Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymousUser1312
1. Köp en vape för runt 500kr, köp absolut inte en "penna", det är inte i närheten av riktiga vapes. Mitt bästa tips är att gå ner till en vapebutik och prata med personalen, man brukar även kunna testa smaker osv. Finns butiker i alla stora städer
2. Ja. Däremot får inte stora flaskor med E juice säljas om det är nikotin i. Därför säljs de stora flaskorna med 10ml mindre vätska, för att man ska köpa en så kallad "nikotinshot" i valfri styrka och hälla i.
3. Ja, det finns välkända återförsäljare både online och i butik. Vet inte om man får göra reklam här men vapes.se är riktigt bra, där finns allt man kan tänkas behöva.
4. Läs #3
5. Läs #2 du kan köpa småflaskor med smak och nikotin färdigblandad, men lagen tillåter inte nikotin i de stora flaskorna, därför blandar man själv.
Kan tillägga att det är superenkelt, du öppnar bara korken på flaskan o häller i nikotinet (som du köper på samma hemsida som smaken) och skakar en stund.
Hoppas jag besvarade dina frågor!
Edit: smakerna i småflaskorna brukar vara ganska simpla och tråkiga, men absolut en bra start.
Tackar!
Sökte på vapes.se och klickade på översta resultatet som ej såg ut som reklam lite snabbt. Läste och tittade runt en bra stund. Det visade sig vara vape.se.
Läste sedan och kollade runt även på vapes.se.
Så jag bör alltså köpa en kvalitetsvape på en gång. Ok, då kör vi på det.
Försökte läsa på på sidan du rekommenderade (vapes.se). Om kostnad är sekundärt och jag vill ha kvalitet och enkelhet har du (eller någon annan) förslag på någon/några vapes att välja på?
Inget pridefärgat/utspaceat. Hellre stilrent.
Bör jag köpa ett startkit? Förstår inte riktigt vad ett startkit underlättar med?
Om jag rökt Blend turkos (mentol) innan och varit nöjd har du något förslag på vätska att testa som liknar den?
Denna kanske?
https://www.vapes.se/produkt/e-juice...v=f003c44deab6
Går att välja 6-12 eller 18mg. Vilken styrka bör man satsa på som en van rökare av Blend turkos (mentol)?
Det där med att gå till butik känns sådär just nu. Och är det inte bara små blattebutiker i förorten som har sånt här?
Blir weborder till att börja med i vilket fall.
Om man som jag röker 20-25 cigg/dag hur mycket vätska/dag motsvarar det om jag tänkt ersätta ciggen med vape?
Finns det någon vape som klarar ett dagsbehov utan att behöva laddas?
Hur laddar man? Ta ur batteriet och separat laddare? USB-sladd? Induktion?
Återigen, tack för hjälpen