2015-12-29, 12:40
Medlem
Tja!
Någon som har någon länk/tips till ett ställe där jag kan köpa en komplett och färdig e-cigg som har allt som behövs? Vill bara ha något jag kan sitta och puffa på lite i soffan framför tvn, alltså ingenting för avancerat, men det ska såklart fungera.
Citera
2015-12-31, 13:23
Medlem
mrvapes avatar
Pung kula jag kan hjälpa dig om du vill jag med.
Provat många drippers ifrån Fasttech.

Vill du att jag länkar fem väldigt prisvärda bra kloner som håller?
Citera
2016-01-01, 01:23
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvape
Pung kula jag kan hjälpa dig om du vill jag med.
Provat många drippers ifrån Fasttech.

Vill du att jag länkar fem väldigt prisvärda bra kloner som håller?

Ja tack, det skulle vara till stor hjälp.
Rangordna dem gärna och skriv vilka som är lättast att bygga.
Citera
2016-01-01, 21:29
Medlem
mrvapes avatar
Pung kula, vad har du för mod?

Jag tipsar lite snabbt nu två väldigt bra drippers. En äkta och en bra klon. Länkar till fler imorrn.

Sapor av Wotofo. Otroligt bra smak, en RDA/Dripper alla vejpare bör ha i sin samling tycker jag helt klart
Priset är inte mer än två askar cancercigg. Otroligt prisvärt !

http://www.fasttech.com/products/302...dable-dripping

En riktigt bra klon
Indestructible Styled RDA Rebuildable Dripping Atomizer
Riktigt trevlig på alla sätt. Blev så glad över den, beställde tre stycken extra nu för att ha i backup.

Länkar till fler som jag är nöjd med imorrn
Provat ganska många olika drippers ifrån Fasttech,
priserna är löjligt bra
Citera
2016-01-01, 21:55
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Pung kula, vad har du för mod?

Jag tipsar lite snabbt nu två väldigt bra drippers. En äkta och en bra klon. Länkar till fler imorrn.

Sapor av Wotofo. Otroligt bra smak, en RDA/Dripper alla vejpare bör ha i sin samling tycker jag helt klart
Priset är inte mer än två askar cancercigg. Otroligt prisvärt !

En riktigt bra klon
Indestructible Styled RDA Rebuildable Dripping Atomizer
Riktigt trevlig på alla sätt. Blev så glad över den, beställde tre stycken extra nu för att ha i backup.

Länkar till fler som jag är nöjd med imorrn
Provat ganska många olika drippers ifrån Fasttech,
priserna är löjligt bra

Tack! Den äkta verkade prisvärd, är den bättre än klonen?

I dagsläget kör jag Evic Vtc mini och en subox mini, men den förstnämnda är min favorit helt klart.
Citera
2016-01-02, 18:49
Medlem
mrvapes avatar
Pung kula

Sapor vet jag fungerar månad efter månad. De har man hunnit (långtidstesta)
Den andra fungerar jätte bra nu, men jag vet inte om den är hållbar ännu, jag är typ först i sverige med ha den. Dom är flångnya på marknaden.

Sapor fungerar bra i Evicen, glöm inte upgradera mjukvaran i din, du får ut 75w med den med version 2upgradering, det är gratis, du programmerar om den med USB sladden bara.

Jag rekommenderar 24gauge Kanthal tråd till sapor, dual coils.
Vejpar på fint i 40-45 watt då

När man blivit mer van kan man gå till tjockare 22gauge öka watten till 50-75w

Googla på Scottish wick med Rip trippers om du har Koh Gen Do bomul.
Annars rekommenderar jag Cotton Bacon V2, det finns hos esmokes och även fasttech.
Det är lättast wicka med CB V2, det bär mer ejuice och går därför lite svalare, vilket är nyttigare.
Asiatiskt bomul /japanskt blir nästan lika bra som CB V2 med scottish wick metoden.

CB V2 behöver inte arbetas med i förväg alls, det är så bra att det duger direkt out of box att wicka in i coils

Skriver fler tips senare

Keep on vaping gott folk, undvik cancerpinnar
Citera
2016-01-03, 11:45
Medlem
mrvapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon78
Den absolut snyggaste cloudchaser rda på marknaden idag enligt mig iallafall. denna är köpt hos Black Box Esmokes

http://www.eciggsverige.nu/recension-phenotype-l-rda

Denna vejpar jag med kvällar, på dagarna blir det sapor och annat som inte bolmar allt för mycket.

Bra ha lite olika drippers med olika egenskaper, kul variera vejp. Inte roligt ha en enda dripper och jämt bara få vejpa samma. Jag brukar rotera med 3-5st olika drippers dagligen. Bra även för att man har olika till olika smaker, slippa hela tiden byta bomull när man vill ha annan smak, jag roterar dagligen mellan 3-5st smaker även. Variation är trevligt
Citera
2016-01-04, 00:17
Medlem
umpatas avatar
Är det en äkta?
http://www.ebay.com/itm/Authentic-EV...IAAOSwUdlWeiBh
Citera
2016-01-05, 13:29
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Pung kula

Sapor vet jag fungerar månad efter månad. De har man hunnit (långtidstesta)
Den andra fungerar jätte bra nu, men jag vet inte om den är hållbar ännu, jag är typ först i sverige med ha den. Dom är flångnya på marknaden.

Sapor fungerar bra i Evicen, glöm inte upgradera mjukvaran i din, du får ut 75w med den med version 2upgradering, det är gratis, du programmerar om den med USB sladden bara.

Jag rekommenderar 24gauge Kanthal tråd till sapor, dual coils.
Vejpar på fint i 40-45 watt då

När man blivit mer van kan man gå till tjockare 22gauge öka watten till 50-75w

Googla på Scottish wick med Rip trippers om du har Koh Gen Do bomul.
Annars rekommenderar jag Cotton Bacon V2, det finns hos esmokes och även fasttech.
Det är lättast wicka med CB V2, det bär mer ejuice och går därför lite svalare, vilket är nyttigare.
Asiatiskt bomul /japanskt blir nästan lika bra som CB V2 med scottish wick metoden.

CB V2 behöver inte arbetas med i förväg alls, det är så bra att det duger direkt out of box att wicka in i coils

Skriver fler tips senare

Keep on vaping gott folk, undvik cancerpinnar

Då får det nog bli en sapor. Kör 24-26 gauge kanthal i min subtank men går sällan över 20w, håller mig oftast kring 15w. Har gått upp till runt 30 nån gång men coilsen gillade inte det.

Har uppdaterat den för ett tag sen, inte för att jag behöver 75w, men det skadar inte.

Med dual menar du att du själv tvinnar tråden dubbelt eller färdigtvinnad? Har sett färdig clapton och det verkade rätt prisvärt.

Har köpt på mig en del Muji bomull, duger den för sapor?

Citat:
Ursprungligen postat av umpata
Är det en äkta?
http://www.ebay.com/itm/Authentic-EV...IAAOSwUdlWeiBh

Står authentic så den bör vara äkta. Men här finns den billigare

$37.32 inkl frakt https://m.fasttech.com/p/3331700

$31.99 exkl frakt
http://www.efun.top/joyetech-evic-vt...press-kit.html
Citera
2016-01-07, 20:44
Medlem
Grongolingens avatar
Tja!

Tänkte skaffa en E-cigg till mig själv, röker inte ofta bara då och då för att pigga up.
kollade på:
Eleaf iJust 2 2600mAh
KangerTech EVOD Mega 1900mAh

båda är i prisklassen jag kan tänka mig att köpa. Eleaf e-ciffen verkar ha bättre "specs" än den andra för priset, men efter att ha kollat på reviews av den så känns den för "kraftig" för en nybörjare som jag (vill inte riktigt blåsa moln som ett ånglok). Så jag undrar om det går att trimma ner den till något mer hanterbar nivå? Eller om ni kan tipsa om någon liknande för runt 200kr så skulle jag uppskatta det (är lite av en pryllbög så gärna en i metal).
Citera
2016-01-08, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grongolingen
Tja!

Tänkte skaffa en E-cigg till mig själv, röker inte ofta bara då och då för att pigga up.
kollade på:
Eleaf iJust 2 2600mAh
KangerTech EVOD Mega 1900mAh

båda är i prisklassen jag kan tänka mig att köpa. Eleaf e-ciffen verkar ha bättre "specs" än den andra för priset, men efter att ha kollat på reviews av den så känns den för "kraftig" för en nybörjare som jag (vill inte riktigt blåsa moln som ett ånglok). Så jag undrar om det går att trimma ner den till något mer hanterbar nivå? Eller om ni kan tipsa om någon liknande för runt 200kr så skulle jag uppskatta det (är lite av en pryllbög så gärna en i metal).

Utan att ha kollat vad för grejer du funderar på så är mitt råd att ta den som du misstänker är för kraftig.. du kommer att upptäcka att det är lätt att ta små bloss om du vill... och att det med tiden blir trevligare och trevligare med större moln... så kör på den.

Edit.kollade den eleaf. . Glöm inte köpa en bunt med extra coils.. EC atomizer heads heter dom... finns som .3 ohm och .5 ohm.... ta några av varje kanske?

Mvh
Senast redigerad av DwWU 2016-01-08 kl. 04:27.
Citera
2016-01-08, 17:00
Medlem
Är nybörjare, puffar på en Subtank Mini.
Testade köpa 70VG/30PG-juice men enligt mig så var det mycket rivigare än den andra 50/50 jag kör på annars som inte känns alls tycker jag.

Feghali Vapor Watermelon gäller det, stod 70VG/30PG på deras site men varför känns det som att det är så sjukt mycket rivigare än 50/50?

En dålig och rätt onödig fråga men tänkte kolla om någon kanske har en logisk förklaring till detta?
Senast redigerad av Hawkseye 2016-01-08 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in