Citat:
Ursprungligen postat av
StarGate3000
Varför så blygsam?
Du är den kanske tyngste spelaren i detta ämne, och har hjälp många.
Inte bara med smaker utan också med H/W. (Själv har jag beställt en Vamo V3 nu)
Tack för berömmet

Jag tycker bara det är kul om det kommer till hjälp för någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
StarGate3000
Då lägger jag iClear åt sidan tills en Vamo från Fasttech kommer.
Har en Kanger eVod, och det sughålet tycker jag är för stort.
Men på Protank II är det kanske mindre.
"flavour wick" är vekar som leder e-juicen va? Sådana har iClear många av.
Men på bilder av Protank ser jag inga sådana, märkligt.
(egna coils får bli senare kanske)
Protank-modellerna är vad som kallas för 'Bottom coil', dvs att vätskan matas nedifrån, istället för att dras upp igenom vekarna och in i själva kammaren. Detta gör att vekarna inte behöver vara långa för att nå hela vägen ner till botten av tanken. Och eftersom där alltid är vätska, så kan du dra djupare bloss, ytan att vekarna blir torra och bränns. Wick är helt korrekt vekar. iClear har många och tjocka för det är en TC (top coil), där behövs fler och tjockare för att fånga juicen och mata.
Angående Protank 1 och 2, så har 2:an utbytbara driptips, därmed (om du så vill) mindre sughål. Detta var en av nackdelarna med 1:an tyckte jag, så detta är en klar förbättring. Som andra nämner, skall du köra Protank, så är en liten justering nödvändig av coilen. Att ta bort den ena veken, men det är lätt. Vicka av toppen, och med en pincett lyft ur den ena av två lösa vekar. Sätt på toppen igen och du är klar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katamanjaru
Frågeställning till er som testat runt lite bland alla olika kombinationer och modeller:
Har i nuläget Ego Spinner 1300 mAh med en I Clear 30 vilket är en bra kombination enligt mig.
Undrar nu vad som blir skillnaden om jag väljer en Vamo 3 med Protank 2.
Är det värt investeringen?
Har väntat en månad på leverans av lite juice från Fasttech, så tips på bättre inköpsställen mottages tacksamt. Verkar vara sparsamt med åf för Vamo 3?
Det är helt beroende hur du tänker köra. Spinner och Vamo kommer du inte smaka skillnad på, vid samma volt. Vamo är en Mod, dvs ett rör med en display och ett chip, där du kan ställa in saker. En av fördelarna är att du kan ställa in watt (dvs uteffekt) på den, och inte behöva bry dig om vilket motstånd förbrännaren har (vilket är användbart om du har förbrännare med olika motstånd, men kanske har en juice som funkar bäst vid en specifik watt). Det funkar såklart lika bra att själv räkna ut detta med hjälp av Ohms lag.
Jag har Vamo för jag gillar den, tycker det är bra att på ett enkelt sätt prova mig fram på vilken watt mina juicer smakar bäst.
Så tittar vi på batteribiten, så vet jag inte om det är värt investeringen, det vet bara du. Har man ett 3,7 volt batteri utan VV så är det lätt värt det, men du har VV, så då är det kanske inte lika självklart.
Byte av clearomizer är en helt annan sak dock, det är där som skillnader i smak, rök och riv finns.
Själv har jag inte använt iClear, så den kan jag inte svara något om, men jag har en ProTank 2 som jag gillar. Tips är att köpa clearos/cartos från ansedda åf's (LYF, Pink-mule), då vet du att det är original.
Själv har jag fått både kopior och original från Fasttech.
Fasttech är tyvärr verkligen sådär med leveranstider tyvärr. Ibland tar det 1 vecka, ibland flera. Det beror helt på hur din order passat in i containerleveransen.
Att Vamo V3 knappt finns hos åf i närheten tror jag är för att de har så stora lager av V2 här, med tanke på hur poppis de blev ganska omgående. Och när V3 kom, var V2 inte lika populär, vilket medför att de har många V2 kvar som de vill bli av med. Och eftersom priserna är betydligt högre här, så får de inte sålt sina V2 och blir hyllvärmare. Min högst amatörmässiga gissning.