Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-16, 18:53
  #1
Medlem
_salo_s avatar
Gjorde precis dagens upptäckt!!!
100g Rapsolja innehåller tydligen 900kcal. Tänkte att man kunde kanske blanda detta i gainern frågan är bara eftersom att det är olja och det kanske flyter upp till ytan, någon som har erfarenhet av detta? om de funkar eller ej?
Citera
2008-02-16, 18:56
  #2
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _salo_
Gjorde precis dagens upptäckt!!!
100g Rapsolja innehåller tydligen 900kcal. Tänkte att man kunde kanske blanda detta i gainern frågan är bara eftersom att det är olja och det kanske flyter upp till ytan, någon som har erfarenhet av detta? om de funkar eller ej?
Ååå helvete är de sant!!! ojojoj får du inte nobelpriset i Största upptäckten genom tiderna så är det inte en rättvis värld vi lever i
Citera
2008-02-16, 19:22
  #3
Medlem
mirkus avatar
Om du sätter i dig 1dl rapsolja kommer du med största sannorlighet må jävligt dåligt då kroppen måste producera en jävla massa galla... Testa och se hur det funkar för dig!
Citera
2008-02-16, 19:23
  #4
Medlem
fett är inte att föredra i samband med träning. Lägg rapsoljekalorierna på andra måltider istället, då får du dessutom ofta maten att smaka godare istället för en gainer som ger dig kväljningar.
Citera
2008-02-16, 20:18
  #5
Medlem
_salo_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Om du sätter i dig 1dl rapsolja kommer du med största sannorlighet må jävligt dåligt då kroppen måste producera en jävla massa galla... Testa och se hur det funkar för dig!

hehe okej :P nja jag tror att jag står över då
Citera
2008-02-16, 20:19
  #6
Medlem
_salo_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devil_666
Ååå helvete är de sant!!! ojojoj får du inte nobelpriset i Största upptäckten genom tiderna så är det inte en rättvis värld vi lever i

Ja det var ju nobelpriset jag siktade efter när jag skrev här
Citera
2008-02-16, 20:40
  #7
Medlem
morgontrötts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontet
fett är inte att föredra i samband med träning.Lägg rapsoljekalorierna på andra måltider istället,
Rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av jontet
då får du dessutom ofta maten att smaka godare istället för en gainer som ger dig kväljningar.
Fel.
Gainer Pro choklad med rapsolja i smakar som det chokladöverdrag som finns på många typer av glass! Mums med andra ord.
Citera
2008-02-16, 20:43
  #8
Avstängd
PeterNorths avatar
Magont är att vänta sig
Citera
2008-02-16, 21:16
  #9
Medlem
_salo_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgontrött
Rätt.

Fel.
Gainer Pro choklad med rapsolja i smakar som det chokladöverdrag som finns på många typer av glass! Mums med andra ord.


Har du smakat ?
Citera
2008-02-16, 21:22
  #10
Medlem
morgontrötts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _salo_
Har du smakat ?
Jodå! Varje gång efter träning sen jag började bulka i början av oktober (~3ggr/vecka, inte alltid en hel deciliter) fram tills det att jag för några dagar fick lära mig att det inte är optimalt att ta det direkt efter träning. Nu häller jag i olja i övriga måltider istället, frukostshaken tillexempel.

Edit: Inte upplevt några magbesvär eller allmänt illamående av det heller..
Citera
2008-02-18, 01:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgontrött
Rätt.

Fel.
Gainer Pro choklad med rapsolja i smakar som det chokladöverdrag som finns på många typer av glass! Mums med andra ord.

Nja det är rätt vanligt att folk mår illa av det eller får ont i magen. För övrigt är inte frukost nåt höjdarmåltid att äta stora mängder fett heller, lagom är bäst =)
Citera
2008-02-18, 01:54
  #12
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontet
Nja det är rätt vanligt att folk mår illa av det eller får ont i magen. För övrigt är inte frukost nåt höjdarmåltid att äta stora mängder fett heller, lagom är bäst =)

trams, så jag ska inte få äta mina 17 ägg till frukost då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback