2014-04-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Har precis köpt en sån där laddningsbar/påfyllningsbar e-cigarett. Problemet är att manualen endast talar om hur man laddar den, men inte hur man använder den. Har fyllt på den lilla flaskan med måttstocken och allt, men när jag försöker röka kommer det knappt något. Dessutom verkar cigaretten läcka en aning då jag ser lite vätska på själva cigaretten. Ibland drar jag även i mig vätska när jag andas in, men rök däremot kommer bara ibland och den är knappt märkbar.

Så hur i helsike funkar skiten? Ska hålla inne knappen när man drar ett bloss, ska man trycka en gång på den eller hur sjutton fungerar allt? Blir galen.
Det beror på vad du har köpt men i princip alla som har en knapp ska man hålla in den på. Att det kommer vätska i munstycket beror oftast på att den är topcoil (vekarna sitter nära munstycket) och att man har den liggandes. Att det kommer litegrann på batteriet är inget att oroa sig för heller, om du fortsätter vejpa så kommer du märka att tops är din bästa vän. Att du drar in vätska när du vejpar låter mycket som att du har köpt något billig kina-kopia från en skum hemsida eller fått ett felande exemplar, detta ska inte hända.

Länka till vad du har köpt.
Citera
2014-04-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Typ vettigt men nä...
Nautilus är S T O R och kommer att se helt mongo på ett spinner-batteri. Men Davide, Aspire eller iClear 30B är en bra början. Sen till smaker, tobakssmakerna smakar inte som cigg och till slut kommer du att tröttna på allt konstigt som finns (just sayin') men jag kan rekommendera Irish Coffee vilket smakar exakt som drinken utan fyllan
Själv köper jag juice från elcigg.se (men absolut inte hårdvara) då de har större utbud på smaker och styrka och där kan jag prata mig varm på cappuchino, jordgubbe och USA-mix (tobak, men nej inte cigg-smak)

Glöm inte bort att köpa extra förbrännare.

Tackar för tipset!
Trots ditt råd köpte jag en Nautilus, såg inte totalt knas ut men lite halvflummt.
Köpte även till 2 st förbrännare och Mentholsmak som jag inte minns namnet på.
Anyways så anlände dom idag och jag har pillat lite på den och ställt in lite men kommer inte över att det är en aning bränd smak, i allafall uppfattar jag det som det och min låtsasfader tyckte också det smakade lite bränt.
Kan påpeka att jag inte kör batteriet på mer än 3.3 volt ( just pga den brända smaken) och har 1.6 ohm förbrännaren som följde med i den.

Please HELP.

Annars är jag väldigt nöjd med köpet. Finfin byggkvalite och snabb leverans

Citera
2014-04-15, 19:50
Medlem
Ignorera det jag skrev ovan, works like a charm now!
Bytt förbrännare och lät den dra ett bra tag och nu funkar det and tastes like heaven!

Wehööö!
Citera
2014-04-16, 06:48
Medlem
warp10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Nej men jag var intresserad av att börja och testade ett annat märke men har fått höra senare att flavourart är ett riktigt grymt märke. Tyvärr fortsatte inte jag med DIY eftersom jag har riktigt dåligt med plats och ventilation

Okej, det var ju synd :/

Blir en beställning från LYF å blir det ett lyckat resultat av deras produkter så får jag kolla vidare på Flavourart ifall dom nu är bättre

Vilken blandning bör man ha till fruktsmaker, PG/VG 50/50 eller PG/VG 80/20?
Är det möjligt att hälla bananessense i färdiga banan e-jucier och få en bättre smak?
Citera
2014-04-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paib
Ignorera det jag skrev ovan, works like a charm now!
Bytt förbrännare och lät den dra ett bra tag och nu funkar det and tastes like heaven!

Wehööö!
Jo, det var därför jag rekommenderade att köpa extra förbrännare. Jag inte hur många jag själv har lyckats bränna sönder för att jag inte väntade, hehe
Citera
2014-04-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Okej, det var ju synd :/

Blir en beställning från LYF å blir det ett lyckat resultat av deras produkter så får jag kolla vidare på Flavourart ifall dom nu är bättre

Vilken blandning bör man ha till fruktsmaker, PG/VG 50/50 eller PG/VG 80/20?
Är det möjligt att hälla bananessense i färdiga banan e-jucier och få en bättre smak?
Vilken blandning är upp till dig. PG står för "rivet" och VG för "röken" men ju mer VG du har desto mer trögflytande blir den. Jag blev mest nöjd vid 50/50 men det är bara att testa på och det är bäst att låta blandningen stå i ca två veckor för att den ska hinna dra åt sig alla smaker. Renlighet är A och O samt att du försöker att inte få essenserna på händerna, använd gärna skyddshandskar och gör det där det finns bra ventliation.

Eftersom du nu ska köpa från LYF så behöver du inte heller oroa dig för nikotinkoncentrat vilket är extremt farligt oblandat, och det är nog därifrån alla motståndare har fått att bara några droppar på huden kan ge obehagliga biverkningar.

Dessutom säljer de endast 30 mg ren PG eller VG och du bör då även köpa en nikotinfri, t.ex.
1 30 mg VG + 1 0 MG PG och hitta något program som kan räkna ut hur du ska blanda de två för att få t.ex. 12 mg slutprodukt. Om du nu vill ha ejuice med nikotin annars är det bara att köra på ngn av deras färdigblandade basvätska.

I teorin bör man kunna hälla i essens i en färdig vätska men jag vet inte. Jag har dock läst att folk har gjort det i denna tråd men att hitta här är inte jättelätt.

Det är minst lika svårt att sätta sig in i DIY som det var att sätta sig in i elcigg men det är värt det.
Citera
2014-04-16, 17:15
Medlem
Yurichis avatar
Har precis köpt en engångscigarett, naturligtvis var den trasig. Plockade av pappret och såg att det har "ärgat" runt batteriet, troligtvis har de haft den i lager ett tag. Mejlade dem precis och hoppas få en ny.

Finns det något kul jag kan göra med denna trasiga? Jag har redan pillat isär hela och bytt ut batteriet, det gick åt helvete. Måste vara för dålig ventilation eller ngt utan själva röret för det kommer ytterst lite rök. Tips på hur jag skall laga den? Kan vätskan/den blöta bomullstussen användas på något annat sätt?
Citera
2014-04-16, 20:38
Medlem
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40
Där finns det för en billig peng!
Citera
2014-04-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albertof
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40
Där finns det för en billig peng!

"TOP Qulaity set(2pcs) E-PenCE4 900mAh Electronic Vaporizer Rechargeable for Gift"
Japp, låter verkligen som TOP QULAITY
Citera
2014-04-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yurichi
Har precis köpt en engångscigarett, naturligtvis var den trasig. Plockade av pappret och såg att det har "ärgat" runt batteriet, troligtvis har de haft den i lager ett tag. Mejlade dem precis och hoppas få en ny.

Finns det något kul jag kan göra med denna trasiga? Jag har redan pillat isär hela och bytt ut batteriet, det gick åt helvete. Måste vara för dålig ventilation eller ngt utan själva röret för det kommer ytterst lite rök. Tips på hur jag skall laga den? Kan vätskan/den blöta bomullstussen användas på något annat sätt?
Det enda roliga du kan göra med den är att försöka återvinna så mycket som möjligt. Nej, du kan inte använda den blöta bomullstussen till ngt. Engångscigg är skit vilket du redan har märkt.
Citera
2014-04-17, 22:14
Medlem
DetStoraKanskes avatar
Finns det någon produkt på slutanu.com som är värd att rekommendera? Jag tänkte köpa min första ecigg och trappa ner från vanliga, men är lite lost i den här djungeln.
Jag har nära till deras butik och skulle gärna få något rekommenderat.
Citera
2014-04-17, 22:26
Medlem
glodhetts avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här