Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-18, 12:18
  #325
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Okej då, fair enough. Ta det inte personligt, det är många som har beställt från sidor som uttryckligen skickar vissa dagar och enbart vissa dagar och har lackat för att dom inte fick spelet på släppdagen.

Men jag vet inte hur mycket post du får i vanliga fall, du kanske inte har tänkt på att hela postgången har blivit mycket slöare. Det tar inte alltid en dag att få fram en försändelse längre. Det kan vara så att SB absolut skickade sakerna i tid men Postnord slöade ner det.

Jag tar det inte personligt. Tycker däremot att det är onödigt att kalla mig för dum i huvudet, framförallt när du hade fel. Sjukt tråkigt att så många ska känna att dom måste vara otrevliga för ingen anledning alls här på Flashback. Har hellre en diskussion utan onödiga invektiv, oavsett om åsikterna är olika.

Men det är absolut som du säger, att PostNord kan ha väldigt mycket med saken att göra. Det beror ju också på att leveranserna görs från deras lager i Danmark. Så där har du definitivt en poäng.
Tycker däremot att de gör fel med att utlova leveransdagar när de bevisligen ofta inte kan hålla det.

Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
"Jag har förbokat ett spel, när kan jag förvänta mig få det?

Vi skickar spelet lite före release, så du kan förvänta dig att få spelet på releasedagen. Detta förutsatt att du förbokar i tid, beställer du bara någon dag eller två före spelet kommer ut, så kommer det nog först efter release-dagen."


Källa: https://www.spelbutiken.se/care/frak...g-forvanta-mi/

Som du säger, handlar det dock till stor del om PostNords hantering av paketet. Som det ser ut idag, är det långt ifrån en garanti att PostNord levererar på utsatt datum.

Exakt. Jag beställde mitt exemplar i väldigt god tid, därav frustrationen över bemötandet. Men som sagt. PostNord kan nog vara en stor skurk i detta också.
Citera
2016-10-11, 15:44
  #326
Medlem
Pallestroms avatar
Beställde Mafia 3 tidigare, släpptes i fredags, har ännu inte fått det.
Spelbutiken skyller bara på postnord.

Är det fler som inte fått det än?
Citera
2016-10-11, 15:49
  #327
Medlem
Pallestroms avatar
Faktiskt första gången det inte kommer på release dagen men
man får ju många andra paket som vanligt.
Citera
2016-10-11, 17:39
  #328
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Beställde Mafia 3 tidigare, släpptes i fredags, har ännu inte fått det.
Spelbutiken skyller bara på postnord.

Är det fler som inte fått det än?
Fast PostNord har i ärlighetens namn börjat fucka upp rejält på senare tid, det går inte att bortse från.
Citera
2016-10-11, 18:59
  #329
Medlem
Pallestroms avatar
Ja det man så klart förstått.

Hur efter kan dom vara?
En dag, Max två dagars försening kan jag köpa. Men mer?

Antalet brev har minskat med mer än 55% sen år 2000 och minskar 5-6%
Varje år. Hur många färre kan dela ut dessa brev idag jämfört med tidigare?

Uttrycket som ett brev på posten är ett minne blott!
Citera
2016-10-12, 14:54
  #330
Medlem
Pallestroms avatar
Idag kom Mafia 3 från spelbutiken.
Ett par dagar sent...
Citera
2016-10-12, 15:12
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Idag kom Mafia 3 från spelbutiken.
Ett par dagar sent...
Be om kompensation tex 50 kr rabattkod.
Citera
2016-10-12, 15:40
  #332
Medlem
Pallestroms avatar
Det kan man göra!
Citera
2016-10-15, 18:37
  #333
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Ja det man så klart förstått.

Hur efter kan dom vara?
En dag, Max två dagars försening kan jag köpa. Men mer?

Antalet brev har minskat med mer än 55% sen år 2000 och minskar 5-6%
Varje år. Hur många färre kan dela ut dessa brev idag jämfört med tidigare?

Uttrycket som ett brev på posten är ett minne blott!

PostNord har blivit otroligt mycket sämre på senaste tiden och jag skulle knappast tro att det är spelbutiken.se's fel att du fått ditt paket så sent levererat. Använder själv PostNord i jobbet att skicka paket med och dem är fan alltid sena, spelar ingen roll vad det är man skickar. Ingen har fått det efter nästa vardag, det är mer eller mindre standard att folk får vänta 5 arbetsdagar innan paketen kommer. Hade även ett brev nyligen som tog 16 arbetsdagar att skickas inom Sverige vilket är skandal.
Citera
2016-10-16, 15:02
  #334
Medlem
kl0wns avatar
Det är många variabler som kan påverka när man köper en fysisk kopia så vill man vara säker på att få spelet på releasedagen så köper man det digitalt.

Är inte på något sätt affilierad med Spelbutiken förutom som kund då jag köper mina Playstation Network Card därifrån.
Citera
2016-11-16, 19:54
  #335
Medlem
Dan88s avatar
Köpte Watch Dogs 2 tidigt i måndags. De skickade spelet senare samma dag. Har fortfarande inte fått det :/
Citera
2016-11-17, 07:17
  #336
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Köpte Watch Dogs 2 tidigt i måndags. De skickade spelet senare samma dag. Har fortfarande inte fått det :/

Vad vill du ha sagt med det då? För om de nu skickade redan i måndags så beror det ju på posten att det tar tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback