• 37 517 online
  • 1 127 809 medlemmar
  • 58 528 413 inlägg
2008-02-16, 17:23
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Vill varna för spelbutiken.se, köp inte något därifrån.
Beställde ett par spel på faktura som jag hämtade på posten i veckan, i paketet finns ingen faktura utan bara ett papper som bekräftar vilka spel jag köpt (ingen summa, kontonummer eller något).
När jag senare kontaktar spelbutiken.se om den saknade fakturan så är de allmänt otrevliga och hänvisar till fakturan de skickade med (öh nej, det gjorde ni inte) och ber mig betala snarast möjligen då de använder sig av några som kallar sig AK-Finans som kommer ta ut förseningsavgiften som heter Alan. De har heller ingen lust att ge mig ett plusgiro eller bankgiro nummer, så jag får väl vänta på att bli kontaktad av AK-Finans för att betala förseningsavgift också.
KÖP INTE FRÅN SPELBUTIKEN.SE!
Citera
2008-02-17, 00:21
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Vill varna för spelbutiken.se, köp inte något därifrån.
Beställde ett par spel på faktura som jag hämtade på posten i veckan, i paketet finns ingen faktura utan bara ett papper som bekräftar vilka spel jag köpt (ingen summa, kontonummer eller något).
När jag senare kontaktar spelbutiken.se om den saknade fakturan så är de allmänt otrevliga och hänvisar till fakturan de skickade med (öh nej, det gjorde ni inte) och ber mig betala snarast möjligen då de använder sig av några som kallar sig AK-Finans som kommer ta ut förseningsavgiften som heter Alan. De har heller ingen lust att ge mig ett plusgiro eller bankgiro nummer, så jag får väl vänta på att bli kontaktad av AK-Finans för att betala förseningsavgift också.
KÖP INTE FRÅN SPELBUTIKEN.SE!

Vet flera som fått sina saker dom beställt dära ifrån Kasnke blivit nått fel för dig?
Citera
2008-02-17, 00:38
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Sa inte att jag inte fick vad jag beställde, det var en faktura jag inte fick och när jag påpekar detta för dem samt frågar efter kontonummer blir dem otrevliga och vill inte hjälpa mig.
Citera
2008-02-17, 14:31
Medlem
jerpes avatar
www.arn.se
Citera
2008-02-17, 18:12
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Det har du rätt i, får peta på dem om det behövs. Tackar.
Citera
2008-02-20, 00:16
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Har löst sig nu iaf, fick tag på numret genom AK-Finans men det tog ett tag. Men må spelbutiken.se brinna i bajs för detta, otrevliga människor.
Citera
2008-05-21, 15:13
Medlem
OnkelMorras avatar
Strul med Spelbutiken?

God eftermiddag!

Jag tänkte bara kolla lite om det är fler än jag som haft något "strul" med Spelbutiken. Jag förhandsbokade GTA IV därifrån för 534 kr, men några dagar innan releasen hade dom höjt priset till 569 kr. Och sen på releasedagen så fick jag inte hem spelet! Jag ringde till dom och då tror jag dom inte hade haft nåt strul med leveransen eller nåt och det var inte en skickat till mig. Då avbokade jag det och köpte det på SIBA istället för 579 kr.

Lite trist för dom gånger jag beställt från Spelbutiken tidigare har jag aldrig haft några problem. Och dom har det bästa priset på Metal Gear Solid 4 än så länge iaf så man vill ju hoppas på att det inte händer något liknande igen som det gjorde med GTA.
Citera
2008-05-21, 15:28
Medlem
Entropi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelMorra
God eftermiddag!

Jag tänkte bara kolla lite om det är fler än jag som haft något "strul" med Spelbutiken. Jag förhandsbokade GTA IV därifrån för 534 kr, men några dagar innan releasen hade dom höjt priset till 569 kr. Och sen på releasedagen så fick jag inte hem spelet! Jag ringde till dom och då tror jag dom inte hade haft nåt strul med leveransen eller nåt och det var inte en skickat till mig. Då avbokade jag det och köpte det på SIBA istället för 579 kr.

Lite trist för dom gånger jag beställt från Spelbutiken tidigare har jag aldrig haft några problem. Och dom har det bästa priset på Metal Gear Solid 4 än så länge iaf så man vill ju hoppas på att det inte händer något liknande igen som det gjorde med GTA.

Har själv aldrig haft något problem med dem. Nu var det iof några år sedan jag beställde något där senast, men har alltid funkat felfritt när jag gjort det. Brukar de inte ha prisgaranti när man förhandsbokar? Även om de höjer priset för spelet på siten så skulle du väl fortfarande få det för det pris som gällde när du beställde det, såvida annat inte klart och tydligt framgick när du beställde?
Citera
2008-05-21, 16:10
Medlem
OnkelMorras avatar
Jo det borde vara så iaf. Kollade inte igenom det så noga. Men om dom höjer från 499 kr som dom har nu till tex 549 kr så är det ganska irrelevant för min del. Det viktigaste är ändå att jag får hem det i min brevlåda den dag spelet släpps.
Citera
2008-05-21, 23:37
Medlem
ojns avatar
Spel > Spelrelaterat

/Mod
Citera
2008-06-25, 21:40
Medlem
Vill inte starta ny tråd. Undrar om det är någon som vet vad som är skillnaden mellan denna http://www.spelbutiken.se/php-bin/pr...52571&active=1 och denna http://www.spelbutiken.se/php-bin/pr...ds163&active=1

Är ena import eller begagnat? Vill veta innan man köper.
Citera
2008-06-25, 21:42
Medlem
srAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DellingM
Vill inte starta ny tråd. Undrar om det är någon som vet vad som är skillnaden mellan denna http://www.spelbutiken.se/php-bin/pr...52571&active=1 och denna http://www.spelbutiken.se/php-bin/pr...ds163&active=1

Är ena import eller begagnat? Vill veta innan man köper.

Så som jag fatta så var det billigare begagnat.
Citera