2012-09-25, 15:41
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anemisk
Jag har blivit våt... Så visst kan det fungera så. Aldrig orgasm dock, men det får jag inte naturligt heller.
Du har bara inte träffat rätte (våldtäkts)man.

Skämtåsido, att få orgasm av att bli våldtagen känns lite tveksamt. Folk pratar om det som överlevnadsinstinkt, dödsskräcken kan ge orgasm osv. De våldtäktsoffer jag hört talas om har som en psykologisk försvarsmekanism distansierat sig under själva händelseförloppet och mentalt befunnit sig på en annan plats. Att få orgasm av ren överlevnadsinstinkt känns tvivelaktigt då det inte tjänar till att skydda kroppen likt utsöndring av kroppsvätskor gör för att skydda vävnaden i slidan under samlag.

Sedan förstår jag inte varför man skulle känna skuldkänslor för om man har ett rent samvete? Kanske i förvirringen, men har man kvar de känslorna åratal efteråt kanske man borde fundera på om man inte verkligen tyckte om det ändå. Man borde kunna skilja på känslor som vällust och dödsångest, särskilt som man haft tid att tänka över och bearbeta övergreppet.
Citera
2012-09-25, 19:08
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anemisk
Jag har blivit våt... Så visst kan det fungera så. Aldrig orgasm dock, men det får jag inte naturligt heller.

Hur vet du när det är en våldtäkt då, om ditt underliv inte märker någon skillnad? Frågar du killen: "halå, är det här en våldtäkt"?
Citera
2012-09-26, 18:46
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Kvinnor som blir våldtagna känner oerhörd skam över detta.
Eftersom den allmänna meningen verkar vara att kvinnor som blir våta i själva verket njuter, håller de flesta garanterat tyst om det.

Ingenstans har jag skrivit att de blir våta för att det är skönt - jag skriver att de blir det på grund av skräck. De tycker inte att det är skönt. De tycker att det är kränkande, smärtsamt, äckligt och helt fruktansvärt - och en del av dem blir våta.

Är en man alltid kåt när han får stånd? Är småpojkar alltid kåta när dom får stånd? Är mannen som får stånd när han våldtas analt kåt?
Nej, självklart inte.
"Alla" vet att män kan få erektion av en mängd olika anledningar.

Men du anser att kvinnan kan bli våt av endast en anledning? Och det är kåthet?

Det skulle vara helt fantastiskt om du kunde få ett uttömmande svar av en läkare utbildad på endera kvinnans anatomi, eller än hellre; har arbetat med just våldtäktsoffer. Jag hoppas du har så bra kontakter som du säger, så att vi kan få det.

Tjejer som blir våldtagna känner inte alls skam, var har du fått det ifrån? Det är nån jävla myt från 70-talet.
Vad spelar det för roll om hon blir "våt" eller inte? Hålla på och älta om hon blir "våt"?? När man blir våldtagen är man livrädd och kämpar för sitt liv, hur skulle man ens kunna märka om man blir våt då?
Citera
2012-09-26, 19:12
Medlem
Psychoramas avatar
Måste bara säga att det här va en av de sjukaste trådstarterna jag har sett.. Hur fan kan man ens fundera på tanken om kvinnan som blir våldtagen skulle bli kåt/våt/få orgasm??

Det kanske är möjligt om kvinnan i normala fall tänder på hardcore bdsm eller liknande men det är ju ett fritt val man gör när man håller på med sådant.. Så jag tror inte en enda kvinna skulle bli kåt på något sett av att bli våldtagen. Däremot ärrad för livet pågrund en sadistisk, egoistisk psykiskt störd människa i samma sinnestillstånd som breivik våldfört sig på denne.

Varför är frågan i trådstart ens relevant liksom? Tråden borde heta "Vilken sorts psykisk störning krävs för att våldtäcksmän ska kunna få upp ballen när de utför en våldtäckt?"
Senast redigerad av Psychorama 2012-09-26 kl. 19:42.
Citera
2012-09-26, 23:20
Medlem
Lys avatar
Det har faktiskt hant att kvinnor som blivit valdtagna har blivit vata och fatt orgasm. Det ar en rent fysiologisk reaction ooch har inget med kvinnans kanslor under valdtakten att gora. Jag vet en som fick orgasm untder en otack gruppvaldtakt hon blev utsatt for.
Citera
2012-09-27, 10:05
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Det har faktiskt hant att kvinnor som blivit valdtagna har blivit vata och fatt orgasm. Det ar en rent fysiologisk reaction ooch har inget med kvinnans kanslor under valdtakten att gora. Jag vet en som fick orgasm untder en otack gruppvaldtakt hon blev utsatt for.
Gick hon runt och skröt om att ha fått orgasm under en gruppvåldtäkt?
Citera
2012-09-27, 11:01
Medlem
Lys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Gick hon runt och skröt om att ha fått orgasm under en gruppvåldtäkt?
Nej, hon medverkade i en bok dar kvinnor interviuades om sina erfarenheter av valdtakt och overgrepp.
Citera
2012-09-27, 12:51
Medlem
Jag fick orgasm under den våldtäkten jag var med om.

Kan nämna att orgasmer inte är det samma längre och turligt nog får jag dem inte lika lätt numera.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Sedan förstår jag inte varför man skulle känna skuldkänslor för om man har ett rent samvete? Kanske i förvirringen, men har man kvar de känslorna åratal efteråt kanske man borde fundera på om man inte verkligen tyckte om det ändå. Man borde kunna skilja på känslor som vällust och dödsångest, särskilt som man haft tid att tänka över och bearbeta övergreppet.

Jag tog ett halvår på mig att anmäla pga skuldkänslor.
Gjorde jag tillräckligt motstånd? Varför träffade ja honom igen? Hur kunde jag vara så dum så jag gick på hans lögner? Varför smet jag inte iväg efter han slagit ned mig första gången? Varför hoppade jag inte från balkongen? Varför försökte jag inte ringa 112?

Vissa kvarstår än. Jag var oförmögen att göra motstånd. Såg allt ur en tredje persons perspektiv, hörde inga ljud. Jag var inte där mentalt. Men inte försökte jag ta mobilen, låsa in mig på toaletten. Och framför allt träffade jag en man jag tyckte var ett svin igen.
Senast redigerad av Hisnau 2012-09-27 kl. 12:57.
Citera
2012-09-27, 21:00
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Jag fick orgasm under den våldtäkten jag var med om.

Kan nämna att orgasmer inte är det samma längre och turligt nog får jag dem inte lika lätt numera.

Jag tog ett halvår på mig att anmäla pga skuldkänslor.
Gjorde jag tillräckligt motstånd? Varför träffade ja honom igen? Hur kunde jag vara så dum så jag gick på hans lögner? Varför smet jag inte iväg efter han slagit ned mig första gången? Varför hoppade jag inte från balkongen? Varför försökte jag inte ringa 112?

Vissa kvarstår än. Jag var oförmögen att göra motstånd. Såg allt ur en tredje persons perspektiv, hörde inga ljud. Jag var inte där mentalt. Men inte försökte jag ta mobilen, låsa in mig på toaletten. Och framför allt träffade jag en man jag tyckte var ett svin igen.

Om man inte gör något motstånd alls är det nog omöjligt att få honom fälld, tyvärr. Det är den bistra verkligheten. Då går det inte att bevisa att det var en våldtäkt.
Citera
2012-09-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Om man inte gör något motstånd alls är det nog omöjligt att få honom fälld, tyvärr. Det är den bistra verkligheten. Då går det inte att bevisa att det var en våldtäkt.

I mitt fall visade jag mitt misstycke - det är inte hur hårt fysiskt man kämpar emot som säger om man gjort tillräckligt med motstånd eller inte för att kunna klassa övergreppet som våldtäkt.

Den vanligaste reaktionen på våldtäkt är för övrigt frozen fright. Finns fall då gärningsmän blivit fällda trots att offret befunnit sig i chock. I vissa länder där man har samtyckesrekvisit är det ännu vanligare att förövaren blivit fälld i sådana rättegångar.

Ett offer som sover eller är medvetslös gör inte heller motstånd men nog kan förövaren bli fälld ändå.

Det går att bevisa våldtäkter ändå - det är sanningen.
Citera
2012-09-27, 21:30
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
I mitt fall visade jag mitt misstycke - det är inte hur hårt fysiskt man kämpar emot som säger om man gjort tillräckligt med motstånd eller inte för att kunna klassa övergreppet som våldtäkt.

Den vanligaste reaktionen på våldtäkt är för övrigt frozen fright. Finns fall då gärningsmän blivit fällda trots att offret befunnit sig i chock. I vissa länder där man har samtyckesrekvisit är det ännu vanligare att förövaren blivit fälld i sådana rättegångar.

Ett offer som sover eller är medvetslös gör inte heller motstånd men nog kan förövaren bli fälld ändå.

Det går att bevisa våldtäkter ändå - det är sanningen.

Jag håller inte med dig. Du skrev ju att du inte gjorde något motstånd alls. Sen om offret sover, det är en helt annan sak, det gjorde ju inte du. Hur gick det då, fick du honom fälld?
Citera
2012-09-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag håller inte med dig. Du skrev ju att du inte gjorde något motstånd alls. Sen om offret sover, det är en helt annan sak, det gjorde ju inte du. Hur gick det då, fick du honom fälld?

Beror på vad motstånd är. Försökte lämna lägenheten när han försökte få till sig sex, det var då han flippade och slog ned mig för att våldta mig. Sa sedan att han skulle sluta, att det gjorde ont, grät lite.

Inte klart ännu, men för att han ska komma undan får han komma upp med något väldigt kreativt med tanke på att han bett om ursäkt, uttryckt ånger och erkänt övergreppet tidigare (vilket det finns bevis på).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in