2013-12-10, 18:41
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thellaan
iTaste är 100ggr bättre än Spinner (Vågar inte uttala mig om Vamo).

Passthrough är ju en fet fördel för att slippa dela på skiten när den ska laddas samt att du kan vejpa undertiden den laddar.

Innokin överlag är kvalitet rakt igenom. Jag kör själv uteslutande på Innokin och är supernöjd (Just nu SVD, Tidigare MVP 1 & 2).

Låter som det är ett bra köp. Visste inte att den var pass-trough, så det var ju ytterligare ett plus. Blir mycket skruvande av clearos och batterier, så det uppskattas.
Får bli en uppdatering av sortimentet snart igen märker jag. Mycket kvar att testa
Citera
2013-12-10, 18:44
Medlem
Katamanjarus avatar
Någon som har ett bra tips på hur man kan få bort gamla smaker från en Kanger ProTank 2?

Gjorde misstaget att fylla med jordgubbssmak. Gillade den inte och kokade förångaren tillsammans med resten av tanken i vatten ett par gånger á 5 minuter.
Fyllde därefter upp med vanlig tobakssmak, men snart började den elaka jordgubben komma fram.
Någon dag senare, smakade det enbart jordgubb.

Kokade allt igen, två gånger och bytte till en ny förångare. Fyllde med ny tobakssmak och efter ett par timmar smakar det jordgubb igen???
Inget ont i jordgubbar, om nu någon tror att jag är bärhatare, men just denna smak är rent äcklig.
Är min tank förlorad?
Har ingen alkohol att rengöra med, så de tipsen faller bort. Något annat?
Citera
2013-12-10, 19:06
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Låter som det är ett bra köp. Visste inte att den var pass-trough, så det var ju ytterligare ett plus. Blir mycket skruvande av clearos och batterier, så det uppskattas.
Får bli en uppdatering av sortimentet snart igen märker jag. Mycket kvar att testa
Å andra sidan kan det vara bra att skruva isär och köra ett varv med bomullstopps efter ungefär en batteriladdning.
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Någon som har ett bra tips på hur man kan få bort gamla smaker från en Kanger ProTank 2?

Gjorde misstaget att fylla med jordgubbssmak. Gillade den inte och kokade förångaren tillsammans med resten av tanken i vatten ett par gånger á 5 minuter.
Fyllde därefter upp med vanlig tobakssmak, men snart började den elaka jordgubben komma fram.
Någon dag senare, smakade det enbart jordgubb.

Kokade allt igen, två gånger och bytte till en ny förångare. Fyllde med ny tobakssmak och efter ett par timmar smakar det jordgubb igen???
Inget ont i jordgubbar, om nu någon tror att jag är bärhatare, men just denna smak är rent äcklig.
Är min tank förlorad?
Har ingen alkohol att rengöra med, så de tipsen faller bort. Något annat?
Jag brukar regelmässigt skölja tank o brännare i varmt kranvatten, efter att först ha droppat lite flytande handtvål på det.
Har hittills aldrig känt några lämningar efter jordgubb, melon och andra misstag.
-----------
En helt annan sak.
Är det fler än jag som testat både iClear16 och iClear30? Och gjort samma erfarenhet dessutom?!

iClear30 tycker jag är hopplös. Mindre smak än de flesta. Och 95VG såser funkar inte ens. Jo, jag har provat att byta brännare.

iClear16 är raka motsatsen. Bra smak, och torkar inte alls ut mellan blossen lika lätt som andra TCs.

F.ö. blev jag väldigt förtjust i den Kanger T3S som kom idag från LYF. Bra smak och rymmer 3 ml trots det behändiga formatet.
Citera
2013-12-11, 07:51
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
F-n vad bra! Jag får smyga in på tjejernas sminkavdelning o kolla. För den är väl egentligen avsedd för sånt va?

Så länge får jag köra vidare med min lilla trälåda: https://www.dropbox.com/s/eovvg42rcy...2015.33.35.jpg

Haha! Ostlåda for teh win! Körde med exakt samma låda innan lagret av flaskor blev för stort. Har smaker för självblandning i den nu. Måste hitta någon vettig lösning som tar både 10ml, 30ml och 50ml flaskor.
Citera
2013-12-11, 11:46
Medlem
StarGate3000s avatar
Visst är det bra att vi, och alla nya vejpare, har denna tråd på Flashback.
Men det är ändå bara en enda gigantisk tråd, där folk på sin höjd orkar läsa de 2-3 sista sidorna.
Nu har jag hittat ett svenskt forum enbart för e-cigaretter, http://www.e-cigarettforum.se
Den verkar helt nystartad, men kan definitivt bli något, med olika avdelningar och trådar, i stället för en enda ostrukturerad gigantisk tråd.

PS. Nej det är inte jag som skapat den
Citera
2013-12-11, 12:16
Medlem
Citat:
Visst är det bra att vi, och alla nya vejpare, har denna tråd på Flashback.
Men det är ändå bara en enda gigantisk tråd, där folk på sin höjd orkar läsa de 2-3 sista sidorna.
Nu har jag hittat ett svenskt forum enbart för e-cigaretter, http://www.e-cigarettforum.se
Den verkar helt nystartad, men kan definitivt bli något, med olika avdelningar och trådar, i stället för en enda ostrukturerad gigantisk tråd.

PS. Nej det är inte jag som skapat den
Verkligen nystartad, det äldsta inlägget var från 9 dec Men lätt att jag ska registrera mig där när jag väl har vaknat!
Citera
2013-12-11, 12:36
Medlem
Citat:
Det ska vara billigare med elcigg än vanliga. Men inte i början då man måste ta reda på vilka grejer som är bra.
https://www.dropbox.com/s/qfwa8rfrjy...15.00.22-1.jpg
Säg gärna till om du har någon fundering eller synpunkt på något av det.

Förresten såg jag en bra sida för vejpare: http://vejpare.bloggplatsen.se/
Jag har hittat en till! http://ciggis.se/ (obs, inte jag)
Citera
2013-12-11, 18:10
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Å andra sidan kan det vara bra att skruva isär och köra ett varv med bomullstopps efter ungefär en batteriladdning.

Jag brukar regelmässigt skölja tank o brännare i varmt kranvatten, efter att först ha droppat lite flytande handtvål på det.
Har hittills aldrig känt några lämningar efter jordgubb, melon och andra misstag.

Tackar för tipsen. Ska testa detta och köra med säkra kort i dyra tankar framöver.

.............

Fick leverans från Fasttech idag. -Beställde förra veckan.
5 dagar med Sweden Post som fraktalternativ!!!

Nu blev i alla fall jag imponerad och glatt överraskad

Förra försändelsen tog 24 dagar med SwissPost.
Citera
2013-12-11, 19:13
Medlem
failures avatar
Citat:

Brukar bara köra med vanligt varmt kranvatten och har aldrig haft problem med att smaken fastnat, det är bara lite jobbigt att bränna bort vattnet sen. Måste varit väldigt stark smak om det satt fast så bra i tanken.
Citera
2013-12-11, 22:57
Medlem
Ytterligare ett forum uppe och snurrar; http://forum.vapesverige.se/index.php

Jag har fått fem separata vapemail denna veckan ... jag är helt euforisk

Ena paketet var från yaeliq.com med 3x100ml av olika smaker, en var från Fuzion Vapor med två sample packs, ett var från Tmax med den enda juicen de gör; Snake Oil och två olika paket med lite olika batterier.
Om nu bara nemesisen och RBA+dripper kunde dimpa ner åxå så blir det en minst sagt god jul ....
Citera
2013-12-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBamse
Ytterligare ett forum uppe och snurrar; http://forum.vapesverige.se/index.php

Jag har fått fem separata vapemail denna veckan ... jag är helt euforisk

Ena paketet var från yaeliq.com med 3x100ml av olika smaker, en var från Fuzion Vapor med två sample packs, ett var från Tmax med den enda juicen de gör; Snake Oil och två olika paket med lite olika batterier.
Om nu bara nemesisen och RBA+dripper kunde dimpa ner åxå så blir det en minst sagt god jul ....
Lyckos dig, vill också ha massa vape mail! Jag måste dock säga att det forumet du länkade gör ont i mina ögon, gissar på att det är bakgrunden på hemsidan som ställer till det.
Citera
2013-12-12, 10:45
Medlem
Kul med forumsidor, får se om jag reggar mig på e-cigarettforum eller vapesverige.

e-cigarettforum är skönare för ögonen, men vapesverige känns mer strukturerat.

Jag har förresten vejpat min nya mod ett par dagar nu.

Köpte en Innokin SVD Itaste teleskopmod bara för att testa, har suttit med Vamo sedan jag började med mods (eller AVD, Advanced Vapeing Device). Först en V2 och senast en V3.

Generellt var jag ganska nöjd med V3, den kändes ganska billig i utförandet, V2 kändes mer gedigen där. I V5 har de gått tillbaka till V2's utseende och byggkvalitet, vilket är mycket bra.

Nåväl, nog om Vamo, vidare till Itaste, som jag egentligen ville prata om.

Itaste är en mod som är tillverkad i borstat rostfritt stål, med anvisningarna etsade på själva mod'en. Jag tycker det är riktigt snyggt, men kan kanske framstå som lite plottrigt för andra.

När den startas första gången är den låst till 3 volt, det löses genom att trycka på + & - i 5 sekunder.

Något jag tycker är mindre bra är att varje gång jag bytar batteri, så låser sig enheten, dvs, jag kan inte ändra min watt/volt utan att behöva låsa upp den (den kommer ihåg vilken watt du har när batteriet bytas). Allt annat kan dock ändras utan att låsa upp den (kolla ohm, osv.).

Själva teleskopet har väldigt vassa kanter, jag kan fila av lager av min nagel med den om jag drar min nagel tvärs över kanterna. Inget som märks när jag håller i den, men de kunde gärna fasat kanterna lite.

Själva batterilocket är inte polera rostfritt, utan kromat. Varför de beslutat att göra en mod helt i rostfritt, utom batterilocket begriper jag inte. De kunde lagt de pengarna på att fasa kanterna på teleskopet istället.

Gängan klarar både eGo och 510-anslutning och ligger platt mot ringen (Vamo är upphöjd ett par MM för att säkra lufttillförsel). För att säkerställa luftintag, så har de borrat hål i två av dekorationmärkena på ringen, och det fungerar mycket bra. Jag provade sätta min DCT-tank platt mot ringen och det fungerar alldeles utmärkt. Den fungerar även som en liten ljuddämpare då, min tank blev tystare.

Avfyrningsknappen är av plast och lite mindre sladdrig än Vamo's. Den lyser upp vid vejpning och visar då batteriets status i form av Grönt - Orange och Rött. Smidigt, det gillar jag. Det kvarstår att se kvaliteten hos knappen, Vamo har fått kritik för att deras knappar slits ut för fort, jag fick själv det problemet med min avfyrningsknapp. En polare har fått bekymmer med sin + knapp.

Displayen är av LED och ligger monterad ovanpå donet. Vamon blir lite mer ren i designen då den har sin display försänkt i donet. Själv bryr jag mig inte nämnvärt, men för er Hipsters där ute, så är detta säkert av största vikt. Skämt åsido, det är en smaksak. Displayen är lättläst och enkel att förstå.

Själva vejpupplevelsen är likadan som med Vamo, ingen skillnad i smak, rök eller annat. Vilket är att förvänta, jag tror deras chip är näst intill identiska. Man får nog gå till DNA-20 för at få en annan upplevelse.

Jag har inte mätt upp hur bra den läser av motstånd, jag får förpassa er nyfikna till PBusardo, som gör detta. Men jag får samma resultat som jag får med Vamo.

Så, vilken gillar jag mest? Vamo eller Innokin SVD Itaste?

Jämför jag med Vamo V3, så gillar jag SVD bättre, den känns mer välbyggd (bara en sån sak som toppringen på V3 är typ 0,1 mm tjock, känns billig) än V3 och den har gängan platt mot ringen, som gör den lite mer estetisk. Kul funktion med belyst avfyrningsknapp som visar status.

Det jag inte gillar är de vassa kanterna och att batteriluckan är kromad (varför????).

Nu finns Vamo V5 som gått tillbaka till byggkvaliteten som V2 hade, och den finns som rostfri variant.

Så när allt är sagt och gjort, så är det en smaksak vilket du gillar. Vamo V5 är designmässigt mer stilren, varav SVD sticker ut lite mer med sin etsade text och grejor som sticker ut lite här och där.

Både Vamo och SVD Itaste ligger i mellanklassen prismässigt och konkurrerar om samma grupp vejpare, dvs dagligvejparen som vill ha en enhet som levererar och gör detta länge. Båda dessa don är stora, de är absolut inte diskreta, SVD än mindre än Vamo, så dessa är don man inte är rädd för att visa upp.

Vill man upp ett steg till, så blir det exempelvis Wizard då med sitt DNA 20-chip som är nästa trappsteg. Tyvärr blir det också betydligt dyrare (runt 2500).

Själv tänker jag hålla mig till SVD Itaste, och nästa år ge mig själv en Wizard Evolved Apprentice, http://markbugs.com/index.php?route=...&product_id=58

Då jäklar...

Väl mött, Z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in