Citat:
1. Jag vet inte hur reglerna r p skolor idag men r du under 18 s r det klart dom kan frbjuda rkning.Tnkte bara passa p att stlla ngra frgor.
1. Fr man frbjuda elever att rka el cigg i skolan om det anvnds fr att sluta rka vanliga cigaretter? Har ftt fr mig att det kan klassas som lkemedel och drfr inte fr frbjudas.
2. Bestllde frut ett "kraftpaket" ifrn Paulsaar och var vldigt njd frutom faktumet att det sved lite i halsen vid stora bloss (antar fr stark nikotinhalt?) och tnkte nu bestlla den som liknar en cigg med bde pfyllbar behllare och frdiga behllare fr att jmfra smaken. Vet ngon om det r stor skillnad i rkproduktion hos den vanliga och kraftpaketet och om det r ngon skillnad p frdiga eller pfyllbara behllare?
3. Vi hller p att argumentera ifall det ska frbjudas el cigg p gymnasiet och de som r fr det hvdar att mnga studier ifrn USA sger att det r farligt. Jag har frskt kpa ifrn tv amerikanska fretag frut och de kunde inte skicka till Europa fr att det var olagligt medans paulsaar hvdar att det r lagligt ven med nikotin. Kan det vara s att de frn USA innehller annat och drfr r inte studierna hllbara i Sverige?
4. Har lst att det inte r skadligt fr personer i nrheten om ngon rk d det endast r vattennga som kommer ut, stmmer detta eller r det felaktigt?
Tacksam fr svar
Kallesdonken
1. Fr man frbjuda elever att rka el cigg i skolan om det anvnds fr att sluta rka vanliga cigaretter? Har ftt fr mig att det kan klassas som lkemedel och drfr inte fr frbjudas.
2. Bestllde frut ett "kraftpaket" ifrn Paulsaar och var vldigt njd frutom faktumet att det sved lite i halsen vid stora bloss (antar fr stark nikotinhalt?) och tnkte nu bestlla den som liknar en cigg med bde pfyllbar behllare och frdiga behllare fr att jmfra smaken. Vet ngon om det r stor skillnad i rkproduktion hos den vanliga och kraftpaketet och om det r ngon skillnad p frdiga eller pfyllbara behllare?
3. Vi hller p att argumentera ifall det ska frbjudas el cigg p gymnasiet och de som r fr det hvdar att mnga studier ifrn USA sger att det r farligt. Jag har frskt kpa ifrn tv amerikanska fretag frut och de kunde inte skicka till Europa fr att det var olagligt medans paulsaar hvdar att det r lagligt ven med nikotin. Kan det vara s att de frn USA innehller annat och drfr r inte studierna hllbara i Sverige?
4. Har lst att det inte r skadligt fr personer i nrheten om ngon rk d det endast r vattennga som kommer ut, stmmer detta eller r det felaktigt?
Tacksam fr svar
Kallesdonken
2. Det dr kraftpaketet r mycket bttre n dom billiga cigarett liknande donen. Hll dig ifrn dom och anvnd den frn pulsaar.
Dom flesta som rker uppskattar att det river i halsen men jag vet att inte alla gr det men det jag kan sga r att du kommer vnja dig och det blir mjukare med tiden.
Nikotinhalten spelar in och ven hur e-juicen r blandad, om det r mycket PG eller mycket VG.
r juicen VG dominerande s kommer du f mer nga, mjukare bloss men levererar inte riktigt samma intensiva smak som PG dominerande.
Jag har rkt och snusat i ver 15r, rkte i runt 8r men fortstter snusa ven nr jag rker e-cigg.
Och nr jag tar mina frsta bloss p morgonen s fr jag hrligt riv i halsen och kan ven uppn en lttare nickokick vilket var ratal sedan jag kunde vilket r lite kul.
3. Nej dom innehller precis samma sak. Endel utlndska siter (frmst i USA) vill helt enkelt inte leverera till lnder utanfr staterna. Men det r bara leta dom flesta leverarar jorden runt i princip.
Hurvida det r farlig eller inte, allt som r gott eller kul r farligt i stora mngder men jag r inte alls plst s kan inte ge dig ngon info dr.
4. Samma hr, r inte plst s kan inte ge dig konkret fakta.
Men faktum r att juicerna innehller inte tjra och andra kemikalier som cigaretter gr som du sedan andas ut s man kan gott rka innomhus utan att det stter sig i vggarna.
Har rkt innomhus i flera r nu och fr jag besk frn icke-rkare s knner dom inte ngon bismak i rummen. Dock luktar det sklart medans du rker och straxt eftert men det frsvinner snabbt.
Det kanske gav dig ngra svar tminstone.
Senast redigerad av Unbalanced 2014-02-06 kl. 07:09.
Senast redigerad av Unbalanced 2014-02-06 kl. 07:09.