2014-09-04, 18:39
Medlem
Mackles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff

Följande kit från LYF är i min mening ett minimum men ändå ett bra sådant :

http://www.lightyourfire.se/e-cigare...pinner-protank

Var ju inte så stor skillnad i pris så att jag lika gärna kan köra upp min budget i röven i alla fall
Jag har aldrig varit den där som behöver det allra senaste/finaste/bästa men vill ju inte heller att grejerna går sönder på en gång.
Sen har jag det på känn att ifall e-cigg är lika bra som jag har fått uppfattning av här så finns det en stor chans att jag fortsätter med det och kanske uppgraderar mig senare.

Är det någon större skillnad på tankarna utöver "Rivet" som nämns? Jag har rökt tillräckligt länge för att inte känna av det så undrar bara om det finns skillnad i livsläng/prestanda?

Tack så sjukt mycket för hjälpen hittills förresten
Citera
2014-09-05, 00:44
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackle
Var ju inte så stor skillnad i pris så att jag lika gärna kan köra upp min budget i röven i alla fall
Jag har aldrig varit den där som behöver det allra senaste/finaste/bästa men vill ju inte heller att grejerna går sönder på en gång.
Sen har jag det på känn att ifall e-cigg är lika bra som jag har fått uppfattning av här så finns det en stor chans att jag fortsätter med det och kanske uppgraderar mig senare.

Är det någon större skillnad på tankarna utöver "Rivet" som nämns? Jag har rökt tillräckligt länge för att inte känna av det så undrar bara om det finns skillnad i livsläng/prestanda?

Tack så sjukt mycket för hjälpen hittills förresten

Jag tycker att det är skillnad på de tankar jag testat (på gott & ont). Protank II är väldigt prisvärd & jag tycker om den men föredrar Aspire Nautilus med BVC coils då de håller längre än BDC coils.... smakmässigt känner jag ingen skillnad mellan BVC & BDC.
Men, som allt annat är detta min uppfattning & den skiljer sig säkert från andras.

Vad jag har märkt är att det är lätt att spendera pengar.... den eviga nyfikenheten på nya e-juicer (stor skillnad mellan olika tillverkare)..... ny utrustning (tankar, brännare, mods osv) släpps ju hela tiden....

Vaping behöver ju inte kosta skjortan om man håller sig till ekonomiska alternativ för e-juicer/DIY & inte köper de senaste tankarna, modsen osv.
Men, del av nöjet för mig är faktiskt att pröva ny hårdvara & nya juicer .

Vänta bara tills du får hem första beställningen & prövat dig fram bland några olika smaker
Citera
2014-09-05, 09:24
Medlem
Aspsusas avatar
Om jag får komma med en liten åsikt, så är det den att jag inte är helt säker på att det är smart för helt nya vejpare att direkt satsa på fina stora dyra tankar. Åtminstone inte uteslutande - jag skulle åtminstone dessutom slänga in sådär ett dussin enkla cartomizers med inte allt för stor volym i ett första paket.

Varför? Helt enkelt därför att det kan ta sin tid att hitta den smak/blandning/nikotinnivå man föredrar. Och det är slött att sitta där med en 2-4ml tank full med nåt som smakar ok, men inte helt perfekt.
Naturligtvis kan man testa olika vätskor med en dropp-förångare också, men det är väldigt smidigt att kunna skruva på en annan liten carto med en annan smak när man blivit le på smaken man trodde var perfekt.

Nån frågade i tråden också om bra ställen för vätska: vill man blanda själv så har twojliquid.pl ett bra urval och bra priser. Libertyflights.co.uk är ju en stor och känd, en annan jag beställt från är ecigsoutlet.co.uk (Hangsens smakessenser och Dekang färdiga vätskor).
Citera
2014-09-05, 10:25
Medlem
GreenStuffs avatar
Det hade jag ju helt glömt.... yes, att få hem en försändelse med olika smaker är ju spännande & testa dem alla på direkten vill man ju också...

Att ha minst två tankar fyllda med favvo juicen som man alternerar mellan tycker jag är trevligt men när det kommer till att snabbt & smidigt testa nya smaker så köpte jag en Atomizer specifikt för detta syfte:

http://www.lightyourfire.se/e-cigare...pping-atomizer

ett par droppar är allt som behövs för att ta reda på om juicen ifråga är good to go, behöver steepas eller om den smakar blä.
Citera
2014-09-05, 20:38
Medlem
Big.Bangs avatar
Vet någon om det finns elcigg att köpa i butik? Ex Teknikmagasinet eller Siba?
Citera
2014-09-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang

Ingen vanlig butik säljer direkt om du inte ska ha macken prylar typ.
Däremot finns det ett par i våra större städer.
Citera
2014-09-06, 11:26
Medlem
Big.Bangs avatar
Såg att de flesta ecigg har smaken "mint 18mg" eller liknande. Är det bara nikotin då eller är det tobakextrakt?

Tycker nämligen det är skillnad på snus, som är tobak, och nikotin produkter som finns på apoteket. Tobak har ju mer ämnen utöver nikotin som bidrar till beroendet.

Hur känner ni rökare därute, blir ni tillfredsställda av eciggs?
Citera
2014-09-06, 16:11
Medlem
Mackles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Om jag får komma med en liten åsikt, så är det den att jag inte är helt säker på att det är smart för helt nya vejpare att direkt satsa på fina stora dyra tankar. Åtminstone inte uteslutande - jag skulle åtminstone dessutom slänga in sådär ett dussin enkla cartomizers med inte allt för stor volym i ett första paket.

Varför? Helt enkelt därför att det kan ta sin tid att hitta den smak/blandning/nikotinnivå man föredrar. Och det är slött att sitta där med en 2-4ml tank full med nåt som smakar ok, men inte helt perfekt.
Naturligtvis kan man testa olika vätskor med en dropp-förångare också, men det är väldigt smidigt att kunna skruva på en annan liten carto med en annan smak när man blivit le på smaken man trodde var perfekt.

Förlåt att jag är helt bakom flötet när det kommer till E-cigg (än så länge), men cartomizern är själva tanken? Den man häller smaken i? Går dom att tvätta rent för att slippa blandade smaker eller är det bäst att ha en till varje?
Jag beställde http://www.lightyourfire.se/e-cigare...pinner-protank och då ingår det en tank och två förbrännare, har ingen riktig aning om livslängd på dessa men antar att det hade varit smart att beställa några extra på en gång?

Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff

Att ha minst två tankar fyllda med favvo juicen som man alternerar mellan tycker jag är trevligt men när det kommer till att snabbt & smidigt testa nya smaker så köpte jag en Atomizer specifikt för detta syfte:

http://www.lightyourfire.se/e-cigare...pping-atomizer

ett par droppar är allt som behövs för att ta reda på om juicen ifråga är good to go, behöver steepas eller om den smakar blä.

Är en Atomizer bara till för att testa nya smaker? Byter man ut tanken på e-ciggen, testar och sen byter tillbaka?

Hoppas att det kommer utförliga instruktioner när jag väl får hem ciggen
Att beställa ciggen lär ha varit den enkla delen och det tog ett rätt bra tag för mig att klura ut nånting
Citera
2014-09-06, 18:00
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackle

Är en Atomizer bara till för att testa nya smaker? Byter man ut tanken på e-ciggen, testar och sen byter tillbaka?

Jag använder den endast för att testa nya smaker.... ett par droppar räcker till några puff innan det börjar smaka bränt... då blåser jag rent den från den sida du sätter mot batteriet..... sedan kan man drippa ett par andra nya droppar (det finns alltså inga vekar utan man drippar direkt på coilen.... därför är det så smidigt när man testar olika smaker.... jämfört med en cartomizer eller en Cleraomizer tank).

Tänk bara på att efter du fyllt tanken (inte hela vägen upp) så behöver du ställa den åt sidan några minuter så att vekarna på coilen hunnit absorbera lite e-juice....detta ska man alltid göra så fort man byter förbrännare.

Yep... extra förbrännare kommer du att behöva beställa....det kommer 2st med paketet & mina brännare till Protank 2 på det sätt jag vapar håller väl 1.5-2 veckor..... kanske mer kanske mindre för dig.
Frakten går å andra sidan kvickt ifrån LYF.
Citera
2014-09-07, 15:00
Medlem
Citat:
Såg att de flesta ecigg har smaken "mint 18mg" eller liknande. Är det bara nikotin då eller är det tobakextrakt?

Tycker nämligen det är skillnad på snus, som är tobak, och nikotin produkter som finns på apoteket. Tobak har ju mer ämnen utöver nikotin som bidrar till beroendet.

Hur känner ni rökare därute, blir ni tillfredsställda av eciggs?

Japp mycket beror på fördelarna tror jag och det faktum att jag aldrig tänkt att jag slutar utan att jag byter vana till något bättre
Citera
2014-09-07, 15:16
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Japp mycket beror på fördelarna tror jag och det faktum att jag aldrig tänkt att jag slutar utan att jag byter vana till något bättre
Mycket klokt. Finns det några omfattande studier därute om hälsoeffekter av ecigs? Jag kan ju tycka att ett ecigg beroende inte kan vara mycket värre än ett kaffeberoende?
Citera
2014-09-07, 15:25
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Jag har sett det säljas i flera turkkiosker, men kvaliteten vågar jag inte uttala mig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in