Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Är www.eciggonline.se legit eller? Någon som har något tips på vad man ska inhandla för rökverktyg för en som vill sluta röka tobak? Vilken styrka på själva vätskan ska jag inhandla (röker ca 5 cigg med 0,6mg nikotin dagligen)?

Det är svårt att ge tips eftersom det är väldigt individuellt vad som fungerar men när jag gick över till e-cigg så köpte jag ett vanligt enkelt startpaket plus vätska Liqua, American Blend. Nicotin 18 mg/ml. Liqua har högre PG-halt än andra vätskor vilket ger bättre "Throat Hit".
Startpaketet bytte jag ganska snabbt ut mot bättre utrustning så det kändes väl lite som slöseri med pengar.

Men skulle jag rekommendera något så skulle det vara att köpa ett paket där batteriet har VV, variabel volt, så det går att justera styrkan lite själv.
Citera
2015-03-12, 15:46
Medlem
Citat:
Är www.eciggonline.se legit eller? Någon som har något tips på vad man ska inhandla för rökverktyg för en som vill sluta röka tobak? Vilken styrka på själva vätskan ska jag inhandla (röker ca 5 cigg med 0,6mg nikotin dagligen)?

Handla lite billigare här.
Från utlandet:

Clearomizer

https://www.fasttech.com/products/0/10009821/1861800-authentic-aspire-nautilus-mini-bvc-clearomizer

Förångare / Coil

Här skall man beställa två pack dvs 10st. Skall byttas kanske en gång per 3 veckor beroende hur ofta man använder den. Men om det smakar bränt då är det dags att bytta den. 1,8 ohm

https://www.fasttech.com/products/0/10009799/1859402-authentic-aspire-nautilus-mini-bvc-clearomizer

MOD / Batteri

http://www.fasttech.com/products/0/10011027/1943502-authentic-eleaf-istick-2200mah-variable-voltage

Från Sverige:

Clearomizer

http://swecig.se/tillbehor-och-utbytesdelar/tank-behallare-clearomizers/aspire-nautilus-mini.html

Förångare / Coil

Här skall man beställa två pack dvs 10st. Skall byttas kanske en gång per 3 veckor beroende hur ofta man använder den. Men om det smakar bränt då är det dags att bytta den. 1,8 ohm

http://swecig.se/tillbehor-och-utbytesdelar/utbytbara-forbrannare-atomizers/coil-aspire-bvc.html

MOD / Batteri

Volt skall stå mellan 36,6 till 4,1

http://swecig.se/e-cigarett-startpaket/e-cigarett-istick.html

E-Juice/Vätska

Försök att välja tobaksmak i början och högsta nikotinhalt dvs 16 till 24 mg

http://swecig.se/e-juice-e-vatska/e-juice-liq-e-liquid-usa/
http://swecig.se/e-juice-e-vatska/e-juice-suprem-e/
Citera
2015-03-12, 17:16
Medlem
warp10s avatar
Citat:

Hur mycket vill du lägga på det?
Citera
2015-03-12, 17:51
Medlem
Red-Pandas avatar
Köpte juice ifrån http://www.vapeclub.co.uk/ sist jag köpte.

Kanske inte det billigaste stället att köpa men jag tyckte deras kundservice var bra då dom ringde upp en och förklarade läget när en av smakerna jag hade beställt tydligen inte fanns i lager och erbjöd olika lösningar.

Saknar dock att kunna välja själv hur mycket ml man vill köpa av varje smak.
Citera
2015-03-12, 20:21
Medlem
Jimbos avatar
Citat:

Jag skulle börja med 11-12mg i början och sedan så snabbt det går, gå ner till 6mg. Köp båda styrkorna direkt.
Högre än 11-12 kommer nig mest få dig att må illa, bli snurrig etc. Plus att det blir onödigt starkt för dig, rent upplevelsemässigt.

Börja med Digby's Oriental Plunder eller någon av Manabushs smaker och hoppa över renodlade tobakssmaker, för i är,ighetens namn så smakar cigaretter skit egentligen. Och en artificiell tobakssmak är eter värre.

Kolla vad som finns på t.ex allthejuices, som är en recensionssida för e-juice.
Citera
2015-03-13, 23:15
Medlem
Har haft min Istick 20w och Nautilus Mini i cirka en månad nu och vill börja bygga egna atomizers!

Har slängt ihop en köp-lista på FT och tänkte höra om det är något jag bör lägga till/ta bort
http://imageshack.com/a/img538/6665/pRgeUu.jpg
Tänkte att jag skulle börja med magman och bygga single-coil med ca. 1-1,5ohM och blossa lite med min Istick 20w till att börja med, för att sedan mecka med RTA´n och MODen.

Jag har inte ett enda verktyg hemma förutom ett precisions skruvset från Biltema, så ett 2mm borr och några mejslar är kanske bra att ha? Ska även köpa mini-brännaren från Biltema.

Tack på förhand!
Citera
2015-03-14, 12:53
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamore
Har haft min Istick 20w och Nautilus Mini i cirka en månad nu och vill börja bygga egna atomizers!

Har slängt ihop en köp-lista på FT och tänkte höra om det är något jag bör lägga till/ta bort
http://imageshack.com/a/img538/6665/pRgeUu.jpg
Tänkte att jag skulle börja med magman och bygga single-coil med ca. 1-1,5ohM och blossa lite med min Istick 20w till att börja med, för att sedan mecka med RTA´n och MODen.

Jag har inte ett enda verktyg hemma förutom ett precisions skruvset från Biltema, så ett 2mm borr och några mejslar är kanske bra att ha? Ska även köpa mini-brännaren från Biltema.

Tack på förhand!

Det finns andra i tråden som är mycket mer bevandrade i rebuildables än vad jag är då jag än så länge föredrar clearos. Men, har ändå köpt på mig lite prylar & äger Magman & testat den med lite olika byggen....det jag tyckte gav bäst smak var med kanthal & japansk bomull (kom ihåg att helst använda lägre nic ifall du i clearos använder ex 18mg).

Antar att du redan har bra kvalitets batterier & en bra laddare då jag inte såg det på listan.

Ett reglerat Mod som storleksmässigt passar en dripper bättre än iSticken kanske..... säkrare än ett mekaniskt....

Annars tycker jag att listan såg bra ut....

Funderar faktiskt själv på att köpa en Kangertech Subtank Mini....just med tanke på att man kan bygga själv....eller köra med färdiga coils (den finns också på Fasttech).

Kör på !
Citera
2015-03-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Det finns andra i tråden som är mycket mer bevandrade i rebuildables än vad jag är då jag än så länge föredrar clearos. Men, har ändå köpt på mig lite prylar & äger Magman & testat den med lite olika byggen....det jag tyckte gav bäst smak var med kanthal & japansk bomull (kom ihåg att helst använda lägre nic ifall du i clearos använder ex 18mg).

Antar att du redan har bra kvalitets batterier & en bra laddare då jag inte såg det på listan.

Ett reglerat Mod som storleksmässigt passar en dripper bättre än iSticken kanske..... säkrare än ett mekaniskt....

Annars tycker jag att listan såg bra ut....

Funderar faktiskt själv på att köpa en Kangertech Subtank Mini....just med tanke på att man kan bygga själv....eller köra med färdiga coils (den finns också på Fasttech).

Kör på !

Jag har ännu inte köpt batterier men tänkte köpa VTC4-battier med laddare här i Sverige då leveranstiden är väldigt lång för batterier på FT. Och hittade faktiskt japansk bomull, "Muji Rectangle Cotton Wick", 140pk för 65kr på FT, (5-pack för 70 kr här i Sverige).

Byter ut SMPL-mod mot en Nemesis då SMPL är en hybrid vilket betyder att batteriet är i direkt kontakt med atomizern. Och om 510 kontakten är för kort på attyn så blir det kortis.

VV/VW är oftast väldigt mycket dyrare om man vill ha höga watt, så det får bli en sådan vid ett senare tillfälle när jag har lite tjockare plånbok!

Hade också tänkt mig en Kangertech Subtank Mini, men efter att flera har rekommenderat att börja med en Dripper eller Orchid/Kayfun så kör jag på en Orchid v4 och Magma!
Senast redigerad av xamore 2015-03-14 kl. 14:51.
Citera
2015-03-14, 21:24
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamore
Jag har ännu inte köpt batterier men tänkte köpa VTC4-battier med laddare här i Sverige då leveranstiden är väldigt lång för batterier på FT. Och hittade faktiskt japansk bomull, "Muji Rectangle Cotton Wick", 140pk för 65kr på FT, (5-pack för 70 kr här i Sverige).

Byter ut SMPL-mod mot en Nemesis då SMPL är en hybrid vilket betyder att batteriet är i direkt kontakt med atomizern. Och om 510 kontakten är för kort på attyn så blir det kortis.

VV/VW är oftast väldigt mycket dyrare om man vill ha höga watt, så det får bli en sådan vid ett senare tillfälle när jag har lite tjockare plånbok!

Hade också tänkt mig en Kangertech Subtank Mini, men efter att flera har rekommenderat att börja med en Dripper eller Orchid/Kayfun så kör jag på en Orchid v4 och Magma!
VTC4&5 har slutat säljas tror jag, eller Sony som inte vill sälja för vapingändamål. Passa dig så du inte köper fakebatterier, stoppar in dom i modden med en 0.3ohm build och batterierna ventar direkt.

Tips på andra bra batterier är samsung 25R som är ungefär likvärdiga Sonybatterierna.

Så länge du kan ohmlagarna(sambanden mellan watt, resistans etc) ska det inte vara några problem. Det är inget man behöver kunna utantill, finna många räknare.
Det viktiga är att batterierna har tillräckligt hög ampere för att palla med dina coilbuilds och med samsungbatterierna är det lugnt eftersom dom har hög "continous" ampere, vi vapeare använder inte det och det kan leverera mycket högre ampere på sättet vi använder kallat "pulse". Men av säkerhetsskäl kollar man på continous eftersom du kan råka lämna knappen intryckt.

Bra att du inte beställde batterier från FT, tar jävligt lång tid då eftersom de inte skickar batterier med flyg.

Kan rekommendera att man köper kurocoilers aka fuskpinnar, går inte att misslyckas med coilen då

Du kanske redan har koll på allt detta men skriver det ändå så du inte skadar dig.
Citera
2015-03-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
VTC4&5 har slutat säljas tror jag, eller Sony som inte vill sälja för vapingändamål. Passa dig så du inte köper fakebatterier, stoppar in dom i modden med en 0.3ohm build och batterierna ventar direkt.

Tips på andra bra batterier är samsung 25R som är ungefär likvärdiga Sonybatterierna.

Så länge du kan ohmlagarna(sambanden mellan watt, resistans etc) ska det inte vara några problem. Det är inget man behöver kunna utantill, finna många räknare.
Det viktiga är att batterierna har tillräckligt hög ampere för att palla med dina coilbuilds och med samsungbatterierna är det lugnt eftersom dom har hög "continous" ampere, vi vapeare använder inte det och det kan leverera mycket högre ampere på sättet vi använder kallat "pulse". Men av säkerhetsskäl kollar man på continous eftersom du kan råka lämna knappen intryckt.

Bra att du inte beställde batterier från FT, tar jävligt lång tid då eftersom de inte skickar batterier med flyg.

Kan rekommendera att man köper kurocoilers aka fuskpinnar, går inte att misslyckas med coilen då

Du kanske redan har koll på allt detta men skriver det ändå så du inte skadar dig.

Hittade VTC-4 batterier på Esmokes.se, kanske värt att köpa nu så de inte blir slutsålda? Annars får jag kolla upp Samsung batterierna. Vill känna mig säker på batterivalet, så tack för tipset!

Har sett några bilder där någons MOD-knapp har fastnat intryckt och skiten har börjat smälta, något jag gärna undviker

Steam-engine.org är en sida flera har rekommenderat där man kan skriva in hur hög/låg ohM man vill ha osv. för att veta hur coilen ska byggas, lär bli användbart!

Bra tips med Kurokoilers! slänger ner ett gäng sånna! =)
Citera
2015-03-15, 13:31
Medlem
Jimbos avatar
Nån som vet om det finns nån svensk sida som säljer de nya coilsen till nautilusen, de med organisk bomull som veke?
Citera
2015-03-15, 15:16
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Nån som vet om det finns nån svensk sida som säljer de nya coilsen till nautilusen, de med organisk bomull som veke?

Nice det vill jag också veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in