• 1
  • 2
2008-02-15, 22:14
Medlem
Jag hade en porsche innan, den gick sönder och jag fick en ny från webhallen för en månad sen. Jag har haft den i två veckor, den är på under långa perioder vilket inte ska vara några problem enligt folk på forumet som konstaterar att externa hårddiskar av denna typen ska kunna vara på i 7 år eller något sånt.

Nu när jag sitter vid datorn och lyssnar på en mp3 från hårddisken. Hårddisken börjar ge ifrån sig ett knäppande ljud på ett intervall av 3 sekunder. Mp3-filen fastnar, fast går igång igen efter ett par sekunder. Men knäppandet slutar inte. Jag stänger av hårddisken och i denna stund skriver jag här.

Vad är det för fel på dessa skithårddiskar? Nu är den ju inte sönder, men den ska ju knappast låta så där. Så något är fel.

LaCie är ett berg av skit?
Citera
2008-02-15, 22:18
Medlem
nkwtms avatar
Det ända dom verkar gå på är storleken, kvaliteten verkar mindre viktig.

Riktigt skräp om du frågar mig.

Räcker dessutom med att man råkar plugga i USB'n före strömmen, sen är disken ett objekt för omformatering...
Citera
2008-02-15, 22:18
Medlem
systems avatar
LaCie är inte vad man ska investera i ifall man värdesätter tillförlitlighet.
Är den fläktlös? Isåfall kommer den aldrig hålla i några 7 år, men det kommer du aldrig få reda på eftersom nätdelen kommer gå sönder långt innan dess.
Citera
2008-02-15, 22:23
Medlem
LaCie = bag of shit

Citat:
Ursprungligen postat av system
LaCie är inte vad man ska investera i ifall man värdesätter tillförlitlighet.
Är den fläktlös? Isåfall kommer den aldrig hålla i några 7 år, men det kommer du aldrig få reda på eftersom nätdelen kommer gå sönder långt innan dess.

Jag sätter alltid på strömmer först, pluggar i USBn. när jag ska koppla ut den går jag ner i enhetsgrejen till höger, säker borttagning, tar bort USB, stänger av strömmen. Det är väl rätt?

Vad ska jag investera i då om jag vill ha en riktigt jävla säker hårddisk som jag kan ha på länge och ofta? Känns ju för jävla osäkert det här.

LaCie är rent skit som sagt.
Citera
2008-02-15, 22:30
Medlem
calzones avatar
Ingen aning om vad du ska investera i stället riktigt, men nån med någon slags kylning skulle jag föreslå.
Min LaCie hårddisk gick sönder första gången redan efter nån vecka och när jag har den igång typ 1-3 timmar bara så skulle man bokstavligt talat kunna steka egg på den! knappt så jag kan ta i den alltså.
Citera
2008-02-15, 22:33
Medlem
systems avatar
Iomega har jag nu. De har hållt hittills, men jag vet inte hur de står sig jämfört med andra märken.
Citera
2008-02-15, 22:56
Medlem
Majakovskis avatar
Instämmer. LaCie är skräp. Min blir varm som en ugn och hänger sig mest hela tiden.
Citera
2008-02-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokute
Jag hade en porsche innan, den gick sönder och jag fick en ny från webhallen för en månad sen. Jag har haft den i två veckor, den är på under långa perioder vilket inte ska vara några problem enligt folk på forumet som konstaterar att externa hårddiskar av denna typen ska kunna vara på i 7 år eller något sånt.

Nu när jag sitter vid datorn och lyssnar på en mp3 från hårddisken. Hårddisken börjar ge ifrån sig ett knäppande ljud på ett intervall av 3 sekunder. Mp3-filen fastnar, fast går igång igen efter ett par sekunder. Men knäppandet slutar inte. Jag stänger av hårddisken och i denna stund skriver jag här.

Vad är det för fel på dessa skithårddiskar? Nu är den ju inte sönder, men den ska ju knappast låta så där. Så något är fel.

LaCie är ett berg av skit?

Säg till att du får med Seagate diskar så é det lugnt.
Citera
2008-02-15, 23:51
Medlem
cammos avatar
Kan bara instämma Lacies diskar är inte bra.
Citera
2008-02-16, 00:03
Medlem
Lacie är bara skit!

Har en själv låter illa och blir jävligt varm.

Jag måste köpa en ny hårddisk typ en Mybook från WD så snabbt som möjligt för att rädda mina MP3-filer som jag nu inte vågar lyssna på

MyBook från WD är bra om jag minns rätt.
Citera
2008-02-16, 00:06
Medlem
Sollens avatar
Äsch då, min gamla LaCie-disk fungerar rätt så bra.
Citera
2008-02-16, 00:07
Medlem
Hmm, är Lacie dom som ser ut som Lego bitar typ?, har 2 st blåa sådana som jag tror är Lacie och dom har fungerat utmärkt i 1,5 år och jag har aldrig märkt av att dom blir varma heller.

Köpte dom på Media Markt, jag kanske bara haft tur?

Edit: Det var Lacie som jag hadde:

http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=10822

Såna är det.
Senast redigerad av Jason_Puncheon! 2008-02-16 kl. 00:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in