Citat:
Ursprungligen postat av
warp10
Okej, det var ju synd :/
Blir en beställning från LYF å blir det ett lyckat resultat av deras produkter så får jag kolla vidare på Flavourart ifall dom nu är bättre
Vilken blandning bör man ha till fruktsmaker, PG/VG 50/50 eller PG/VG 80/20?
Är det möjligt att hälla bananessense i färdiga banan e-jucier och få en bättre smak?
Vilken blandning är upp till dig. PG står för "rivet" och VG för "röken" men ju mer VG du har desto mer trögflytande blir den. Jag blev mest nöjd vid 50/50 men det är bara att testa på och det är bäst att låta blandningen stå i ca två veckor för att den ska hinna dra åt sig alla smaker. Renlighet är A och O samt att du försöker att inte få essenserna på händerna, använd gärna skyddshandskar och gör det där det finns bra ventliation.
Eftersom du nu ska köpa från LYF så behöver du inte heller oroa dig för nikotinkoncentrat vilket är extremt farligt oblandat, och det är nog därifrån alla motståndare har fått att bara några droppar på huden kan ge obehagliga biverkningar.
Dessutom säljer de endast 30 mg ren PG eller VG och du bör då även köpa en nikotinfri, t.ex.
1 30 mg VG + 1 0 MG PG och hitta något program som kan räkna ut hur du ska blanda de två för att få t.ex. 12 mg slutprodukt. Om du nu vill ha ejuice med nikotin annars är det bara att köra på ngn av deras färdigblandade basvätska.
I teorin bör man kunna hälla i essens i en färdig vätska men jag vet inte. Jag har dock läst att folk har gjort det i denna tråd men att hitta här är inte jättelätt.
Det är minst lika svårt att sätta sig in i DIY som det var att sätta sig in i elcigg men det är värt det.