2023-07-27, 20:19
Medlem
Jag har nu använt engångsvape under en längre tid, mest med smakerna "ice" och 20mg/ml. Det blir dyrt som fan för mig att hålla på att röka dessa engångspennor. Jag har en sån här vape hemma:
https://www.vapes.se/produkt/startki...2-ml-1000-mah/

Har några juice:er med 10mg/ml men grejen är att dom smakar INGET i halsen, vill att det kännas när man inhalerar. Butiken sa att ju högre nikotinhalt per ml så känns det mer och att ju lägre ohm på pods blir gör det också saken bättre. Köpte pods med 0.6 ohm till min Vaporesso vilket ska göra att det ska kännas mer i halsen på djupare bloss, enligt affären. Köpte även dessa juice:er: Energy Burst by Innovation (10ml) - 18 mg/ml och fruitylicious by Innovation NicoSalt 20mg. Men dessa juicer smakar tobak som helvete när jag inhalerar, värre än cigg? Även att det inte står något om att dom ska smaka tobak?

Snälla, hjälp mig att tipsa om juice:er som smakar gott eller annat tips på hur jag kan göra så det känns mer i halsen. Någon??

Skulle även vilja ha tips på nikotinfria juicer:er som river lite i halsen.
Senast redigerad av r4z0 2023-07-27 kl. 20:43.
Citera
2023-07-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktskiva
Vilka vätskor har du testat? Vätskan som finns i engångsvapes är nicsalt vilket jag tycker smakar bäst. Nicsalt kommer i allra flesta fall 20mg/ml medan vanlig ejuice brukar va 6,12,18mg/ml för 10ml färdigblandad vätska.

Exempel på nicsalt, denna är god som jag röker just nu. https://www.eciggkedjan.se/product/p...e-10ml-e-juice

Vad är det för skillnad på nicsalt och ejuice?
Citera
2023-07-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Vissa flygbolag förbjuder helt att ta med så kolla det, de kommer informera om så är fallet

Tack! Hittade även denna artikel som funkade bra.

https://www.haypp.com/se/nicopedia/resa-med-vape/
Citera
2023-07-31, 18:40
Medlem
Denoms avatar
Jag har köpt en vape och fyllt på senaste två veckorna nu senaste dagen kan jag bara röka fem bloss sen kommer det ingenting, fem minuter senare funkar det men bara fem bloss igen och så håller det på. Någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2023-08-14, 15:35
Medlem
Hej,

Var i Thailand och fick upp ögonen för vaping.
Såldes på stranden där nere osv, så tänkte jag skulle köpa lite engångs vape när jag kom hem.
Men inget här hemma verkar vara i närheten av det jag rökte där nere.
Smakerna var mycket starkare och godare. Det jag köpte där nere var KS Quik 5000 och FOF Plus 600.

Har testat alla möjliga märken här hemma, N One, Elf Bar, Vuse GO, SALT etc etc.
Allt är skräp, smakar plast, konstgjort, äckligt och väldigt väldigt svag smak jämfört med det jag köpte i Thailand.

Finns det nåt liknande här hemma, eller är det våra lagar och regler som sätter stopp för allt det goda?
Citera
2023-08-15, 21:00
Medlem
Min jakt på engångs e-cigg fortsätter, köpte en Ignite idag och är väldigt besviken men det kanske man skulle ha väntat sig.

Ser lite premium ut på håll men känns billig och smaken var ingen höjdare alls.

Rekommenderas ej!

När det kommer till smak så är Lost Mary och Rev Pod mycket bättre.
Citera
2023-08-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetaTFT
Min jakt på engångs e-cigg fortsätter, köpte en Ignite idag och är väldigt besviken men det kanske man skulle ha väntat sig.

Ser lite premium ut på håll men känns billig och smaken var ingen höjdare alls.

Rekommenderas ej!

När det kommer till smak så är Lost Mary och Rev Pod mycket bättre.

Elf bar är samma producent som gör Lost Mary, de kan du ju testa! Såg att Haypp just nu säljer dem från 50kr per vape. Osäker på om någon gjort något fel på deras sida med det priset men la en stor beställning och fick bekräftat att det skickats i alla fall!

https://www.haypp.com/se/vape/elf-bar/
Citera
2023-08-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayfly
Hej,

Var i Thailand och fick upp ögonen för vaping.
Såldes på stranden där nere osv, så tänkte jag skulle köpa lite engångs vape när jag kom hem.
Men inget här hemma verkar vara i närheten av det jag rökte där nere.
Smakerna var mycket starkare och godare. Det jag köpte där nere var KS Quik 5000 och FOF Plus 600.

Har testat alla möjliga märken här hemma, N One, Elf Bar, Vuse GO, SALT etc etc.
Allt är skräp, smakar plast, konstgjort, äckligt och väldigt väldigt svag smak jämfört med det jag köpte i Thailand.

Finns det nåt liknande här hemma, eller är det våra lagar och regler som sätter stopp för allt det goda?

Elf Bar var väl den bästa av de jag nämnde ovan. Övriga slängde jag faktiskt i soprummet!
Men har nu hittat en som faktiskt är riktigt god, och är jäförbar med det som fanns i Thailand. Vape M8. Bara testat Sura blåbär och hallon än så länge, men det blir att testa fler framöver. Synd att den kostar 90kr styck bara, och blåser ju (med lite återhållsamhet) igenom en på i alla fall 2 dagar.
Senast redigerad av Mayfly 2023-08-20 kl. 12:16.
Citera
2023-08-20, 19:54
Medlem
Citat:
Elf Bar var väl den bästa av de jag nämnde ovan. Övriga slängde jag faktiskt i soprummet!
Men har nu hittat en som faktiskt är riktigt god, och är jäförbar med det som fanns i Thailand. Vape M8. Bara testat Sura blåbär och hallon än så länge, men det blir att testa fler framöver. Synd att den kostar 90kr styck bara, och blåser ju (med lite återhållsamhet) igenom en på i alla fall 2 dagar.

Ja det va som svar till MetaTFT som nämnde att han gillade Lost Mary (som är samma producent som gör Elf Bar). Såg att Haypp, som hade Elf Bar för 50kr, även har Vont för under 60, testat dem?

https://www.haypp.com/se/vape/vont-vape/
Citera
2023-08-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloud9Chase
Ja det va som svar till MetaTFT som nämnde att han gillade Lost Mary (som är samma producent som gör Elf Bar). Såg att Haypp, som hade Elf Bar för 50kr, även har Vont för under 60, testat dem?

https://www.haypp.com/se/vape/vont-vape/
Vont har rätt bra rök och pris men tycker smaken inte är i topp!
Citera
2023-08-25, 11:41
Medlem
Citat:

Nu verkar Haypp.se ha Elfbar för 40kr styck om man köper 10-pack och 45kr om man bara köper en. Vet inte vad de håller på med, kanske vill dra in kunder bara, men billigt är det..
Citera
2023-08-28, 17:29
Medlem
0nlAs avatar
Har funderat på att beställa några vapes från se.dhgate.com, någon som vet om det går att lita på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in