
Citera
2008-05-07, 10:25
Medlem

Ålder: 18

Har en och funderar på en till.

Så länge det är vettiga motiv så spelar det ingen roll.

Beror på arbete, om det gäller ett arbete på konsum så skulle en tatuering på ansikte/hals inte vara till personens fördel. Om det skulle vara ett arbete där det krävs hög kompetens tex maskintekninker. Så skulle kompetensen gå före utseendet.

Bryr mig inte så mycket.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Om jag skulle ha haft barn så. 18+, och tänk igenom innan.
Citera
2008-05-07, 10:46
Medlem
Kön:
Man

Ålder:
Drygt 20

Jag har en på varje ben (utsidan strax ovanför fötterna).

Spelar ingen större roll, sålänge det är något partnern står för.

Jag skulle inte bry mig nämnvärt, men samtidigt så skulle jag kunna tänka mig att se det som ett plus då den tatuerade antagligen tar ansvar för det han har gjort och det han gör.

Beror på motivet och placeringen. Har personen tatuerat en gurka i pannan så skulle jag nog inte ta personen på allvar.

Sålänge barnet är över 18 så skulle h*n få göra som h*n ville men jag skulle ju gärna vilja veta vilket motiv som gäller i förväg.
Citera
2008-05-07, 11:38
Medlem
Bungies avatar

Ålder: 21

Jag har inga tatueringar och har heller inga planer på att skaffa mig. För mig känns det numera mer unikt att INTE ha en tatuering. Om jag skulle göra en gaddning i framtiden så skulle det nog bli tre kronor mellan skulderbladen för det skulle symbolisera att jag både varit i utlandsstyrkan och arbetar som polis.

Allting beror på motiv och placering. En tjej med tatueringar över sin vackra kropp är inget jag tänder på. En dold tatuering på t.ex. ankeln fungerar utmärkt. Svanktatuering är inte heller något jag föredrar.

Även här spelar motiv och placering en stor roll. Även vad det är för sorts arbete. Jag skulle t.ex. ha väldigt svårt att anställa en person med tatueringar på händer, hals och ansikte då det kan skrämma bort både kunder och andra intressenter. Man vill skapa ett seriöst intryck och de tatueringar som inte går att gömma är ett klart minus.

Om det inte är extrema tatueringar som jag nämnt ovan så spelar det ingen roll. Är det däremot tatuering på icke gömbara områden ser jag i ärlighetens namn ner lite på personen. Då krävs det att han bevisar för mig att han inte är ett drägg.

Även sista frågan beror det på motiv och placering. Jag vill att en tatuering ska betyda eller symbolisera någonting. Den ska inte bara vara där "för att".
Citera
2008-05-07, 17:54
Medlem

Ålder: 24

Har du själv tatueringar eller vill du ha? Jag har två halfsleeves som ska bli hela (och lite annat krafs)

Tatuering hos partner, är det uppskattat, helt uteslutet, ett måste eller spelar ingen roll? Det är uppskattat, ju större desto bättre (lite beroende på motivet), men det är inget måste.

Om du skulle anställa någon med tatuering, skulle det vara ett plus eller ett minus, helt uteslutet, uppskattat eller skulle du hellre vilja anställa någon utan tatueringar? Det spelar ingen roll, eftersom jag (faktiskt) har svårt för att tro att man kan skrämma bort någon enbart med hjälp av tatueringar. Folk får väl lära sig att personer med tatueringar inte per automatik är dumma/ohygieniska/farliga eller vad fan de tror.

Vad är ditt första intryck när du träffar en ny person med tatueringar? Jag blir intresserad av vad personen har för tatueringar, men intrycket för övrigt beror ju på attityd/rörelser/kläder/ansikte och självklart beteende.

Om dina barn skulle vilja tatuera sig hade det varit helt uteslutet, helt okej, uppskattat eller annat? Helt okej, men jag skulle ju inte godkänna det om barnet var under 18 och hade gärna diskuterat det innan gällande hans/hennes tankar om motivet och anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in