2016-03-16, 19:01
Medlem
Tack för svaret angående smaker!

Men nu har jag ett större problem, spärrningen på 17track säger Varning. Tydligen kan det betyda att paketet skickas tillbaka :/
Erfarenheter?
Mycket tacksam för snabbt svar!
Citera
2016-03-16, 20:38
Medlem
Någon? ledsen att bumpa, men skulle vilja ha svar så fort som möjligt, FAN har väntat över en månad med värdelös clearomizer på detta paket
Citera
2016-03-17, 01:21
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Någon? ledsen att bumpa, men skulle vilja ha svar så fort som möjligt, FAN har väntat över en månad med värdelös clearomizer på detta paket

Nu vet du i vart fall varför en del folk väljer att beställa från dyrare inhemska alternativ.
Citera
2016-03-17, 01:25
Medlem
Nu röker jag inte alls längre, men jag har testat och det var inget att ha.
Citera
2016-03-17, 08:27
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Jo som jag förstått det så är den fortfarande i kina, men trodde att det skulle gå snabbare. Räknat med helg har det gått drygt 5 dagar, räknat utan helg drygt 3.. Så den lär nog komma innan helgen hoppas jag!

En till sak, har ni tips på riktigt bra smaker från flavourart? Tänkte beställa från dom nämligen. Har lagt custard, vienna cream, Forrest mix, apple pie, lemon Sicily, 7-leaves i korgen hittills, fler tips?

Det här är inte alla smaker jag har men de jag skulle klassa som bäst och mångsidiga, de finns med i många recept.

Almond (FA)
Apple Pie (FA) ett måste. Smakar inte äppelpaj utan pajdeg.

Apricot (FA)
Black Cherry (FA)
Booster (Tiramisu) (FA) god standalone
Bourbon (Vanilla Bourbon) (FA)
Brandy (FA)
Caramel (FA)
Catalan Cream (FA)
Cinnamon Ceylon (FA)
Coconut (FA) god med granatäpple
Cola (FA)
Cookie (FA)ett måste, bra på att lyfta fram pajdeg
Cream Fresh (FA) ett måste
Custard (FA) ett måste
Forest Mix (Forest Fruit) (FA)
Fuji Apple (FA)
Joy (FA)
Lemon Sicily (FA) ett måste
Lime (Cold Pressed) (FA) ett måste
Marshmallow (FA)
Marzipan (FA)
Meringue (FA) ett måste
Peach (FA)
Pear (FA)
Pomegranate (FA)
Raspberry (FA)
Red Touch (Strawberry) (FA)
Torrone (FA)
Vienna Cream (FA) ett måste
Citera
2016-03-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namjorne
Nu röker jag inte alls längre, men jag har testat och det var inget att ha.
Wow! Känner mig verkligen övertygad! Det är något med ditt substansfyllda resonemang som verkligen övertalade mig där!
Seriöst, beror mycket på hårdvara
Citera
2016-03-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Det här är inte alla smaker jag har men de jag skulle klassa som bäst och mångsidiga, de finns med i många recept.

Almond (FA)
Apple Pie (FA) ett måste. Smakar inte äppelpaj utan pajdeg.

Apricot (FA)
Black Cherry (FA)
Booster (Tiramisu) (FA) god standalone
Bourbon (Vanilla Bourbon) (FA)
Brandy (FA)
Caramel (FA)
Catalan Cream (FA)
Cinnamon Ceylon (FA)
Coconut (FA) god med granatäpple
Cola (FA)
Cookie (FA)ett måste, bra på att lyfta fram pajdeg
Cream Fresh (FA) ett måste
Custard (FA) ett måste
Forest Mix (Forest Fruit) (FA)
Fuji Apple (FA)
Joy (FA)
Lemon Sicily (FA) ett måste
Lime (Cold Pressed) (FA) ett måste
Marshmallow (FA)
Marzipan (FA)
Meringue (FA) ett måste
Peach (FA)
Pear (FA)
Pomegranate (FA)
Raspberry (FA)
Red Touch (Strawberry) (FA)
Torrone (FA)
Vienna Cream (FA) ett måste
Tackar! Vilket långt inlägg, riktigt sjysst! Ska spara denna text! Har dock inte budget för allt detta just nu, har väl tänkt mig 2-3 till utöver dom jag skrev i mitt inlägg. Vilka skulle du tagit då?
Tack igen!
Citera
2016-03-17, 16:41
Medlem
Citat:
Lider med dig, sitter i samma sits. För mig har det tagit ca 5 dagar efter det steget innan den nått mitt utlämningsställe. Första gången trodde jag att det innebar att försändelsen befann sig i Sverige och var på väg till ombud, men tydligen är den på väg till Sverige fortfarande.
Hur har det gått med din beställning nu då? Min går fortfarande inte att spåra, gått 5 helgfria dagar
Citera
2016-03-17, 18:57
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Tackar! Vilket långt inlägg, riktigt sjysst! Ska spara denna text! Har dock inte budget för allt detta just nu, har väl tänkt mig 2-3 till utöver dom jag skrev i mitt inlägg. Vilka skulle du tagit då?
Tack igen!
Mitt val hade varit cookie och creme fresh. Otroligt användbara i det mesta.
Sedan hade jag tittat på 2 smaker som funkar bra ihop, som t.ex lemon sicill och merengue.

Det värsta med att mixa själv är att konsumtionen sticker iväg snabbt. När jag köpte juicer låg jag kanske på 2-3ml om dagen. Nu kan jag lätt sänka 10-15ml på en dag.

Du kan även göra egna essenser. Kör vaTtenbad med PG och det du vill extrahera i 15-20 minuter.

Kardemumma-recept (sjuuuuukt gott)

1 matsked kardemumma-kärnor
15 ml PG

Låt det värmas i ett vattenbad i 20 minuter. Filtrera och häll på flaska.

Funkar med det mesta. Dock ej frukt eller annat med mycket socker i.
Citera
2016-03-17, 20:07
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Tack igen!

Jag förstår, det tar ett tag o bygga upp en bra stash och man suktar alltid efter någon ny spännande smak. Om du bara ska köpa ett fåtal smaker så är det dessa du borde satsa på enligt mig:

Lemon Sicily
Custard
Meringue
Fresh cream
Apple pie
Cookie
Lime cold pressed
Vienna cream

Strawberry

Slump att alla utom strawberry är ingredienserna i HIC's lemon meringue pie? Nej, det receptet är otroligt och något du måste testa
Strawberry fick vara med bara för att det är en klockren smak som smakar realistiskt och gott, funkar bra som standalone.

Citat:
Hur har det gått med din beställning nu då? Min går fortfarande inte att spåra, gått 5 helgfria dagar

Min sista order fick statusen
order departed from sorting hub 11 mars och igår fick den statusen Status updates may be available fromdestination carrier, så vilken dag som helst nu.

Den innehåller batterier så jag räknade med att det skulle dröja.

Har en annan beställning som jag la innan som äntligen är skickad nu efter en dryg månad pga restocking av en skitprodukt och sen att svenska posten infört nån ny policy att vägra skeppa 18650 batterier för att någon order exploderat. Skitkul att få ordern splittad i flera mindre som alla dröjer... Jävla slowtech.
Senast redigerad av pung-kula 2016-03-17 kl. 20:09.
Citera
2016-03-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Mitt val hade varit cookie och creme fresh. Otroligt användbara i det mesta.
Sedan hade jag tittat på 2 smaker som funkar bra ihop, som t.ex lemon sicill och merengue.

Det värsta med att mixa själv är att konsumtionen sticker iväg snabbt. När jag köpte juicer låg jag kanske på 2-3ml om dagen. Nu kan jag lätt sänka 10-15ml på en dag.

Du kan även göra egna essenser. Kör vaTtenbad med PG och det du vill extrahera i 15-20 minuter.

Kardemumma-recept (sjuuuuukt gott)

1 matsked kardemumma-kärnor
15 ml PG

Låt det värmas i ett vattenbad i 20 minuter. Filtrera och häll på flaska.

Funkar med det mesta. Dock ej frukt eller annat med mycket socker i.
Tack för tipset! Gör en batch med en kluven vaniljstång i 10ml(hittade detta recept på reddit) Inte för att vanhedra ditt recept, gillar bara inte kardemumma men utan ditt recept hade jag inte kommit på tanken att göra eget extrakt!

Hur filtrerar man? Kaffefilter?
Citera
2016-03-17, 20:40
Medlem
Citat:
Jag förstår, det tar ett tag o bygga upp en bra stash och man suktar alltid efter någon ny spännande smak. Om du bara ska köpa ett fåtal smaker så är det dessa du borde satsa på enligt mig:

Lemon Sicily
Custard
Meringue
Fresh cream
Apple pie
Cookie
Lime cold pressed
Vienna cream

Strawberry

Slump att alla utom strawberry är ingredienserna i HIC's lemon meringue pie? Nej, det receptet är otroligt och något du måste testa
Strawberry fick vara med bara för att det är en klockren smak som smakar realistiskt och gott, funkar bra som standalone.

Min sista order fick statusen
order departed from sorting hub 11 mars och igår fick den statusen Status updates may be available fromdestination carrier, så vilken dag som helst nu.

Den innehåller batterier så jag räknade med att det skulle dröja.

Har en annan beställning som jag la innan som äntligen är skickad nu efter en dryg månad pga restocking av en skitprodukt och sen att svenska posten infört nån ny policy att vägra skeppa 18650 batterier för att någon order exploderat. Skitkul att få ordern splittad i flera mindre som alla dröjer... Jävla slowtech.
Tack igen för all din info pungkulan! Till stor hjälp!

Men detta med att de vägrar skicka batterier, betyder inte det att våra beställningar med batterier skickas tillbaka?? :O

Etit: "Min sista order fick statusen
order departed from sorting hub 11 mars och igår fick den statusen Status updates may be available fromdestination carrier, så vilken dag som helst nu."

Exakt som mitt paket!
Senast redigerad av B0mb8 2016-03-17 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in