Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutspel
Vart fick du den hållaren ifrån? måste ha en sån.
Och är det vivi nova 7? om det är det, hur är den? ska beställla den snart

Hållaren finns även på Fasttech för $5:18
Citera
2013-11-17, 13:58
Medlem
Ni som blandar själv. Min senaste blandning ser ut som följer:
14% 36mg PG
60% 0mg PG
10% 0mg VG
6% PG/Mentol kristaller
10% RY4 Inawera Tino D'Milano

Nu har jag studerat Inawera's sida och där rekomenderar man 2-3 % Jag har 10% men jag tycker ändå det kunde smaka mer tobak. Mentolen börjar kännas ganska OK men kanske kan minskas till 5%. Rivet blir ju vad det blir med 5mg men med Vamo'n på 12-13 Watt så blir det ganska OK. Något jag kan vänja mig vid i alla fall. Men från 2-3% till 10% är ju en avsevärd skillnad. Vilka erfarenheter har ni av detta.

PS Jag har just hittat en mycket intressant sida som heter www.vapemeup.com
Citera
2013-11-17, 14:21
Medlem
StarGate3000s avatar
Man vill inte stå utan en fungerande vejp när man är hemifrån.

Idag tar jag med mig en Twist med någon välfylld clearomizer.
https://www.dropbox.com/sc/f8rv8undy9sg4hh/B5ZRv5hO4y
Plus två ampullcigg från Paul Saar i reserv. Dessa har jag ofta behövt ta till, då batteriet, e-juicen eller t.o.m. brännaren tagit slut i den andra.

Problemen med dessa är att ampullciggen ger för klen vejp.
Och på Twisten är det svårt att se inställd volt.

Frågan är vilken utrustning som är smartast att satsa på istället?
Gärna VW modell så jag även slipper fundera på vilken brännare det sitter i clearomizern.

- Kanske en Innokin iTaste VTR? Tillsammans med en extra clearomizer och batteri.
- Eller för samma pris, kanske 2-3 st kompletta Innokin iTaste v3.0?

Tacksam för alla åsikter, förslag.
Citera
2013-11-17, 15:32
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUKS
Ni som blandar själv. Min senaste blandning ser ut som följer:
14% 36mg PG
60% 0mg PG
10% 0mg VG
6% PG/Mentol kristaller
10% RY4 Inawera Tino D'Milano

Nu har jag studerat Inawera's sida och där rekomenderar man 2-3 % Jag har 10% men jag tycker ändå det kunde smaka mer tobak. Mentolen börjar kännas ganska OK men kanske kan minskas till 5%. Rivet blir ju vad det blir med 5mg men med Vamo'n på 12-13 Watt så blir det ganska OK. Något jag kan vänja mig vid i alla fall. Men från 2-3% till 10% är ju en avsevärd skillnad. Vilka erfarenheter har ni av detta.

PS Jag har just hittat en mycket intressant sida som heter www.vapemeup.com

Ser bra ut och kan säkert bli en god mentholtobak.

Jag har handlat en hel del från Inawera och har hunnit prova ett gäng av deras smaker och min erfarenhet är att man alltid får justera deras rekommenderade doseringar för att det ska smaka rätt. Dom flesta av deras smaker brukar hamna på 6-15% i mina blandningar men så har vi flera smaker från deras "Wera Garden"-sortiment som är så koncentrerade att man knappt längre kan räkna i procentsatser. Wera Gardens Apple(som förvisso inte var så god) var ett exempel på detta då jag inte kunde överstiga 2 droppas på 10ml utan att smaken blev tokstark.
När man börjar blanda själv så inser man snart att varje ny smak bör behandlas olika vad gäller procentsatser och hur lång tid den måste få mogna innan den uppnått sin fulla potential. I ditt fall, och i dom flesta fall när det kommer till tobakssmaker, så vinner juicen på att få stå och mogna i en eller ett par veckor.
Mognadsprocessen är det som är frustrerande med DIY. Vissa smaker smakar bra så fort dom blandas basvätskan medans andra helt enkel bör ställas längst in i ett skåp och glömmas bort i ett par veckor.
Just nu så har jag 100ml Vanilla Custard ståendes och den är svår att sluta pilla på. Den ska stå i minst 9 dygn till men fan vad sugen jag kan bli på att sno bara en ml för att "testa" om den har blivit lite bättre sen gårdagen.
Citera
2013-11-17, 16:42
Medlem
Vet någon här någon affär i stockholm som säljer nikotinfri e-cigg?

Finns de något negativt med den om den är nikotinfri?
Citera
2013-11-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Ser bra ut och kan säkert bli en god mentholtobak.

Jag har handlat en hel del från Inawera och har hunnit prova ett gäng av deras smaker och min erfarenhet är att man alltid får justera deras rekommenderade doseringar för att det ska smaka rätt. Dom flesta av deras smaker brukar hamna på 6-15% i mina blandningar men så har vi flera smaker från deras "Wera Garden"-sortiment som är så koncentrerade att man knappt längre kan räkna i procentsatser. Wera Gardens Apple(som förvisso inte var så god) var ett exempel på detta då jag inte kunde överstiga 2 droppas på 10ml utan att smaken blev tokstark.
När man börjar blanda själv så inser man snart att varje ny smak bör behandlas olika vad gäller procentsatser och hur lång tid den måste få mogna innan den uppnått sin fulla potential. I ditt fall, och i dom flesta fall när det kommer till tobakssmaker, så vinner juicen på att få stå och mogna i en eller ett par veckor.
Mognadsprocessen är det som är frustrerande med DIY. Vissa smaker smakar bra så fort dom blandas basvätskan medans andra helt enkel bör ställas längst in i ett skåp och glömmas bort i ett par veckor.
Just nu så har jag 100ml Vanilla Custard ståendes och den är svår att sluta pilla på. Den ska stå i minst 9 dygn till men fan vad sugen jag kan bli på att sno bara en ml för att "testa" om den har blivit lite bättre sen gårdagen.

Min blandning är en vecka nu och det börjar vara dags att göra en ny. Det stämmer nog att det blir bättre när det stått ett tag. Då skall jag beställa några Vera Garden nästa gång jag shoppar av Pink Mule: Tyrkisk Tobac och Old Havana (Låter som en cigar smak), klart intressant
Tillsvidare får jag väl motvilligt öka procenten då. Är ju den dyraste ingrediensen.
Citera
2013-11-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
En helt annan sak:
Vilken av dessa tycker du skulle vara smidigast och bäst att ta med på stan eller resa m.m.?
- eGo-V variabel volt, 249: - http://www.slutanu.com/product.html/power-bank-2?category_id=24
- Innokin iTaste V3.0 Variabel volt/watt, 289: - http://vaporsmoke.se/e-cigaretter/variabel-spanning/innokin-itaste-vv-vw-express-v30/

Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Man vill inte stå utan en fungerande vejp när man är hemifrån.

Idag tar jag med mig en Twist med någon välfylld clearomizer.
https://www.dropbox.com/sc/f8rv8undy9sg4hh/B5ZRv5hO4y
Plus två ampullcigg från Paul Saar i reserv. Dessa har jag ofta behövt ta till, då batteriet, e-juicen eller t.o.m. brännaren tagit slut i den andra.

Problemen med dessa är att ampullciggen ger för klen vejp.
Och på Twisten är det svårt att se inställd volt.

Frågan är vilken utrustning som är smartast att satsa på istället?
Gärna VW modell så jag även slipper fundera på vilken brännare det sitter i clearomizern.

- Kanske en Innokin iTaste VTR? Tillsammans med en extra clearomizer och batteri.
- Eller för samma pris, kanske 2-3 st kompletta Innokin iTaste v3.0?

Tacksam för alla åsikter, förslag.

Jag har en iTaste V3.0 med VW och tycker den är as nice när jag vill ha nåt mera diskret med mig. Batteriet håller hyffsat länge för att vara 800mAh men jag skulle inte klara mig på enbart en sån under en hel dag

Från början körde jag med Vamo v2 (efter att jag gått ifrån Ego), men nu kör jag mest med iTaste 134. Kommer dock köpa nya Vamo 5 sen (min v2 har tagit enormt mycket stryk och funkar sisådär).

Har även en iTaste VTR på väg, ser mycket fram emot den.

Skulle väl rekommendera att ha minst 2 batterier. Jag har 5 batterier (Panasonic 3400mAh), men har generellt sett bara med mig 1 i reserv och en 10ml flaska med juice i min batterilåda.
Senast redigerad av Losad 2013-11-17 kl. 20:53.
Citera
2013-11-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONAMEATM
Vet någon här någon affär i stockholm som säljer nikotinfri e-cigg?

Finns de något negativt med den om den är nikotinfri?

Du har en butik på Ångermannagatan 78 Vällingby öppet Fre 12-17/Lör/sön 11-15. http://www.slutanu.com/index.html?submenu_id=-1
Har själv inte varit dit ännu fast jag har dom några kilometer bort, men nån dag skall jag väl göra ett besök. Dom säljer inte nikotin i butiken vilket jag tycker är bra. Det är olagligt och alla borde respektera det. Jag tror det ökar chansen att vi får behålla möjligheten att importera för eget bruk som vi har i dag.

Det enda negativa är väl att du inte får något halsriv. I övrigt är det som med alla e-cig att man blir torr I munnen och måste dricka mer bla. Finns mycket om detta här om du backar tillbaka några sidor.
Citera
2013-11-17, 21:23
Medlem
mina3grabbars avatar
I letandet efter goda erbjudanden på e-juice fann jag den här siten

http://www.magnifecig.co.uk/categories/Electronic-Cigarette-E-Liquid/

Jag bad att få portokostnad till Sverige då det under deras "terms and conditions" stod:
"We accept orders from individuals worldwide"
Svaret var att de inte levererade till utlandet men hade funderat på att göra så.
Jag fick ta en brittisk kompis till hjälp som vidarebefordrade. Deras menthol var super och loten postades omgående.

Hursom var jag tillbaks på deras sida idag och nu står det under "terms and conditions" :
förutom den tidigare texten även " If you order from our site for delivery outside the UK they may be subject to import duties and taxes which are levied when the delivery reaches the specified destination"

Jag tyder det som att de postar till utlandet nu eller är jag ute och cyklar?
Någon som kan skicka en förfrågan? Känner mig lite tjatig...
Citera
2013-11-18, 00:00
Medlem
Nu sprider du inte helt korrekt propaganda vilket inte är bra. Om det nu är olagligt redan så är det onekligen ganska konstigt att förvaltningsrätten just godkände försäljning över disk tycker du inte det?
Gråzon ja olagligt propaganda imo
Citera
2013-11-18, 04:25
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Hursom var jag tillbaks på deras sida idag och nu står det under "terms and conditions" :förutom den tidigare texten även " If you order from our site for delivery outside the UK they may be subject to import duties and taxes which are levied when the delivery reaches the specified destination"
Jag tyder det som att de postar till utlandet nu eller är jag ute och cyklar?
Någon som kan skicka en förfrågan? Känner mig lite tjatig...

Inom EU ska det inte tillkomma någon tull eller skatter - det är lite det som är meningen med fri handel inom EU. Jag har beställt massor av gånger från Storbritannien utan några som helst problem med tull/skatt. Prova lägg en beställning?

Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Nu sprider du inte helt korrekt propaganda vilket inte är bra. Om det nu är olagligt redan så är det onekligen ganska konstigt att förvaltningsrätten just godkände försäljning över disk tycker du inte det?

Hänger inte med vad/vem du kommenterar med ovanstående.
Förvaltningsrätten godkände inte försäljning över disk utan hävde Livsmedelsverkets förbud och hot om vite för försäljning av nikotinhaltig vätska. Det betyder inte att det är fritt fram utan att en framtida dom ska besluta i saken. Just nu är det alltså inte förbjudet, men inte heller 100% tillåtet. Ur domen: "Produkterna uppfyller inte kriterierna för att klassificeras som läkemedel och dessutom strider beslutet mot EU-parlamentets förtydligande i det nya tobaksdirektivet om att e-cigaretter är tobaksprodukter och inte läkemedel".

Detta kommer nog i längden ge att tobaksskatten görs om till att också innefatta nikotinvätska vilket ger mycket dyrare produkter till oss användare.
Senast redigerad av Juggernawt 2013-11-18 kl. 04:29.
Citera
2013-11-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan

Gissar att detta var riktat till mig. Om det nu är så, så har jag missat eller kanske feltolkat det. Det är inte min avsikt att sprida någon form av propaganda. Jag tycker bara att vi skall vara rädda om den möjlighet vi har att använda våra e-cigaretter I stället för vanliga cigaretter och inte missbruka den rätten. Tycker du annorlunda så är väl det din sak.

Nu kommer jag inte ihåg vart jag läste att det är olagligt att sälja över disk och jag bryr mig väl inte heller. Det var bara en (onödig) reflection av texten på
http://www.slutanu.com/category.html/e-juice-med-nikotin
citat: På grund av nordisk lagstiftning är vi tvungna att skicka e-liquid med nikotin från England Detta gör att leveranstiden beräknas upp till 7 arbetsdagar, dock brukar det gå snabbare. Ett frakttillägg på 39kr tillkommer. slut citat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in