http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2502&a=743702
Idag återkom Maciej Zaremba äntligen med en ny artikelserie i DN. Efter tidigare serier som "den polske rörmokaren" och "koloni kosovo" är Zaremba utan tvekan den säkraste och bästa grävande journalisten i sverige!
För er som läst artikeln: Att lärarhögskolan länge haft problem har varit välkänt. Problemen som nu Zaremba beskriver i denna första del där eleverna snarast använder lagstiftning till att idka utpressning på lärarna ser jag som vansinnigt. För att citera: "Skall det räcka att studenten säger "Jag känner mig kränkt" för att läraren skall ställas i skamvrån medan skolan utreder hans övergrepp..."
Zaremba pekar på ett problem som finns på många ställen i samhället. Problem som yttrar sig i att lagar som skall skydda medborgare mot diskriminering, rasism, olik behandlande och nespotism används av medborgare snarast som utpressningsmedel.
Frågan är ju då. Håller Ni med mig i detta? Har auktoriteter som lärare, doktorer, poliser och socialtjänstemän fått så många lagar runt sig så dessa lagar i själva verket begränsar/förhindrar deras möjlighet till yrkesutövning?!