Citat:
Ursprungligen postat av magi
-----------------
Har man svamp så har man den i hela kroppen och det enda sättet att bli helt fri från den är att käka antisvamp-piller i ca 1-3 månader.
Magi
Enligt min läkare är den inte sån ( nagelsvampen alltså ) att den är i kroppen. Det trodde jag också i början eftersom min nagelsvamp hade en tendens att reagera genom att förflytta sig till den andra tån, men det lär inte vara på det sättet. Men detta är alltså enligt min läkare. Den är under nageln och ingen annanstans.
Hur som helst har min tånagel växt ut under tiden som jag har fuktat den med äppelvinäger och den är nu i princip ren från svamp för första gången sen jag fick den när jag gick lumpen. Det gulaktiga är i princip borta.
Det här är alltså en fullständigt ofarlig metod och det har fungerat för mig liksom det fungerade för den som tipsade mig.
Men om det är som du säger att nagelsvampen är i kroppen, ja då vet man aldrig...men å andra sidan jag hade en gång kondylom vilket är ett virus i kroppen, det gick bort genom att man brände bort vårtorna.
Nej jag tror faktiskt inte att något är
i kroppen, den är under nageln och där med punkt.
P.S Nu kan man ju även notera en annan sak. Det finns olika varianter av nagelsvamp. Min är en "finsk" variant som jag fick under armétiden så det kan vara en speciell sort det här. När jag sökte vård för det i Sverige blev svaret: "föranleder ingen åtgärd", här i finland blev jag översköljd av mediciner, varav som sagt ättikan var bäst.