Nu ska jag se om jag kan reda ut hur ni gr fr att citera flera gnger i ett och samma svar! Frskte i fredags och gick sdr haha
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Har du ngon aning om vad det r i Marlboro som s frfrligt mnga cigarett-tillverkare verkar vilja inkorporera i strre eller mindre grad? Jag har inget ord fr det, kan inte beskriva smaken alls, men det behvs inte mycket fr att jag skall knna den och tycka "bl" - speciellt i lngden.
(Jag tror att det r en ytterligt minimal aspekt av den smaken (eller mjligen rejlt av den, men mkt vlbalanserat av ngt annat) som gr att jag kan tycka att Pall Mall r riktigt ok, men efter en halv till tv dagar s blir det p ngot stt vldigt ckligt.)
Nej, men jag blir nyfiken! Pminner det om h?? Jag har nmligen provat en smak som skulle vara tobakssmak som var som att g in i en ladugrd! Slngde den i soptunnan. Samtidigt som min nuvarande favorit tycks ha en ytterst liten mngd av samma mne och jag tycker den r hur god som helst.
Citat:
Hepp, det dr pminner mig om ngot jag undrade: De dr billigare, mindre cigaretterna, som typ den hr, har de manuella eller automatiska batterier? Det nmns sllan i beskrivningarna.
Det har du rtt i, det str inget ngonstans, men de ser ut som automatiska iaf
Citat:
Ogenomskinligheten inom branschen gr det extra svrt fr en nybrjare - mngder med mrken, men dlig info om vad mrkena egentligen betyder gr att man snart drabbas av misstanken att ganska mycket r samma kinesiska tillverkning som sljs billigt utan mrke, mjligen med litet mera kvalitetskontroll. (Vet frn en annan bransch att kvaliteten p kina-produkter kan variera enormt, men att ett europeiskt/amerikanskt mrke verkligen inte betyder att det r den bttre kvaliteten du fr. Dremot kan ett asiatiskt mrke (OEM-tillverkaren) ge litet ledning.)
S sant!! Det gr extra svrt fr terfrsljare med! Du anar inte va tid har gtt t att hitta en bra leverantr just av den anledning. Kvaliteten varierar mycket. Jag tror ocks att mycket kommer frn samma tillverkarna, samtidigt som det finns vldigt mnga tillverkare.
Vi fick ta hem styckvis frn mnga fr att hitta ngon bra, och d upptcker man sm sm skillnader som avsljar att de kommit frn olika eller samma fabrik. Smak och mngd primer p en ny frngare till exempel. Vi testar allt innan vi levererar fr det blir alltid ngot enstaka defekt med smelektronik, och d mrks t.ex. skillnad i primer tydligt.
Vilken industri? Bara nyfiken

Jag har sjlv mnga r inom bilindustrin och ngonstans dr tidigt 2000-talet skulle allt brjas kpes billigt frn Kina. Jag har skrckhistorier om solskydden till ett visst svenskt bilmrke haha.
Citat:
Kul! _Om_ jag nu fr ndan ur vagnen, och _om_ e-cig passar mig s kan det hnda att du blir utsatt fr en massa frgor
Frga p
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Som sagt, lt hra!
Jaaaaa...tanken till min frsta 510-T sg ut s hr
http://www.lightyourfire.se/image/da...10-tank-patron. Fast jag fick ingen bruksanvisning dr det framgick att det gick att ta av locket fr pfyllning, och ingen hjlp av terfrsljaren, och jag hll p fylla p den genom ett litet litet hl i mitten och sla och sa frbannelser ver fanskapet vid pfyllning under skert tv mnaders tid. Fram tills den dag d jag skulle blsa ur lite fukt i kanalen och blste hrt genom munstycket...och locket flg tvrs ver kket samtidigt som en hel patron med e-juice skvttade ner dem nymlade kksvggarna...och jag tnkte jaha, s det gr att ta AV locket ocks
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
jag kommer nog inte att "rka" inomhus i fortsttningen heller, frutom hemma dvs. Skulle helt enkelt inte orka att alltid frklara fr folk p utestllen, jobbet, t-banan, osv. att det bara ser ut som att jag rker. Hur som helst s visar det sig att det lngre batteriet jag bestllde har en rd/orange LED och att alla de kortare har bla, s min undran r om det r ngot som gller som standard fr 510 och 510-T?
Visst r det lite besvrligt i brjan, men fruktansvrt KUL var det att se folks reaktion nr jag och tv andra tjejer "rkte" p kontoret hehe
Det tycks vara relativt standard att det r bltt LED p 180mah (korta) batterier. 280mah (lnga) fick vi rtt LED p dem vi bestllda lsa, och bltt LED p dem som ingick startpaket.
Citat:
Ursprungligen postat av Aspusa
(alternativt rent nikotin+basolja fr att sjlv dosera)
Jag vet inte var du kan kpa ren nikotin, men om du hittar det snlla vara EXTREMT frsiktigt. Det r livsfarligt!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Aspusa
Jag har sdr 99% bestmt mig fr att brja med ngn form av Ego-T. Ni som provat bde den typen och andra, vilka invndningar har ni mot mitt val?
eGo-T r mycket bra som frsta e-cigg. Men jag fick en id....ska kolla upp en sak och sedan skriver jag igen i s fall...
S hr str det frresten om nikotin och Finland: "In Finland, e-cigarettes with nicotine-free cartridges may be sold. Sale of nicotine cartridges is currently prohibited, as nicotine is considered a prescription drug requiring an authorization that such cartridges do not yet have. However, the Finnish authorities have decided that nicotine cartridges containing less than 10 mg nicotine, and e-liquid containing less than 0,42 g nicotine per bottle, may be legally brought in from other countries for private use. If the nicotine content is higher, a prescription from a Finnish physician is required. From a country within the European Economic Area a maximum of one year's supply may be brought in for private use when returning to Finland, while three months' supply may be brought in from outside the EEA. Mail order deliveries from EEA countries, for a maximum of three months' supply, are also allowed.[38][39]" frn
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cigarette
Se dr jag, fick ihop det med citaten jag med