• 1
  • 2
2008-02-16, 00:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Som jag har fattat det är externa diskar mer eller mindre alltid sämre än interna, detta trots att det sitter samma hårddiskar i dem.
Och för det mesta har man väl ändå ingen anledning att ha en extern, när man kan köpa en intern för under halva priset och om man absolut måste ha den med sig kan man köpa en liten smidig USB-adapter.

Eller så är det bara jag som vägrar inse att ALLT måste vara bärbart, annars är det skräp.
Vilket som.
Citera
2008-02-16, 01:01
Medlem
Dockeys avatar
Jag skulle råda dig att skaffa en Western Digital. Så vitt jag vet har ingen jag känner haft problem med deras grejer
Citera
2008-02-16, 03:57
Medlem
Lacies diskar är inte bra. enligt min egen erfarenhet.
Hade en 500Gb's hårddisk som surrade och lätt som
ett flygplan, fast den skulle vara "tyst".
Den surrade och vilade, och surrade och vilade
Hela tiden. Det var ganska jobbigt. Sålde den.
Citera
2008-02-16, 07:25
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockey
Jag skulle råda dig att skaffa en Western Digital. Så vitt jag vet har ingen jag känner haft problem med deras grejer

Vi känner inte varandra, men problem fick jag:/

Fick blockfel ganska snart, (köpt i oktober, reklamerades i januari), en mybook 500. Andra fel somenligt kundtjänst ska vara "vanliga" är att disken hux flux rasar och bara vill visa 127 gb.

Nåväl, nu har mybook 2.0 kommit, om den är bättre vet jag inte. Jag valde för min del en wd igen, en elements.
Citera
2008-02-16, 07:30
Medlem
jag vet inte vad ni har haft för problem, men jag har en porshe som backup till mina bilder och en ethernet disc till mina filmer. Bägge har hållit över tre år och fungerar fin fint.

Sen så kan man väll fatta att man inte ska typ ha med sig grejerna när man åker snowboard, det är ju ändå en hårddisk...
Citera
2008-02-16, 07:42
Medlem
sommarlovs avatar
Inuti sitter det vanliga hårddiskar från tex Western Digital, Maxtor, med flera.
Det är inte LaCies fel om dom brakar.

Skillnaden är att en hårddisk du har höpt över disk kan ha upp till 5 års skicka in garanti.
Det gäller inte för diskar köpta i ett system, typ dell datorer eller Lacie.

Jag köper alltid kabinett och hårddisk separat och monterar själv.
Citera
2008-02-16, 16:49
Medlem
mickelinds avatar
Har haft en LaCie 250 GB i ungefär fyra år. Den har stått på 24/7 i stort sett hela tiden. Använder den till DC. Därför skrives och läses det till den en hel del.
Har aldrig haft några som helst problem med den, och inte blir den varm heller. Och tyst som en mus (nästan). Det sitter en Seagate disk i den.
Skulle förmodligen inte skrivit detta. Den brakar säkert ihop inom några timmar.

Köpte för ett halvår sedan en LaCie 500 GB med en Samsung. Hoppas jag har lika stor tur med den.

EDIT:

Har också en LaCie 1 TB. Men den använder jag endast till att lagra på och är endast igång någon timme då och då. För efter ett tag när fläkten går igång låter den som en dammsugare (jag ljuger inte).
Senast redigerad av mickelind 2008-02-16 kl. 16:57.
Citera
2008-02-16, 16:58
Medlem
jewdens avatar
Hoppas jag inte behöver bli orolig nu. Har en LaCie porsche på 250 gb med mycket som jag verkligen inte vill bli av med. Jag har dock sällan på den under längre tider, utan kopplar bara in den ibland för att föra över saker till och från.

Säg att jag inte behöver oroa mig?
Citera
2008-02-16, 21:54
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewden
Hoppas jag inte behöver bli orolig nu. Har en LaCie porsche på 250 gb med mycket som jag verkligen inte vill bli av med. Jag har dock sällan på den under längre tider, utan kopplar bara in den ibland för att föra över saker till och från.

Säg att jag inte behöver oroa mig?
Läs inlägget ovanför ditt och sluta oroa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in