2014-06-25, 20:23
Medlem
Tja!

Köpte först en ecigg från elcigg.se
Fick hem den,tog 5 bloss innan den dog (300 betalade jag)
Såhär dagen efter är man rikligt less då man tänkt sluta röka,så har nu dragit iväg en beställning på en annan ecigg,fastfrån aliexpress,tänkte höra om någon vet om det är decent stuff jag köpt,eller om detta också kommer visa sig vara nått skämt?

http://www.aliexpress.com/item/2600m...831710593.html

jag valde Aerotank som cleromizer till denne,vore jätte glad om någon kunde kommentera hurvida jag gjort en idiotaffär till eller om detta kan vara lite vassare grejjer?

Tack på förhand
Citera
2014-06-25, 23:16
Medlem
Avva66s avatar
Jag testade en vanlig cigarett idag efter nästan 2 veckor, och jag måste säja att jag mådde pyton.
Så E-cigaretter är verkligen nåt jag rekommenderar, jag är inte ett dugg sugen att
gå tillbaks till tobakscigaretter.
Citera
2014-06-26, 01:48
Medlem
Har tänkt att köpa en el-cigg, fast röka den utan nikotin i juicen. Bara för att liksom, lol. Är det alltså endast PG och VG jag får i mig då, eller? Då juicen är 50 % PG/VG. Är helt ny inom detta.
Citera
2014-06-26, 11:10
Medlem
GreenStuffs avatar
Har köpt en Vision spinner med en Kangertech Protank II. Problemet är att efter att jag fyllt på e-juice så är det alltid problem att få brännaren att fungera. Vad jag än gör.... skruvar isär & skruvar ihop.... byter brännare så är det alltid samma strul. Till slut så får jag ju igång skiten på något sätt men detta är synnerligen irriterande & nyss så var jag väldigt nära att slänga fanskapet i golvet....

Någon som vet vad det kan tänkas vara som strular ?

Mvh
Greenstuff
Citera
2014-06-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Har köpt en Vision spinner med en Kangertech Protank II. Problemet är att efter att jag fyllt på e-juice så är det alltid problem att få brännaren att fungera. Vad jag än gör.... skruvar isär & skruvar ihop.... byter brännare så är det alltid samma strul. Till slut så får jag ju igång skiten på något sätt men detta är synnerligen irriterande & nyss så var jag väldigt nära att slänga fanskapet i golvet....

Någon som vet vad det kan tänkas vara som strular ?

Mvh
Greenstuff
Måste faktiskt hålla med om att Protanken är den som strular mest för mig, gör du egna coils eller färdiggjorda? Det är väldigt lätt att få korslutningar om man inte vickar av dom, jag använde en nagelklippare i början och det var inte alls lika bra. Om du använder färdiggjorda så testa att tvätta den innan varje fyllning, brukar fungera bra då.

Jag upplevde också att jag fick mindre problem efter jag började använda en aerotank-bas, en sådan här: https://www.fasttech.com/products/0/...-for-protank-2

annars måste jag säga att IBTankeds tankar är helt underbara, inte det minsta problem alls med dom. Ingen flooding, ingt gurgel, ingenting. Men dom är ju bra mkt dyrare dock.
Citera
2014-06-26, 13:41
Medlem
[quote=XenapZ|49337924]
Citat:
Ursprungligen postat av miel
Det var ju det som var min poäng, dom där skickas ju inte heller från Sverige?
Sorry att jag gick upp lite i spinn, såg nu att det också kommer ifrån Frankrike, kompisen fick precis hem sitt från cloudhousevapor, det tog inte många dagar.
Citera
2014-06-26, 13:44
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Måste faktiskt hålla med om att Protanken är den som strular mest för mig, gör du egna coils eller färdiggjorda? Det är väldigt lätt att få korslutningar om man inte vickar av dom, jag använde en nagelklippare i början och det var inte alls lika bra. Om du använder färdiggjorda så testa att tvätta den innan varje fyllning, brukar fungera bra då.

Jag upplevde också att jag fick mindre problem efter jag började använda en aerotank-bas, en sådan här: https://www.fasttech.com/products/0/...-for-protank-2

annars måste jag säga att IBTankeds tankar är helt underbara, inte det minsta problem alls med dom. Ingen flooding, ingt gurgel, ingenting. Men dom är ju bra mkt dyrare dock.

Tackar !

Har precis lagt in en beställning på en sådan bas från FastTech .

Jag använder en av de två brännarna som levererades med paketet jag köpte (Kangertech).

Jag skall oxå se till att skölja av brännaren (eller vad det nu kallas).

Vad det gäller den tank du rekommenderar från IBTanked.... vad skall jag tänka på när jag beställer därifrån för att den skall passa på min Vision Spinner.... något speciellt ?

Uppskattar hjälpen !
Citera
2014-06-26, 14:32
Medlem
Kan varmt rekommendera Gamucci e-cigg.

Det bästa är med den att den inte behöver fyllas på utan man byter bara ut nikotindelen.

Den är så god så jag vill inte sluta med den. Förhoppningsvis är den inte så farlig som vanliga cigg iaf

Mycket prisvärd. En- 3pack ligger runt 60-80 kr. 1 st räcker för mig i en dag om jag tänker mig för lite grann.

Frakten ligger på ca 120 kr. (Jag beställde 12 st 3-pack 120 kr i frakt)

Startpaketet ligger på 113kr + frakt. ( Såg en ny nu för 74kr finns bara två kvar.)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...mucci&_sacat=0
Senast redigerad av iggegbg 2014-06-26 kl. 14:46.
Citera
2014-06-26, 15:33
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ

Nu har jag lagt en order på en komplett tank från IBTanked.... de var ju inte blyga att ta betalt men det skall bli riktigt intressant att se hur den fungerar..... återkommer med feedback
Citera
2014-06-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Tja, nikotin är ju ett nervgift.
Håll det borta från barn, för det är mycket sött också.
En liten flaska kan lätt döda en människa om man får i sej det.

Resten av innehållet är inte skadligt i sej, men knappast testat för just att
ha i sej i lungorna. Så ingen vet egentligen om det är farligt. Men det är då inte farligare
än en tobakscigarett i alla fall.

Att man ska hålla det borta ifrån barn stämmer. Då de är mycket känsligare för nikotin än vad vi vuxna är.
E-juice är för övrigt inte alls "mycket sött" De smakar väldigt kemiskt och blir väldigt starkt på tungan, nästan frätande. Så att dricka en hel flaska är en media myt.
En liten flaska dödar inte heller en människa, den dödliga dosen är långt högre än den 55-60mg dos som man tidigare har trott. (För vuxna.)

Här kan du ta och läsa lite om de senaste undersökningarna. Samt lite mer fakta om just el-cigaretten.

http://ecigarettereviewed.com/wp-con...tte-Summit.pdf
Citat:
Smoking a cigarette = 2 mg of nicotine uptake, which gives arterial plasma
concentrations of about 30 ng/ml.
1. Based on 20 % oral bioavailability of nicotine (and linear kinetics), 60 mg would give
rise to a plasma concentration of about 180 ng/ml (= 0.18 mg/L).
2. Several reports of much higher nicotine administration (1500 mg) have shown non
fatal issues, suggesting a conservative lower limit of lethal nicotine blood concentrations of
about 2 mg/L, corresponding to 4 mg/L plasma.
3. This is about 20 fold higher than that caused by intake of 60 mg nicotine.

Sedan var det någon i media som påstod att detta skulle användas som ett gift.
Men även här så kan ni se att den dödliga dosen är långt över vad som tidigare ha skrivits.
http://blog.rursus.de/2013/12/attemp...quids-witless/
Citat:
Three cases… In one case the patient ingested 1500mg nicotine and thus more than 25 times the presumedly lethal dose of 30 to 60 mg. The only symptoms were nausea, abdominal pain, shivering and voluminous vomiting.
Att hävda att man kan ta självmord med det är också en dålig myt.

http://ecigarettereviewed.com/top-10...to-know-about/

Bra info om nikotin.

http://onvaping.com/the-ultimate-lis...-their-safety/

Denna länksamling har alla relevanta och riktiga undersökningar om el-cigaretter samlade.

Så, nu har ni fått en liten lektion om nikotin.
Man ska inte tro allt som AB och median vill måla upp.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av iggegbg
Kan varmt rekommendera xxx

Det bästa är med den att den inte behöver fyllas på utan man byter bara ut nikotindelen.
Den är så god så jag vill inte sluta med den. Förhoppningsvis är den inte så farlig som vanliga cigg iaf
Mycket prisvärd. En- 3pack ligger runt 60-80 kr. 1 st räcker för mig i en dag om jag tänker mig för lite grann.
Frakten ligger på ca 120 kr. (Jag beställde 12 st 3-pack 120 kr i frakt)
Startpaketet ligger på 113kr + frakt. ( Såg en ny nu för 74kr finns bara två kvar.)

Nej det är bevisat att el-cigaretten är mycket hälsosammare än vanliga cigaretter.
Jag hoppas att ingen köper detta, då detta är det sämsta man kan köpa på marknaden just nu.
En cig-alike är så långt ifrån effektiv man kan komma.

Dessutom din första och enda post här, vilket luktar reklam.
Om du nu är seriös med att du är nöjd över den där, vänta bara tills att du köper ett riktigt kit.
Ett riktigt kit är dessutom billigare i längden än att köpa dessa hylsor som knappt har någon smak.
Senast redigerad av Venoxis 2014-06-27 kl. 14:36.
Citera
2014-06-27, 14:59
Medlem
Beställde kraftpaketet från Paul Saar, nån krämig eGo-pipa som fungerar kanon. Ville helst ha en jag inte behövde använda knapp på, men ska det vara något rejält måste det vara så. Haft den i några månader nu och är supernöjd.

Beställde juice från esmokes.se av märket Mount Baker. 5 flaskor á 20ml. 80/20 VP/PG. 24mg Nic./ml. Riktigt fina smaker och diggar blandningen med mycket rök.

Undersökningar visar att all nikotin inte vaporiseras, endast ungefär 60-80%. Därav tog jag något starkare juice, fastän jag inte varit storrökare.
Citera
2014-06-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philimon
Undersökningar visar att all nikotin inte vaporiseras, endast ungefär 60-80%. Därav tog jag något starkare juice, fastän jag inte varit storrökare.

Jag har läst att det endast är kring 30-40%. Det spekuleras fortfarande, men vi vet att ångan inte når hela vägen ner till den djupaste delen i lungorna som en cigarett gör (ammoniaken som penetrerar lungorna.) Samt att de största nikotinupptaget sker igenom munnen / näsan.

Av vanliga cigaretter t.ex så är en cigarett 10mg men vi får endast i oss 1mg.

Men det beror även på vad du använder för något, en kayfun/dripper kommer att vara effektivare än en vanlig clearomizer. (Protanks / Iclear / Aerotank / nautilus etc.)
Själv fick jag gå ner i nikotin när jag började använda kayfuns eftersom att dom är så pass effektiva.
Men jag använder fortfarande starkare juicer i mina clearomizers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in