2013-02-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apoxings

...Tycker dock det är lite dåligt utbud av smaker på elcigg, enda negativa jag har om dem.
Lightyourfire har mycket roligare och fler.

Håller med dig, marknaden är tyvärr inte lika stor som i ex USA :/
Citera
2013-02-26, 22:48
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jadovet
edit: säg till om du har fler frågor så vägleder jag dig genom ditt köp!
hade tänk att köpa 3 st EGO-W http://www.lightyourfire.se/el-cigar...artpaket-ecigg
edit: Nu blev jag osäker när jag såg en hos youtube commentarerna som hade en sån och när han hade den vågrätt en stund och sen skulle vejpa så fick han juice i munnen.
Verkar ju inte bra alls. Skall man köpa någon annan? Vill ju ha det bästa om man köper 3 st på samma gång.

-Svart: färg
-Batteri: 1100mah
-Nätadapter: tar det för säkerehets skull
-Skiter i nikofri e-juice

har typ 10 frågor nu.
Är det bara att köpa typ 6 st (2 var) utbytermunstycken till denna vajpen?
Färg på flaskpip? Vilken del på vajpen är det? Sen man suger på?
Färg på väska? vilken del på vajpen är det?
Vilka typer av vätskor kan jag ta? Vilken som helst?
Passar alla laddare till denna vajpen?
Vilken styrka skall jag ta till en 5 års rökare?
Vilken styrka skall jag ta till en 50 års rökare?
Vilken styrka skall jag ta till mig som rökt väldigt lite. endast runt 10 paket under 3 år. =)
10 ml, hur länge räcker det?
Är det bättre om jag köper min e-juice från en annan sida istället för lightyourfire om man tänker på att det skickas ifrån två olika länder?
PG/VG, PG, VG??? Vilken tar jag?
Kommer nån hinna svara på mina frågor innan jag köpt allting? Är det någonting jag missar här?
Påminn mig om något viktigt innan jag beställer.

Tack tack tack för alla svar!
Senast redigerad av LegaliseItNow 2013-02-26 kl. 23:22.
Citera
2013-02-26, 23:33
Medlem
Citat:
Beställde 24mg, vet inte om det var för att det var 24mg eller för att det var första blosset men alla som har prövat har hostat när de har tagit första blosset. Men nu efter några bloss så smakar den bättre och bättre.

Tycker, av egen erfarenhet, att elcigaretterna blir bättre när de är lite "inrökta".

Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Vilken styrka skall jag ta till mig som rökt väldigt lite. endast runt 10 paket under 3 år. =)

Kan inte svara på alla dina frågor, men styrkan bör anpassas efter styrkan på de cigaretter du röker/rökte. Om du bara rökt lite kanske du bör överväga en svagare eJuice eller till och med nikotinfri juice, även ecigaretter är beroendeframkallande.

10 ml räckte för mig i cirka tre veckor. Då vejpar jag inte särskilt mycket, eftersom jag under årens lopp minskat mitt nikotinbruk. Dock så vejpar jag alltid lite vid datorn på kvällen och på fest.

Citat:
Är det bättre om jag köper min e-juice från en annan sida istället för lightyourfire om man tänker på att det skickas ifrån två olika länder?

Räkna på fraktkostnaden.

"Bas kan väljes som PG/VG mix, som huvudsakligen VG (<7% PG), eller som 95% PG.

Kortsagt ger PG/VG blandning god "rök" och god halsriv. Väljer man VG får man ännu mer ånga fast mindre riv, och e-juicen blir mera trögflytande (dvs lämpligast för dem som "drippar" eller för användning med cartridge, mindre lämpligt för användning i tank eller cartomizer). På motsatt sidan får man med PG mixen extra mycket riv men mindre ånga. Känner du dig osäker är det bäst att välja PG/VG som är "standard" mixen och används av dem flesta." - Lightyourfire.se
Senast redigerad av Pardon 2013-02-26 kl. 23:43.
Citera
2013-02-26, 23:51
Medlem
Hysteri90s avatar
Har nyligen testat min el-cigarett som kom hem idag, och jag blev positivt överraskad. Den funkade bra!

Dock "bränner" det till lite i lungorna ibland, är det för att den inte är inrökt?
Citera
2013-02-26, 23:52
Medlem
LegaliseItNows avatar
Aja, får skita i att köpa ikväll, får köpa imorgon istället då jag kommer vara mera säker på vilken vaporiser jag skall köpa. Eftersom jag hört att denna jag tänkte läcker.
Citera
2013-02-27, 05:14
Medlem
Citat:
hade tänk att köpa 3 st EGO-W http://www.lightyourfire.se/el-cigar...artpaket-ecigg
edit: Nu blev jag osäker när jag såg en hos youtube commentarerna som hade en sån och när han hade den vågrätt en stund och sen skulle vejpa så fick han juice i munnen.
Verkar ju inte bra alls. Skall man köpa någon annan? Vill ju ha det bästa om man köper 3 st på samma gång.

-Svart: färg
-Batteri: 1100mah
-Nätadapter: tar det för säkerehets skull
-Skiter i nikofri e-juice

har typ 10 frågor nu.
Är det bara att köpa typ 6 st (2 var) utbytermunstycken till denna vajpen?
Färg på flaskpip? Vilken del på vajpen är det? Sen man suger på?
Färg på väska? vilken del på vajpen är det?
Vilka typer av vätskor kan jag ta? Vilken som helst?
Passar alla laddare till denna vajpen?
Kommer nån hinna svara på mina frågor innan jag köpt allting? Är det någonting jag missar här?
Påminn mig om något viktigt innan jag beställer.

Tack tack tack för alla svar!

Köp Kanger T3 istället, de får riktigt bra betyg.
http://www.lightyourfire.se/el-cigar...-cigg-startkit

10paket på 3år. Då hade jag kört utan nikotin. 24mg var för mycket för mig och har rökt 15år, ungefär lite mer än ett halvt paket om dagen. Så jag kan tänka mig att 16mg är för mycket för dig.

Till din fråga: Färg på väska? vilken del på vajpen är det?
Väska, det är en väska du har allting i, tex laddaren, den ena eciggen som du inte använder etc etc
Citera
2013-02-27, 05:30
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Har nyligen testat min el-cigarett som kom hem idag, och jag blev positivt överraskad. Den funkade bra!

Dock "bränner" det till lite i lungorna ibland, är det för att den inte är inrökt?

Jag har rökt som en tok på min elcigg, iaf enligt tuben på clearomizern, -0,5ml.

Dock kvarstår rivandet i halsen/lungorna beroende på hur stora bloss jag tar, det känns lite som om man röker på en cigg som är nära filtret och suger i sig rök i typ 5-7 sekunder. Ett härligt, men skarpt riv.

Jag har också märkt att det immar lite i tuben, kondens typ. Hur gör ni för att undvika detta?
Måste det tas bort direkt, eller det kanske inte påverkar vejpandet?

Edit: Jag har inte rökt tobak sedan kl 21:00 drygt, så nog funkar allt den här. Jag kör just nu på 24mg, men jag funderar på att fylla på med 36mg nästa gång!
Senast redigerad av Hysteri90 2013-02-27 kl. 05:33. Anledning: Edit
Citera
2013-02-27, 09:23
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Köp Kanger T3 istället, de får riktigt bra betyg.
http://www.lightyourfire.se/el-cigar...-cigg-startkit

10paket på 3år. Då hade jag kört utan nikotin. 24mg var för mycket för mig och har rökt 15år, ungefär lite mer än ett halvt paket om dagen. Så jag kan tänka mig att 16mg är för mycket för dig.
Blir nog att köpa 3 sådana när jag kommer hem ifrån jobbet. Vill helst köpa allting på en gång. Kommer nog totalt gå på över 2000 så det är bra att jag får det.4% billigare
Citera
2013-02-27, 11:43
Medlem
LegaliseItNows avatar
Om man köper en flaska med 38 mg. Kan man då sedan blanda ut 1/4 nikotinolja med 3/4 smaksatt nilotinfritt? Verkar ju vara mycker billigare än att köpa svagare olja och mycket mer utav den.

Såg på någon video att man drar upp oljan med en spruta. Brukar man göra så? (till kranger)
Citera
2013-02-27, 11:47
Medlem
Hittade denna om e-ciggbatterier: http://www.e-cigarette-forum.com/for...batteries.html

Är det stor risk att batteriet sprängs i handen?
Och jag har ett ego-Twist batteri, ungefär hur länge håller ett batteri om man bara har ett? Ca hur många laddningar?
Hur vet man när det är dags att slänga ett batteri?
Bör man ha en laddare som mäter spänningen i batteriet? Jag använder den som jag fick med, är det dumt?
Citera
2013-02-27, 14:54
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Hittade denna om e-ciggbatterier: http://www.e-cigarette-forum.com/for...batteries.html

Är det stor risk att batteriet sprängs i handen?
Och jag har ett ego-Twist batteri, ungefär hur länge håller ett batteri om man bara har ett? Ca hur många laddningar?
Hur vet man när det är dags att slänga ett batteri?
Bör man ha en laddare som mäter spänningen i batteriet? Jag använder den som jag fick med, är det dumt?

Det står att man enbart ska använda batterier som man kan ladda om igen.

"Do not use non-rechargeable cells.(often called 'lithium camera batteries')"

Tack för upplysningen!

Jävla helvetes skit. Det är lithium batterier jag har !!!

Det är nästan så att man borde ta kontakt med elcigg.se och fråga varför dom säljer dessa batterier som laddningsbara. Det är ju fan livsfarligt, det var ju en snubbe som batteriet small för. Han fick ansiktsskador då han vejpade när den small.

Dock trodde man först att det berodde på att han var på stranden när detta hände, och hade fuktiga händer.
Citera
2013-02-27, 15:02
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Det står att man enbart ska använda batterier som man kan ladda om igen.

"Do not use non-rechargeable cells.(often called 'lithium camera batteries')"

Tack för upplysningen!

Jävla helvetes skit. Det är lithium batterier jag har !!!

Det är nästan så att man borde ta kontakt med elcigg.se och fråga varför dom säljer dessa batterier som laddningsbara. Det är ju fan livsfarligt, det var ju en snubbe som batteriet small för. Han fick ansiktsskador då han vejpade när den small.

Dock trodde man först att det berodde på att han var på stranden när detta hände, och hade fuktiga händer.

I princip alla uppladdningsbara batterier i elektronik är ju lithium batterier, är nog inget fel på din ego

Det dom menar som står i texten är att man inte ska använda icke uppladdningsbara batterier i sin vaper och att det finns ego kopior med icke uppladdningsbara batterier i.
Senast redigerad av Kolagubben 2013-02-27 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in