2013-01-07, 17:55
Medlem
pimmetjes avatar
Hur är eciggbutik.se? De verkar sälja vätskor med nikotin, det trodde jag inte var tillåtet i Sverige?

Dessutom: jag flyger en del och cigaretter är ju lugnt att ta med men hur är det med en ecigarett? Antar att det är ok men att vätskan måste ligga i en påse?
Har nämligen blivit nekad att ta med en zippo en gång, men den är väl lite farligare haha.
Citera
2013-01-13, 23:38
Medlem
EmergencyBrakes avatar
Är i tankarna att köpa mig en, har provat en billig variant som ser ut som en vanlig cigg som man köpte i en närliggande kiosk. Så letar efter en prisvärd lite bättre variant, dock får den inte vara för dyra

MvH
Citera
2013-01-15, 04:04
Medlem
MassiveBs avatar
Skall resa till Bahamas (tar runt 20 timmar) om tre dagar och försöker hitta substitut till ciggaretter på planet i form av e-cigg. Det finns ju uppenbarligen en uppsjö med webbshoppar, men litar inte riktigt på att de hinner komma hit innan jag reser.

Var kan man handla det i butik i Stockholm? Jag har sett att det funnits trådar om det, men de har ändå handlat om webbshoppar i vilket fall.
Citera
2013-01-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Hur är eciggbutik.se? De verkar sälja vätskor med nikotin, det trodde jag inte var tillåtet i Sverige?

Dessutom: jag flyger en del och cigaretter är ju lugnt att ta med men hur är det med en ecigarett? Antar att det är ok men att vätskan måste ligga i en påse?
Har nämligen blivit nekad att ta med en zippo en gång, men den är väl lite farligare haha.

eciggbutiken är helt ok. har handlat själv deras oljor och de är goda
Citera
2013-01-21, 16:04
Medlem
Peanutss avatar
Roker ecigaretter ett tag nu, funkar skitbra. Roker kanske 1-2 riktiga cigg om dagen efter att ha rokt typ 10-15 om dagen. Jag har inga planer pa att sluta roka helt utan vill bara ersatta de flesta cigaretterna med ett battre alternativ.

Har dock annu inte rokt ecigg nar jag festar, det blir det stora provet

Har en eCab och roker mest mentol just nu, ska prova lite andra smaker ocksa i framtiden.
www.joyetech.com/product/eCab.php
Citera
2013-01-21, 19:31
Medlem
Idag har jag varit och köpt mina första e-cigg och jag hoppas att dessa kommer att bli en del i min rökavvänjning. Ville inte lägga för mycket pengar så jag valde ett mellanting, får se om detta funkar riktigt bra så kan man kanske investera i en lite dyrare e-cigg :-)

Jag köpte mina hos Light Your Fire( http://www.lightyourfire.se/) och jag måste säga att jag blev grymt imponerad över deras hjälpsamhet och mycket trevliga bemötande! Nu har de sin verksamhet i samma stad som jag jobbar så jag fick komma dit, efter överrenskommen tid, och fick en överväldigad trevlig service och hjälp. De plockade ihop ett startpaket efter mina önskemål och jag fick mycket förklaringar, jämförelser och även hjälp att sätta ihop och fylla min e-cigg. Bra priser har de också. Kan varmt rekommendera denna återförsäjaren :-D

Nu hoppas jag bara att jag kommer att klara av att byta ut mina vanliga cigg mot e-ciggen
Citera
2013-01-22, 07:52
Medlem
storpungens avatar
Jag har börjat läsa lite om elektroniska cigaretter. Stämmer det som det står på youdonthavetoquitsmoking.com att det är 1000 gånger farligare med tobakscigaretter?
Citera
2013-01-22, 16:57
Medlem
notsoperfects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PillerLina
Men alltså... Det låter rätt kul ändå. Så det finns alltså olika tobakssmaker och till och med så mycket olika tobakssmaker att de döps efter vilket cigarettmärke de ska likna? Heter de "Marlboro flavour", "Dunhill flavour" osv?

Helt rätt...
Dessutom kan man få med rom, cappucino, red bull, tobaks, äpple, vanilj, mint.....det finns mkt att väla mellan..
Citera
2013-01-23, 10:12
Medlem
Pussmunnens avatar
Handla inte på nosmoke.se Mycket usel support. Fick problem med en vara och de svarar inte på mejl alls. Går inte att returnera skiten. varning alltså !! köp någon annanstans.
Citera
2013-01-25, 17:04
Medlem
Har tänkt köpa e-cigg med nikotin, någon som kan rekommendera nån bra?

Skulle helst vilja ha en ecigg som kan använda såna här http://dx.com/p/electronic-cigarette...=53435&u=53738

Skulle den här funka bra eller vore det bättre om jag hittade nån från en svensk sida? http://dx.com/p/quit-smoking-usb-rec...=53738&u=29044
Senast redigerad av Sladoled 2013-01-25 kl. 17:21.
Citera
2013-01-25, 17:20
Medlem
mushimos avatar
Som vissa här säger är kinacigg inge bra. Går sönder efter 3e gången.
Citera
2013-01-25, 19:36
Medlem
notsoperfects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushimo
Som vissa här säger är kinacigg inge bra. Går sönder efter 3e gången.

Av de kanske tjugo paketen jag köpt, har ett inte funkat så bra. Alla de andra funkar fortfarande efter fem månader...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in