Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Vilket företag köpte du ifrån?
Hur var varorna märkta?
Vart är varorna nu och hur gjorde företaget mot dej?

Jag köpte från ett företag som heter Vermillion river, de har otroligt bra smaker. Jag är inte säker på hur de var märkta, men enligt papper från tullen visste de att det innehöll e-liquid, så jag antar att det stod rätt på kartongen. Jag fick välja mellan att returnera prylarna eller att de förstördes på plats. Har inte kontaktat företaget än, tänkte ge det några dar innan jag ger mig in på den biten.

Edit: Någon som vet vilka konsekvenser som kan medfölja av att jag skulle beställa igen om de stoppar min beställning än en gång?
Senast redigerad av XivioN 2014-02-04 kl. 20:57.
Citera
2014-02-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Finns hur mkt som helst att se/lära sig på youtube. Hur man fixar/rengör/lagar sina e-cig/tankar mm.
lycka till

Bästa svaret jag fått. Nu fungerar båda!
Citera
2014-02-05, 00:30
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XivioN

Edit: Någon som vet vilka konsekvenser som kan medfölja av att jag skulle beställa igen om de stoppar min beställning än en gång?

"Det innebär att importförsök inte är brottsligt, skriver Sydsvenskan.

Åtgärden görs i väntan på att förvaltningsrätten i Uppsala beslutar om rökvätskan ska klassas som läkemedel. Innan det avgjorts får e-cigaretter inte tas i beslag som läkemedel, enligt ett domstolsbeslut."

Har detta alltså blivit beslutat nu? Finns det mer att läsa om detta?
Citera
2014-02-05, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
"Det innebär att importförsök inte är brottsligt, skriver Sydsvenskan.

Åtgärden görs i väntan på att förvaltningsrätten i Uppsala beslutar om rökvätskan ska klassas som läkemedel. Innan det avgjorts får e-cigaretter inte tas i beslag som läkemedel, enligt ett domstolsbeslut."

Har detta alltså blivit beslutat nu? Finns det mer att läsa om detta?

Nej det som hände var ju att tullen hittade en annan väg att gå för att stoppa grejerna trots att domstolen gick emot det. Så det här låter tvärskumt. Men men inte mye att göra :P.

Jag hade kontaktat företaget och berättat sen kontaktat tullen och bett dom retunera
Citera
2014-02-05, 08:49
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Jag köpte från ett företag som heter Vermillion river, de har otroligt bra smaker. Jag är inte säker på hur de var märkta, men enligt papper från tullen visste de att det innehöll e-liquid, så jag antar att det stod rätt på kartongen. Jag fick välja mellan att returnera prylarna eller att de förstördes på plats. Har inte kontaktat företaget än, tänkte ge det några dar innan jag ger mig in på den biten.

Retunera prylarna, säg att du vill ha pengarna tillbacka. Sen kanske du får beställa ifrån ett annat företag.
Citera
2014-02-05, 10:33
Medlem
Unbalanceds avatar
Det var bara en tidsfråga innan detta skulle ske. Har gått och väntat på detta.
Kommer inte lägga ner mina ordrar bara pågrund utav detta. Det är inga större summor det handlar om så man kan ta ett tullbeslag här och där om man inte köper bulk vill säga.
Citera
2014-02-05, 13:49
Medlem
Unbalanceds avatar
Är det någon som kan rekomendera någon shop som har bra batterier, helst sverige eller europa då asien krånglar mycket med batterier och USA ofta tar ett bra tag för leverans.

Letar specifikt efter Panasonic NCR18650PD men tips om andra kvalités batterier med hög mAh? (över 2200 gärna 2900)
Citera
2014-02-05, 14:28
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Finns det att beställa inrikes där de tillverkar det själva? Som jag har förstått det så beställer de bara in från utlandet, dvs agerar mellanhand, vilket gör att tullen förmodligen kommer plocka det illa kvickt. Har cirkus 25 ml kvar och det lutar åt att börja snusa igen om ingen lösning dyker upp.
Har själv beställt ifrån http://elcigg.se/ i veckan och det har gått bra

Edit: såg att du ville att dom skulle ha egen tillverkning, det verkar inte elcigg ha men det fungerar och går snabbt i alla fall!
Senast redigerad av Erpatjoff 2014-02-05 kl. 14:32.
Citera
2014-02-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Har själv beställt ifrån http://elcigg.se/ i veckan och det har gått bra

Edit: såg att du ville att dom skulle ha egen tillverkning, det verkar inte elcigg ha men det fungerar och går snabbt i alla fall!

Jo precis, hade vart skönt att slippa undan tullen helt och hållet.

Jag tog bilder på de brev jag fått, för den nyfikne.

Det första brevet
Det andra brevet
Citera
2014-02-05, 19:12
Medlem
Citat:
Jo precis, hade vart skönt att slippa undan tullen helt och hållet.

Jag tog bilder på de brev jag fått, för den nyfikne.

Det första brevet
Det andra brevet

Personligen skulle jag be dom returnera och sedan skriva till företaget att antingen märka om dom (så det står nikotinfritt) eller bara försöka igen, om de är schyssta kanske du får pengarna tillbaka.
Har fått igenom 2 juice beställningar sedan beslutet togs och väntar på 2 till!
Citera
2014-02-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromaranen
Personligen skulle jag be dom returnera och sedan skriva till företaget att antingen märka om dom (så det står nikotinfritt) eller bara försöka igen, om de är schyssta kanske du får pengarna tillbaka.
Har fått igenom 2 juice beställningar sedan beslutet togs och väntar på 2 till!

Jag har också klurat i de banorna, men jag tror att företaget kan hamna i trubbel om de ljuger om innehållet. Har precis skickat iväg ett mail för att se om jag kan få pengarna tillbaka. Jag är inte alls informerad över hur tullen jobbar, men jag gissar att de plockar 1/x paket som kommer in för granskning, kan inte tänka mig att de går igenom varje paket som dyker upp.

Edit: Glömde nämna att jag även frågade dem hur kraven ser ut när de markerar paketen. Måste de skriva E-Liquid eller räcker det med att de skriver cartomizer, även om paketet innehåller mer än just en cartomizer.
Senast redigerad av XivioN 2014-02-05 kl. 19:48.
Citera
2014-02-06, 01:36
Medlem
Tänkte bara passa på att ställa några frågor.

1. Får man förbjuda elever att röka el cigg i skolan om det används för att sluta röka vanliga cigaretter? Har fått för mig att det kan klassas som läkemedel och därför inte får förbjudas.

2. Beställde förut ett "kraftpaket" ifrån Paulsaar och var väldigt nöjd förutom faktumet att det sved lite i halsen vid stora bloss (antar för stark nikotinhalt?) och tänkte nu beställa den som liknar en cigg med både påfyllbar behållare och färdiga behållare för att jämföra smaken. Vet någon om det är stor skillnad i rökproduktion hos den vanliga och kraftpaketet och om det är någon skillnad på färdiga eller påfyllbara behållare?

3. Vi håller på att argumentera ifall det ska förbjudas el cigg på gymnasiet och de som är för det hävdar att många studier ifrån USA säger att det är farligt. Jag har försökt köpa ifrån två amerikanska företag förut och de kunde inte skicka till Europa för att det var olagligt medans paulsaar hävdar att det är lagligt även med nikotin. Kan det vara så att de från USA innehåller annat och därför är inte studierna hållbara i Sverige?

4. Har läst att det inte är skadligt för personer i närheten om någon rök då det endast är vattenånga som kommer ut, stämmer detta eller är det felaktigt?

Tacksam för svar
Kallesdonken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in