Citat:
1. Jag vet inte hur reglerna är på skolor idag men är du under 18 så är det klart dom kan förbjuda rökning.Tänkte bara passa på att ställa några frågor.
1. Får man förbjuda elever att röka el cigg i skolan om det används för att sluta röka vanliga cigaretter? Har fått för mig att det kan klassas som läkemedel och därför inte får förbjudas.
2. Beställde förut ett "kraftpaket" ifrån Paulsaar och var väldigt nöjd förutom faktumet att det sved lite i halsen vid stora bloss (antar för stark nikotinhalt?) och tänkte nu beställa den som liknar en cigg med både påfyllbar behållare och färdiga behållare för att jämföra smaken. Vet någon om det är stor skillnad i rökproduktion hos den vanliga och kraftpaketet och om det är någon skillnad på färdiga eller påfyllbara behållare?
3. Vi håller på att argumentera ifall det ska förbjudas el cigg på gymnasiet och de som är för det hävdar att många studier ifrån USA säger att det är farligt. Jag har försökt köpa ifrån två amerikanska företag förut och de kunde inte skicka till Europa för att det var olagligt medans paulsaar hävdar att det är lagligt även med nikotin. Kan det vara så att de från USA innehåller annat och därför är inte studierna hållbara i Sverige?
4. Har läst att det inte är skadligt för personer i närheten om någon rök då det endast är vattenånga som kommer ut, stämmer detta eller är det felaktigt?
Tacksam för svar
Kallesdonken
1. Får man förbjuda elever att röka el cigg i skolan om det används för att sluta röka vanliga cigaretter? Har fått för mig att det kan klassas som läkemedel och därför inte får förbjudas.
2. Beställde förut ett "kraftpaket" ifrån Paulsaar och var väldigt nöjd förutom faktumet att det sved lite i halsen vid stora bloss (antar för stark nikotinhalt?) och tänkte nu beställa den som liknar en cigg med både påfyllbar behållare och färdiga behållare för att jämföra smaken. Vet någon om det är stor skillnad i rökproduktion hos den vanliga och kraftpaketet och om det är någon skillnad på färdiga eller påfyllbara behållare?
3. Vi håller på att argumentera ifall det ska förbjudas el cigg på gymnasiet och de som är för det hävdar att många studier ifrån USA säger att det är farligt. Jag har försökt köpa ifrån två amerikanska företag förut och de kunde inte skicka till Europa för att det var olagligt medans paulsaar hävdar att det är lagligt även med nikotin. Kan det vara så att de från USA innehåller annat och därför är inte studierna hållbara i Sverige?
4. Har läst att det inte är skadligt för personer i närheten om någon rök då det endast är vattenånga som kommer ut, stämmer detta eller är det felaktigt?
Tacksam för svar
Kallesdonken
2. Det där kraftpaketet är mycket bättre än dom billiga cigarett liknande donen. Håll dig ifrån dom och använd den från pulsaar.
Dom flesta som röker uppskattar att det river i halsen men jag vet att inte alla gör det men det jag kan säga är att du kommer vänja dig och det blir mjukare med tiden.
Nikotinhalten spelar in och även hur e-juicen är blandad, om det är mycket PG eller mycket VG.
Är juicen VG dominerande så kommer du få mer ånga, mjukare bloss men levererar inte riktigt samma intensiva smak som PG dominerande.
Jag har rökt och snusat i över 15år, rökte i runt 8år men fortsätter snusa även när jag röker e-cigg.
Och när jag tar mina första bloss på morgonen så får jag härligt riv i halsen och kan även uppnå en lättare nickokick vilket var åratal sedan jag kunde vilket är lite kul.
3. Nej dom innehåller precis samma sak. Endel utländska siter (främst i USA) vill helt enkelt inte leverera till länder utanför staterna. Men det är bara leta dom flesta leverarar jorden runt i princip.
Hurvida det är farlig eller inte, allt som är gott eller kul är farligt i stora mängder men jag är inte alls påläst så kan inte ge dig någon info där.
4. Samma här, är inte påläst så kan inte ge dig konkret fakta.
Men faktum är att juicerna innehåller inte tjära och andra kemikalier som cigaretter gör som du sedan andas ut så man kan gott röka innomhus utan att det sätter sig i väggarna.
Har rökt innomhus i flera år nu och får jag besök från icke-rökare så känner dom inte någon bismak i rummen. Dock luktar det såklart medans du röker och straxt efteråt men det försvinner snabbt.
Det kanske gav dig några svar åtminstone.
Senast redigerad av Unbalanced 2014-02-06 kl. 07:09.
Senast redigerad av Unbalanced 2014-02-06 kl. 07:09.

lär köpa igen