2011-12-04, 15:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
kan man f bild p Era Elektronisk cigaretter

Har fr tillfllet ingen bra kamera hr i nrheten men min ser ut precis som den hr:

http://www.flysmoke.com/510-t-e-cigarette.html

Helsvart dock, med bl LED och genomskinliga behllare fr oljan, men i vrigt identisk.
Citera
2011-12-04, 16:20
Medlem
likeithards avatar
Vilken soppa, rent ut sagt.

Vilket r det sjlvklara valet av elektronisk cigarett?

Krav: det ska vara en praktisk modell, inte svindyr, bankverfring som betalningsstt, ngan ska innehlla nikotin.

Go!
Citera
2011-12-04, 17:21
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jod, det var i alla fall tanken. Jag bestllde dels 50ml smaksatt olja (Pall Mall) med hg nikotinhalt ("High - 18mg") och sedan ett paket smakprov (40st. 6ml flaskor) med samma nikotinhalt. P flaskornas etiketter r ven nikotinhalten markerad, s de tycks ha skickat rtt saker, men jag tycker trots det att oljan verkar ovanligt tam.

Det var ju bra att veta, d grmer det mig litet mindre...

Citat:
De hade hur som helst inga invndningar mot att skicka min bestllning till Sverige och jag kan inte tnka mig att Finland skulle ha s annorlunda bestmmelser s gissningsvis r det rent nikotin eller osmaksatt nikotinolja de r ovilliga att snda till Europa, eller s hade du otur med den som tog emot bestllningen.

Nix, det var ingen mnsklig koll iblandad, det var helt klart att kombinationen Finland+nikotin eller nikotinerad bas triggade en "so sorry" reaktion helt automatiskt.

Och det r *mycket* mjligt att Finland har andra bestmmelser (i varje fall tills ngon fr dem omkullkastade), enligt allt jag lst s psts det i princip frbjudet att hmta in preparat innehllande nikotin per post (personligen r inget problem) hit.
Nr det gller alkohol/nikotin/lkemedel r det som om vervakande myndigheter frtvivlat frskte klamra sig fast vid en pre-EU tid. Allt emellant lyckas dessa organ f ut diverse felaktiga uppgifter, ocks internationellt.
Citera
2011-12-04, 17:50
Medlem
Nu ska jag se om jag kan reda ut hur ni gr fr att citera flera gnger i ett och samma svar! Frskte i fredags och gick sdr haha

Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Har du ngon aning om vad det r i Marlboro som s frfrligt mnga cigarett-tillverkare verkar vilja inkorporera i strre eller mindre grad? Jag har inget ord fr det, kan inte beskriva smaken alls, men det behvs inte mycket fr att jag skall knna den och tycka "bl" - speciellt i lngden.
(Jag tror att det r en ytterligt minimal aspekt av den smaken (eller mjligen rejlt av den, men mkt vlbalanserat av ngt annat) som gr att jag kan tycka att Pall Mall r riktigt ok, men efter en halv till tv dagar s blir det p ngot stt vldigt ckligt.)

Nej, men jag blir nyfiken! Pminner det om h?? Jag har nmligen provat en smak som skulle vara tobakssmak som var som att g in i en ladugrd! Slngde den i soptunnan. Samtidigt som min nuvarande favorit tycks ha en ytterst liten mngd av samma mne och jag tycker den r hur god som helst.

Citat:
Hepp, det dr pminner mig om ngot jag undrade: De dr billigare, mindre cigaretterna, som typ den hr, har de manuella eller automatiska batterier? Det nmns sllan i beskrivningarna.

Det har du rtt i, det str inget ngonstans, men de ser ut som automatiska iaf

Citat:
Ogenomskinligheten inom branschen gr det extra svrt fr en nybrjare - mngder med mrken, men dlig info om vad mrkena egentligen betyder gr att man snart drabbas av misstanken att ganska mycket r samma kinesiska tillverkning som sljs billigt utan mrke, mjligen med litet mera kvalitetskontroll. (Vet frn en annan bransch att kvaliteten p kina-produkter kan variera enormt, men att ett europeiskt/amerikanskt mrke verkligen inte betyder att det r den bttre kvaliteten du fr. Dremot kan ett asiatiskt mrke (OEM-tillverkaren) ge litet ledning.)

S sant!! Det gr extra svrt fr terfrsljare med! Du anar inte va tid har gtt t att hitta en bra leverantr just av den anledning. Kvaliteten varierar mycket. Jag tror ocks att mycket kommer frn samma tillverkarna, samtidigt som det finns vldigt mnga tillverkare.

Vi fick ta hem styckvis frn mnga fr att hitta ngon bra, och d upptcker man sm sm skillnader som avsljar att de kommit frn olika eller samma fabrik. Smak och mngd primer p en ny frngare till exempel. Vi testar allt innan vi levererar fr det blir alltid ngot enstaka defekt med smelektronik, och d mrks t.ex. skillnad i primer tydligt.

Vilken industri? Bara nyfiken Jag har sjlv mnga r inom bilindustrin och ngonstans dr tidigt 2000-talet skulle allt brjas kpes billigt frn Kina. Jag har skrckhistorier om solskydden till ett visst svenskt bilmrke haha.

Citat:
Kul! _Om_ jag nu fr ndan ur vagnen, och _om_ e-cig passar mig s kan det hnda att du blir utsatt fr en massa frgor

Frga p

Citat:
Som sagt, lt hra!

Jaaaaa...tanken till min frsta 510-T sg ut s hr http://www.lightyourfire.se/image/da...10-tank-patron. Fast jag fick ingen bruksanvisning dr det framgick att det gick att ta av locket fr pfyllning, och ingen hjlp av terfrsljaren, och jag hll p fylla p den genom ett litet litet hl i mitten och sla och sa frbannelser ver fanskapet vid pfyllning under skert tv mnaders tid. Fram tills den dag d jag skulle blsa ur lite fukt i kanalen och blste hrt genom munstycket...och locket flg tvrs ver kket samtidigt som en hel patron med e-juice skvttade ner dem nymlade kksvggarna...och jag tnkte jaha, s det gr att ta AV locket ocks

Citat:
jag kommer nog inte att "rka" inomhus i fortsttningen heller, frutom hemma dvs. Skulle helt enkelt inte orka att alltid frklara fr folk p utestllen, jobbet, t-banan, osv. att det bara ser ut som att jag rker. Hur som helst s visar det sig att det lngre batteriet jag bestllde har en rd/orange LED och att alla de kortare har bla, s min undran r om det r ngot som gller som standard fr 510 och 510-T?

Visst r det lite besvrligt i brjan, men fruktansvrt KUL var det att se folks reaktion nr jag och tv andra tjejer "rkte" p kontoret hehe

Det tycks vara relativt standard att det r bltt LED p 180mah (korta) batterier. 280mah (lnga) fick vi rtt LED p dem vi bestllda lsa, och bltt LED p dem som ingick startpaket.

Citat:
Ursprungligen postat av Aspusa
(alternativt rent nikotin+basolja fr att sjlv dosera)

Jag vet inte var du kan kpa ren nikotin, men om du hittar det snlla vara EXTREMT frsiktigt. Det r livsfarligt!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Aspusa
Jag har sdr 99% bestmt mig fr att brja med ngn form av Ego-T. Ni som provat bde den typen och andra, vilka invndningar har ni mot mitt val?

eGo-T r mycket bra som frsta e-cigg. Men jag fick en id....ska kolla upp en sak och sedan skriver jag igen i s fall...

S hr str det frresten om nikotin och Finland: "In Finland, e-cigarettes with nicotine-free cartridges may be sold. Sale of nicotine cartridges is currently prohibited, as nicotine is considered a prescription drug requiring an authorization that such cartridges do not yet have. However, the Finnish authorities have decided that nicotine cartridges containing less than 10 mg nicotine, and e-liquid containing less than 0,42 g nicotine per bottle, may be legally brought in from other countries for private use. If the nicotine content is higher, a prescription from a Finnish physician is required. From a country within the European Economic Area a maximum of one year's supply may be brought in for private use when returning to Finland, while three months' supply may be brought in from outside the EEA. Mail order deliveries from EEA countries, for a maximum of three months' supply, are also allowed.[38][39]" frn http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cigarette

Se dr jag, fick ihop det med citaten jag med
Citera
2011-12-04, 17:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Det var ju bra att veta, d grmer det mig litet mindre...

Nix, det var ingen mnsklig koll iblandad, det var helt klart att kombinationen Finland+nikotin eller nikotinerad bas triggade en "so sorry" reaktion helt automatiskt.

Och det r *mycket* mjligt att Finland har andra bestmmelser (i varje fall tills ngon fr dem omkullkastade), enligt allt jag lst s psts det i princip frbjudet att hmta in preparat innehllande nikotin per post (personligen r inget problem) hit.
Nr det gller alkohol/nikotin/lkemedel r det som om vervakande myndigheter frtvivlat frskte klamra sig fast vid en pre-EU tid. Allt emellant lyckas dessa organ f ut diverse felaktiga uppgifter, ocks internationellt.

Okej, har du testat att bara kra med en bestllning av e-liquid innehllande nikotin, dvs. ingen ren nikotinbas eller liknande? Jag provade att lgga en bestllning till Finland innehllande 50ml e-juice med en viss inikotinhalt och det verkade fungera, men jag fullfljde frvisso inte bestllningen helt s det r mjligt att deras webshop protesterar frst nr man ska betala.
Citera
2011-12-04, 18:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightYourFire
Jaaaaa...tanken till min frsta 510-T sg ut s hr http://www.lightyourfire.se/image/da...10-tank-patron. Fast jag fick ingen bruksanvisning dr det framgick att det gick att ta av locket fr pfyllning, och ingen hjlp av terfrsljaren, och jag hll p fylla p den genom ett litet litet hl i mitten och sla och sa frbannelser ver fanskapet vid pfyllning under skert tv mnaders tid. Fram tills den dag d jag skulle blsa ur lite fukt i kanalen och blste hrt genom munstycket...och locket flg tvrs ver kket samtidigt som en hel patron med e-juice skvttade ner dem nymlade kksvggarna...och jag tnkte jaha, s det gr att ta AV locket ocks

Been there, done that! Frskte sjlv fylla genom det lilla hlet och nu har jag frmodligen Sveriges mest inoljade kostymbyxor.

Citat:
Visst r det lite besvrligt i brjan, men fruktansvrt KUL var det att se folks reaktion nr jag och tv andra tjejer "rkte" p kontoret hehe

Det tycks vara relativt standard att det r bltt LED p 180mah (korta) batterier. 280mah (lnga) fick vi rtt LED p dem vi bestllda lsa, och bltt LED p dem som ingick startpaket.

Kanske kan vara en bra ide att kpa fler lnga batterier d om man nu fredrar en rd/orange LED.

Citat:
Jag vet inte var du kan kpa ren nikotin, men om du hittar det snlla vara EXTREMT frsiktigt. Det r livsfarligt!!!

Plus att tullen vl inte ser med blida gon p bestllningar av koncentrerat nikotin efter vad Breivik skulle ha den varan till.
Citera
2011-12-04, 18:37
Medlem
Har en helt oanvnd Smoktech EGO-T med 650mah batteri, 1 atomizer och 5 pfyllda Tobacco (18mg nikotin). Hur ser frsjlningen ut i sverige, vad kan jag f fr denna?

Det r ett bra mrke och har mycket bra kvalite. Kpte ett starter kit fr ungefr 400kr, dr man fr tv st. Tnkte drfr slja den ena. Man brukar kunna slja det mesta fr mycket mer i sverige
Citera
2011-12-04, 19:53
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Nu ska jag se om jag kan reda ut hur ni gr fr att citera flera gnger i ett och samma svar! Frskte i fredags och gick sdr haha
Du r bttre n jag, jag gr det helt manuellt om jag ndvndigtvis skall citera fler mnniskor i samma inlgg, oftast r jag dock fr lat fr det...

Citat:
Nej, men jag blir nyfiken! Pminner det om h?? Jag har nmligen provat en smak som skulle vara tobakssmak som var som att g in i en ladugrd! Slngde den i soptunnan. Samtidigt som min nuvarande favorit tycks ha en ytterst liten mngd av samma mne och jag tycker den r hur god som helst.
Hmm, frst skulle jag ha sagt nej, men nu nr jag tnker efter s kanske "h" inte r en s dlig beskrivning - det r liksom litet fadd smak, aningens stt-men-inte-egentligen.

Citat:
eGo-T r mycket bra som frsta e-cigg. Men jag fick en id....ska kolla upp en sak och sedan skriver jag igen i s fall...

Vntar med spnning :-)

Finns det andra frdelar med 510-T gentemot eGo frutom storleken? (Om man allts tycker att mindre r bttre.)

Citat:
S hr str det frresten om nikotin och Finland: "[...]However, the Finnish authorities have decided that nicotine cartridges containing less than 10 mg nicotine, and e-liquid containing less than 0,42 g nicotine per bottle, may be legally brought in from other countries for private use. [...]

Tack fr grvandet - precis som jag misstnkte, ngon myndighet har bara "bestmt"...
Nehepp, nr jag grver litet mer s ser jag att detta baserar sig p en dom, dr mngderna/koncentrationer ovan ansgs tilltna. Det finns m.a.o. ett myndighetsbeslut p absolut frbud, men ett prejudicerande domstolsbeslut som resonerade litet annorlunda... Suck.
Citera
2011-12-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sioman
Har en helt oanvnd Smoktech EGO-T med 650mah batteri, 1 atomizer och 5 pfyllda Tobacco (18mg nikotin). Hur ser frsjlningen ut i sverige, vad kan jag f fr denna?

Det r ett bra mrke och har mycket bra kvalite. Kpte ett starter kit fr ungefr 400kr, dr man fr tv st. Tnkte drfr slja den ena. Man brukar kunna slja det mesta fr mycket mer i sverige

Men du kommer sjlv att behva det extra batteri och frngare frr eller senare, eller anvnder du inte din e-cigg? Och du fick vl med bara en laddare antar jag, om du anvnder den, hur ska den som kper kunna ladda sitt?

Hursomhelst om du vill slja den s kan jag hjlpa dig :-)

Om du har facebook g med i gruppen e-cigarett sverige som du hittar hr http://www.facebook.com/groups/185945774827491/ och kolla om ngon dr vill ha den. Dr finns ngra som redan har e-cigg som skulle kunna tnka sig kpa bara ett batteri och en frngare.

Lite vgledning prismssigt....komplett startpaket eGo-T inkl 10ml e-juice kan man kpa i Sverige fr 425kr. Ett liknande paket som du pratar om din extra e-cigg sljer vi fr 180kr (vi har ett sdant paket utan laddare till folk som t.ex. har 510-T med samma laddare och vill komplettera med den strre eGo-T utan ett helt startpaket) fast d utan e-juice och du sa att du har tillhrande cartridges. Nr du stter priset, tnk p att kper ngon av en terfrsljare s fr man garanti och kostnadsfri ersttning skulle varan visa sig vara defekt, och det kan inte du erbjuda ju, s du fr ta lite lgre pris.

Och ni andra...vet inte varfr jag inte tnkte p det frut ju! Ni fr ocks grna g med dit och snacka dr ocks :-) Det r vi sjlva som skapat den som diskussionsforum d det brukar vara vldigt lite liv hr, och i det stora e-cigarette forum snackar de om s avancerade mods och grejer att de tappar bort vanliga anvndare.

Jag skapade den fr bara ngon drygg vecka sedan och inte hunnit gra mycket med det alls (kanske dags fr mig att sluta snacka p flashback d och terg till jobbet!) s det finns smrtsamt lite att se p fr tillfllet, vore bra med lite liv dr hehe Vid rskiftet kommer vi brja lotta ut presentkort och/eller prylar till dem som r aktiva i gruppen.

Speciellt du Vintergrisen med din splitternya 510-T! Det vore faktiskt riktigt kul med ngon som skrev lite om frsta anvndningsperioden. Glmde ju frga frut, hur mnga av dina smaker har du kunnat ta dig genom undra helgen?? :-)
Citera
2011-12-04, 20:08
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Okej, har du testat att bara kra med en bestllning av e-liquid innehllande nikotin, dvs. ingen ren nikotinbas eller liknande? Jag provade att lgga en bestllning till Finland innehllande 50ml e-juice med en viss inikotinhalt och det verkade fungera, men jag fullfljde frvisso inte bestllningen helt s det r mjligt att deras webshop protesterar frst nr man ska betala.

Blev s frustrerad s jag inte ides frska mer, utan brjade leta efter inom-EU leverantrer. Hittade en som verkar riktigt trevlig (bara oljor, inga e-cigaretter) i Polen:

http://twojliquid.pl/
De svarade snabbt (2-3h p en sndag) nr jag frgade om de levererar till mig, specifikt med hnsyn till osmaksatta basvtskor - ver hela europa gr fint enligt dem. Litet ovanligare bakgrund, det verkar ursprungligen vara ett kemikaliebolag som mest sysslat med kosmetik rvaror, men som efter att polska "vejpare" brjat handla PG hos dem utka sortimentet (smaker, essenser, nikotinlsning m.m.) och satte upp en webshop specifikt fr e-vtskor.
Jag r ngra knapptryck frn att lgga en bestllning hos dem...
Citera
2011-12-04, 20:31
Medlem
Citat:
Vntar med spnning :-)

Jo, jag tnkte shr...som sagt s testar vi allt innan leverans och det blir ju defekt prylar ibland som plockas bort. Det mesta sljer vi som andrasortering till billigt pris i vrt fyndhrna, men s finns det ngra enstaka som vi inte skulle slja verhuvudtaget.

Och dessa ger vi bort till folk som vill testa :-)

Fick kolla i kassldan fr det blir inte mycket dligt numera, vi hittade till slut en mycket bra tillverkare, men visst har jag s jag kunde skicka dig bde ett eGo-T och ett 510-T fr att knna hur de r och bara betala fr frakten och lite e-juice att testa med 28kr totalt. Det r som sagt utsorterat prylar som vi annars hade bara slngt, inget du kan anvnde till mer n en batteriladdning fr du fr inte med ngon laddare, men r du intresserad skicka mig ett PM.

Citat:
Finns det andra frdelar med 510-T gentemot eGo frutom storleken? (Om man allts tycker att mindre r bttre.)

haha klart kan mindre vara bttre Jag tycker bttre om rk-knslan med 510-T (och det gr vldigt mnga i vr umgngeskrets med), samt att det finns flera tillval fr att kunna variera och hitta rtt hur man vill ha det gllande halsbloss och smakutveckling. Det r nog det i s fall. Samtidigt s finns det mnga som skulle sga tvrtom att de gillar eGo-T rk bttre!

Spnnande att du hittat!! Jag knner inte igen sidan du lnkar till men har hrt positivt rent allmnt ngra gnger om polska sidor. Har du klickat klart bestllningen d?
Citera
2011-12-04, 23:57
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Jo, jag tnkte shr...som sagt s testar vi allt innan leverans och det blir ju defekt prylar ibland som plockas bort. Det mesta sljer vi som andrasortering till billigt pris i vrt fyndhrna, men s finns det ngra enstaka som vi inte skulle slja verhuvudtaget.

Och dessa ger vi bort till folk som vill testa :-)
Ojd - sg inte detta frrn nu, du har PM att lsa p mndag tror jag...

Citat:
Jag tycker bttre om rk-knslan med 510-T (och det gr vldigt mnga i vr umgngeskrets med), samt att det finns flera tillval fr att kunna variera och hitta rtt hur man vill ha det gllande halsbloss och smakutveckling. Det r nog det i s fall. Samtidigt s finns det mnga som skulle sga tvrtom att de gillar eGo-T rk bttre!

Hmm - men 510-T r ocks en tank-modell, right? S det r inte pga att man anvnder litet annan PG/VG mix, utan det mste vara frngaren som r litet annorlunda?

Citat:
Spnnande att du hittat!! Jag knner inte igen sidan du lnkar till men har hrt positivt rent allmnt ngra gnger om polska sidor. Har du klickat klart bestllningen d?

Jepp
Bestllde totalt ca 2dl vtskor, PG-nikotinbas (36mg/ml om jag minns rtt), PG utan nic, VG och en hel hop smaker (bl.a. kristallin menthol - f se om de gr att lsa i den 96% sprit jag har) och en bunt pipetter m.m. Isynnerhet nr det gller pipetter och sm plastflaskor r "Din liquid" i Poznan riktigt billiga, under en zloty styck (en zloty r vl 2,10 SEK ungefr). De hade ocks glasflaskor med pipett-korkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in