2014-05-20, 19:04
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
Finns det nån e-juice som ger lite halsriv som är utan nikotin? Eller är det helt omöjligt?

http://www.yaeliq.com

Välg Nic 0mg och testa 30%VG 70%PG.

Man kunde skräddarsy sin juice mycket bättre på deras gammla sida vete fan varför dom tog bort det.
Citera
2014-05-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av szatan
Jag köpte någon vecka sen lite nya grejer, iclear 30 jag tänkt nämna...

Efter 10 dagar så dödade förbrännaren mitt batteri så fick kontakta leverantören o dem skickade nytt batteri och förbrännare till iclear 30. Fick sakerna i fredags och använts sen dess typ, men idag så har min iclear 30 sagt upp sig igen typ, dock inget problem med batteriet, testat 2st olika och båda är laddade... när jag kopplar in batteri till iclear 30 o trycker på knappen blinkar det som om batteriet är slut (fast det är den ej). Kopplar jag ut den igen så funkar batteriet. Vad kan detta bero på? Gått endast 4 dagar och har inte direkt använt den non stop... Har tagit ut alla delar osv försökt rengöra så gott det går, o fyllt på med e juice sen men inte gjort nån skillnad. Dem här vekarna behöver inte vara plaserade på nåt speciellt sätt där i väl?

att tillägga: batteriarna funkar med min protank 2 så är garanterat ej batteri problem.

några tips?
Låter som att förbrännaren har dött, har du testat med ett nytt?
Citera
2014-05-22, 09:15
Medlem
Citat:
Jag köpte någon vecka sen lite nya grejer, iclear 30 jag tänkt nämna...

Efter 10 dagar så dödade förbrännaren mitt batteri så fick kontakta leverantören o dem skickade nytt batteri och förbrännare till iclear 30. Fick sakerna i fredags och använts sen dess typ, men idag så har min iclear 30 sagt upp sig igen typ, dock inget problem med batteriet, testat 2st olika och båda är laddade... när jag kopplar in batteri till iclear 30 o trycker på knappen blinkar det som om batteriet är slut (fast det är den ej). Kopplar jag ut den igen så funkar batteriet. Vad kan detta bero på? Gått endast 4 dagar och har inte direkt använt den non stop... Har tagit ut alla delar osv försökt rengöra så gott det går, o fyllt på med e juice sen men inte gjort nån skillnad. Dem här vekarna behöver inte vara plaserade på nåt speciellt sätt där i väl?

att tillägga: batteriarna funkar med min protank 2 så är garanterat ej batteri problem.

några tips?

Låter som det strular med kopplingen mellan batteri och brännare.
Ta en nål och peta upp brickan lite i batteriet. Testa även att inte skruva i brännaren för hårt efteråt.
Citera
2014-05-22, 20:14
Medlem
Kan tipsa er om www.highstar.se för er som gillar e-cigg
Citera
2014-05-22, 21:54
Medlem
Hur fasen kunde jag missa denna tråden? Ber om ursäkt för mitt trådskapande och frågar här istället.

Vet någon någon seriös svensk internetbutik som säljer E juice med höga VG värden? t.ex 70/30 VG/PG.. har inte lyckats stöta på någon ännu.
Citera
2014-05-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Låter som att förbrännaren har dött, har du testat med ett nytt?

Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Låter som det strular med kopplingen mellan batteri och brännare.
Ta en nål och peta upp brickan lite i batteriet. Testa även att inte skruva i brännaren för hårt efteråt.

Jag har testat med ny förbrännare o det funkar igen, men verkligen konstigt om en helt ny förbrännare dör på 3-4 dagar... men kan det vara så som att den inte får koppling till batteriet? förbännaren då, och går det göra nåt åt förbrännaren kanske? Det är ju inte batteriet i alla fall det har jag märkt.
Citera
2014-05-22, 22:43
Medlem
Philmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DomViktigaSkorna
Hur fasen kunde jag missa denna tråden? Ber om ursäkt för mitt trådskapande och frågar här istället.

Vet någon någon seriös svensk internetbutik som säljer E juice med höga VG värden? t.ex 70/30 VG/PG.. har inte lyckats stöta på någon ännu.

Handlat lite juice ifrån Vapestore/Wayeasy. Deras Yaeliqs har 70VG/30PG. Sitter o vejpar deras "Summer yummy" juice nu...riktig god tycker jag!

http://vaporstore.se/sv/5-e-juice
Citera
2014-05-23, 00:52
Medlem
https://www.facebook.com/photo.php?f...1298234&type=1

En varning till er alla som använder moddar.
Citera
2014-05-23, 03:48
Medlem
Hur och med vad fyller ni på era rba:n?

Från klipp jag sett på youtube verkar det enklaste vara nål och pump men från de sajter jag hittat (t.ex. esmoke) är det ju löjliga priser.

Ska man behöva gå långa omvägar för att få tag på lite nålar och pumpar för att fylla på sin nya kayfun med e-juice?

Även tittat på denna; UCAN LIQUID CONTAINER IN STEEL - INNOKIN
(inget jag känner att jag vill köpa även om det verkar fungera.)

Seriöst, måste fan missat något eftersom jag inte sett någon/några ta upp detta problem.

Tacksam för tips!
Citera
2014-05-23, 07:23
Medlem
Recension MiM juice från Ångfabriken i Malmö.

Ångfabriken har premiär i dag så varför inte åka dit och se deras öppningserbjudande!

https://www.youtube.com/watch?v=v6oi...y371vTaQvOxD4w
Citera
2014-05-23, 11:54
Medlem
Citat:
Jag har testat med ny förbrännare o det funkar igen, men verkligen konstigt om en helt ny förbrännare dör på 3-4 dagar... men kan det vara så som att den inte får koppling till batteriet? förbännaren då, och går det göra nåt åt förbrännaren kanske? Det är ju inte batteriet i alla fall det har jag märkt.

Jag har varit med om döda förbrännare direkt ur förpackning så tyvärr ):
Citera
2014-05-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollobengan
Hur och med vad fyller ni på era rba:n?

Från klipp jag sett på youtube verkar det enklaste vara nål och pump men från de sajter jag hittat (t.ex. esmoke) är det ju löjliga priser.

Ska man behöva gå långa omvägar för att få tag på lite nålar och pumpar för att fylla på sin nya kayfun med e-juice?

Även tittat på denna; UCAN LIQUID CONTAINER IN STEEL - INNOKIN
(inget jag känner att jag vill köpa även om det verkar fungera.)

Seriöst, måste fan missat något eftersom jag inte sett någon/några ta upp detta problem.

Tacksam för tips!
Förstår inte riktigt vad du menar, är det inte bara att fylla på direkt från flaskan som vanlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in