2013-02-25, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Vilken hade ni valt, och varfr?

Startpaket E-Cigarett 94mm EC502B
http://www.elcigg.se/startpaket-ecig...02b-p-159.html

Eller

eGo510 Tank, 650mAh svart + 10ml
[EGO510T]

http://www.elcigg.se/ego510-tank-650...0ml-p-299.html

Personligen skulle jag tagit eGo510 Tank, bestllde det sjlv igr i vntan p att Twist ska komma in igen. Kostar lite mer men det knns som man fr ut mycket mer av eGo510 n vad du fr av det andra startpaketet.

Sen har jag en kollega vars polare rker billiga el-cigg och de fr/fick problem p jobbet och p krogen nr de ska anvnda dem d det ser ut som vanliga cigg.

Sen brjar jag med el-cigg fr att lgga av med att rka riktiga cigg och tycker drfr det r dumt att anvnda el-cigg som ser ut som riktiga.

Hade jag inte vntat p Twist s hade jag kpt
Kanger T3
eller
Vision V.3

D jag har lst bra saker om dem men inte hittat mycket om eGo510.

Har dock bara smakat el-cigg av polare s jag r inte jtte insatt i mnet men detta r vad jag hade gjort.

Hittade ven en youtube video fr nybrjare som jag tyckte innehll mycket information.
A PBusardo Video - Beginners Guide to E-Cigs and E-Cig Tech
Senast redigerad av Apoxings 2013-02-25 kl. 05:42.
Citera
2013-02-25, 08:17
Medlem
HansBrixs avatar
Har flera polare som anvnder eGo-T XPO och de sger att de r skitbra. Har smakat p brmix och tiramisu och jag som inte rker i vanliga fall tycker det smakar vldigt gott
Citera
2013-02-25, 10:54
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apoxings
Personligen skulle jag tagit eGo510 Tank, bestllde det sjlv igr i vntan p att Twist ska komma in igen. Kostar lite mer men det knns som man fr ut mycket mer av eGo510 n vad du fr av det andra startpaketet.

Sen har jag en kollega vars polare rker billiga el-cigg och de fr/fick problem p jobbet och p krogen nr de ska anvnda dem d det ser ut som vanliga cigg.

Sen brjar jag med el-cigg fr att lgga av med att rka riktiga cigg och tycker drfr det r dumt att anvnda el-cigg som ser ut som riktiga.

Hade jag inte vntat p Twist s hade jag kpt
Kanger T3
eller
Vision V.3

D jag har lst bra saker om dem men inte hittat mycket om eGo510.

Har dock bara smakat el-cigg av polare s jag r inte jtte insatt i mnet men detta r vad jag hade gjort.

Hittade ven en youtube video fr nybrjare som jag tyckte innehll mycket information.
A PBusardo Video - Beginners Guide to E-Cigs and E-Cig Tech

Jag kpte ocks eGo510, det kndes mer prisvrt!
Ska bli spnnande att se om detta kan hindra mig ifrn att springa ut 2 ggr i timman fr att rka!
Citera
2013-02-25, 11:11
Medlem
Tnkte prva p en elcigg och eftersom det r den frsta s tnkte jag att jag kunde bestlla frn tex DX. S nu har jag bestllt detta frn DX.
Elciggen; http://dx.com/p/quit-smoking-usb-rec...-flavor-110526

Refills; http://dx.com/p/electronic-cigarette...ece-pack-49902

Hoppas mest p att refillsen ska kunna fungera p sjlva eciggen! Ngon som har testat ngon av dessa? Vore kul och veta om det vore skit eller inte!

Tack!
Citera
2013-02-25, 13:19
Medlem
Unbalanceds avatar
Tack fr all superb info!

Jag tnkte, finns inte dom hr produkterna att kpa utomlands ? Ngon som vet?
Citera
2013-02-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Tack fr all superb info!

Jag tnkte, finns inte dom hr produkterna att kpa utomlands ? Ngon som vet?

Det beror vll p googla runt lite och se vad du hittar, annars kan du vll skicka vilken modell du vill ha s kan jag hjlpa dig kolla runt lite

Mvh
Citera
2013-02-25, 14:16
Medlem
Min clearomizer har 2 vekar, en smal och en tjock, den tjocka sitter fast i frbrnnartrden den andra ligger lst. Tappade bort den smala nr jag rengjorde men har testat med bara den tjocka och det funkar bra end, varfr finns det d tv?
Citera
2013-02-25, 16:13
Medlem
Hysteri90s avatar
Finns det ngot klassiskt nybrjarmisstag som man br knna till?

Tnker frmst p hantering, pfyllning och rengring!

Allt som kan vara bra att veta uppskattas!
Citera
2013-02-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansBrix
Har flera polare som anvnder eGo-T XPO och de sger att de r skitbra. Har smakat p brmix och tiramisu och jag som inte rker i vanliga fall tycker det smakar vldigt gott

Hej! Tnkte bara hra med dig s att du inte kper ego-t "XPO" frn nosmoke. Det r absolut inget fel p produkten ego-t, men nosmoke.se har som jag frsttt gjort ett eget namn p den e-ciggen och satt priset alldeles fr hgt. Om du gr in p en "seris" frsljare som tex. lightyourfire.se s hittar du samma produkt fr 397kr (nosmoke: 599kr)
Nosmoke tar ocks 99kr fr 10ml e-juice medans lightyourfire.se tar 49kr.
S om du kpa en ego-t (vilket jag tycker att du ska gra) rekomenderar jag att kpa denna:
http://www.lightyourfire.se/el-cigar...o-t-e-cigarett

Mvh
hXtenq
Citera
2013-02-26, 15:34
Medlem
LegaliseItNows avatar
Hade tnkt att kpa en el-cigg till min bror som fyller r nu p sndag.
-Om jag kper en el-cigg online nu, kommer den vara framme p sndag tror ni? vrsta fall s kan jag ge den till honom p mndagen.
-Jag r helt okunnig om el-cigg, nn snubbe sa tidigare att jag bara skulle stta mig in i mnet, det har jag inte direkt orkat och har drfr bara skjutit upp kpet en massa dagar.
Vore extremt schysst om ngon kunde lista upp ett par saker vad man skall kpa om man brjar om frn nytt?
-Kan lgga ut 1000-2000 kr p elcigg grejjor, vill grna ha filter/vtskor eller vad fan man anvnder s att det rcker 4-6 mnaders lngt bruk.
-Finns det olika styrkor?
-
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Finns det ngot klassiskt nybrjarmisstag som man br knna till?

Tnker frmst p hantering, pfyllning och rengring!

Allt som kan vara bra att veta uppskattas!
Vill ochs frga samma som hysteri frgade ^_^
Citera
2013-02-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Hade tnkt att kpa en el-cigg till min bror som fyller r nu p sndag.
-Om jag kper en el-cigg online nu, kommer den vara framme p sndag tror ni? vrsta fall s kan jag ge den till honom p mndagen.
-Jag r helt okunnig om el-cigg, nn snubbe sa tidigare att jag bara skulle stta mig in i mnet, det har jag inte direkt orkat och har drfr bara skjutit upp kpet en massa dagar.
Vore extremt schysst om ngon kunde lista upp ett par saker vad man skall kpa om man brjar om frn nytt?
-Kan lgga ut 1000-2000 kr p elcigg grejjor, vill grna ha filter/vtskor eller vad fan man anvnder s att det rcker 4-6 mnaders lngt bruk.
-Finns det olika styrkor?
-
Vill ochs frga samma som hysteri frgade ^_^

Eftersom du inte r insatt i mnet kan jag bara sga att det finns ett enormt utbud...
Utseende, batterikapacitet, prestanda, ekonomi. Alla dessa kan man ta hnsyn till vid val av "elcigg" (det r dock en felbenmning d de flesta inte alls pminner om en cigarett).
Du skulle kunna brja med ett enkelt startkit frn http://www.lightyourfire.se/el-cigarett-startpaket/
Vlj ex. en ego-T eller en annan som verkar vara intressant (och rstad 5 stjrnig).
Det + 2 flaskor extra e-ljuce (ja det finns olika styrka) och jag tror du klarar det!

Fr vrigt s hade en budget p 2000 kr kunnat kpa det bsta utav det bsta...

edit: sg till om du har fler frgor s vgleder jag dig genom ditt kp!
Senast redigerad av jadovet 2013-02-26 kl. 15:58.
Citera
2013-02-26, 18:39
Medlem
Jag bestllde frn elcigg.se i lrdags, skickades igr, fick hem allt idag! Riktigt bra leveranstid.

Bestllde 24mg, vet inte om det var fr att det var 24mg eller fr att det var frsta blosset men alla som har prvat har hostat nr de har tagit frsta blosset. Men nu efter ngra bloss s smakar den bttre och bttre.

Lngtar tills nsta bestllning, d blir det gott och blandat med refills, clearomizers och en Twist 1300mAh.

Tycker dock det r lite dligt utbud av smaker p elcigg, enda negativa jag har om dem.
Lightyourfire har mycket roligare och fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in