2015-03-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Nn som vet om det finns nn svensk sida som sljer de nya coilsen till nautilusen, de med organisk bomull som veke?

Det ser ut att dem har lite strre hll har organisk bomull.

http://www.e-cigarette-forum.com/for...ton-coils.html

Om detta r sant d du kan bestlla hrifrn
https://www.fasttech.com/products/0/...vc-clearomizer

Ls reviews s ser du det men jag r inte 100 p att dem har organisk bomull. Kanske kan stlla frgan till dem.
Citera
2015-03-18, 21:56
Medlem
smellyproofs avatar
Nr mrker man att man ska byta brnnare? r det ngot mer n e-juice och brnnare som mste bytas ut med jmna mellanrum?
Citera
2015-03-18, 22:27
Medlem
Ellipsiss avatar
Kommit ver en sn hr(kan inte termen, se bild) frn en polare. Undrar bara om det r viktigt att f ut trdarna och plasten innan jag brjar anvnda den.

http://imgur.com/HW1HcHG
http://imgur.com/EgYbmeU
Citera
2015-03-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellipsis
Kommit ver en sn hr(kan inte termen, se bild) frn en polare. Undrar bara om det r viktigt att f ut trdarna och plasten innan jag brjar anvnda den.

http://imgur.com/HW1HcHG
http://imgur.com/EgYbmeU

Det r bara brja anvnda den
Citera
2015-03-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Nr mrker man att man ska byta brnnare? r det ngot mer n e-juice och brnnare som mste bytas ut med jmna mellanrum?

Nej du behver inte bytta ngot annat. Du byter brnnare nr det smakar brnt. Och detta beror p hur ofta du anvnder din e-cigg. Jag byter en gng per ca 14 dagar.
Citera
2015-03-19, 11:41
Medlem
Ellipsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Det r bara brja anvnda den
Tack!
Citera
2015-03-19, 19:57
Medlem
smellyproofs avatar
Ngon seris klla som har brjat dokumentera hlsoeffekter av e ciggaretter? Fr min subjektiva knsla r att sjlva "rken" r hur ren som helst och helt ofarlig jmfrt med rkning. Det perfekta sttet att leverera nikotin p! Fast att det var "ofarligt" sa ju tobaksbolagen fr inte fr lnge sen heller s oberoende forskning vore intressant.
Citera
2015-03-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ngon seris klla som har brjat dokumentera hlsoeffekter av e ciggaretter? Fr min subjektiva knsla r att sjlva "rken" r hur ren som helst och helt ofarlig jmfrt med rkning. Det perfekta sttet att leverera nikotin p! Fast att det var "ofarligt" sa ju tobaksbolagen fr inte fr lnge sen heller s oberoende forskning vore intressant.

Det som jag har lst hittills har varit sjlva hrvaran och det r nr man anvnder det fel dvs mycket hgt V/W och d brjar det smaka brnt men vilken mnniska str ut med det? S vejpa p.
Jag sjlv brjar sakta men skert ge upp e-gg:n ox men vet jag inte nr.
Citera
2015-03-19, 22:50
Medlem
Uzors avatar
Citat:

Som all form av rk och nga s sliter det p flimmerhren som sitter p epitelcellerna i luftrren.
Detta frsmrar immunfrsvarets repsons i luftrren och detta kan leda till Kronisk obstruktiv lungsjukdom. KOL drabbar ven "passiva rkare", drmed kan jag hlla med att E-ciggen r mycket mer hlsosammare, kolar ju inte ner lungorna direkt men det slitet p flimmerhren.

Ngon seris klla har jag tyvrr inte men det r ju intuitivt korrekt att gra det antagandet p.g.a den forskning om all form av rks pverkan p luftrren.
Citera
2015-03-19, 23:37
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uzor
Som all form av rk och nga s sliter det p flimmerhren som sitter p epitelcellerna i luftrren.
Detta frsmrar immunfrsvarets repsons i luftrren och detta kan leda till Kronisk obstruktiv lungsjukdom. KOL drabbar ven "passiva rkare", drmed kan jag hlla med att E-ciggen r mycket mer hlsosammare, kolar ju inte ner lungorna direkt men det slitet p flimmerhren.

Ngon seris klla har jag tyvrr inte men det r ju intuitivt korrekt att gra det antagandet p.g.a den forskning om all form av rks pverkan p luftrren.
Ja men nga r ju inte rk? Det knns ju som att andas in luft och inte alls som att andas in rk s frstr inte hur det skulle kunna slita nmnvrt p flimmerhren.

Klla uppskattas.
Senast redigerad av smellyproof 2015-03-19 kl. 23:40.
Citera
2015-03-20, 00:02
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:

Hur skulle det d g fr de som bor i lnder/omrden med mycket hg luftfuktighet? De andas ju konstant in fuktig luft....

Dremot, nikotin r inte nyttigt med tanke p dess effekt p blodkrl.... men, det som sgs om nikotin r ju: "Its not good for you but it wont kill you".
Citera
2015-03-20, 12:44
Medlem
Citat:

Nja dr har du nog fel. Det var det frsta jag mrkte nr jag gick ver till e-cigg, att flimmerhren i luftvgarna brjade terhmta sig. Kndes som en liten irritation ungefr som ett sr som hller p att lka och man vill klia p det. Och mnga andra har vittnat om liknande upplevelser, ven dom som anvnt nikotinplster fr att sluta med rkningen vittnar om liknande upplevelser. Det gr normalt ver efter ngra dagar.

De studier och underskningar som gjorts visar att e-cigg r mycket mycket bttre n att bruka rkcigaretter. I alla fall alla serisa underskningar. Det finns p ntet att lsa.

Med det sagt s finns det nnu ingen forskning gjord ver lng sikt. Man vet nnu inte hur vejpning pverkar under en lngre tid. Anvndning under 30-40 rs tid kanske visar helt andra resultat n vad som hittills framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in