2008-02-21, 10:47
Medlem
Vlaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006

JAG VILL VARNA DIG FÖR FLEMINGSBERG/VISÄTTRA!!

Jag har bott där sen 3 år tillbaks och vill inte annat än härifrån, har haft två inbrott i källaren, ett försök till inbrott i bilen (sen fick jag garage).
det har varit flera bilbränder på parkeringen, sunkigt centrum.
Segt med pendel ibland, T-bana är bättre.

Pendeln är väl snarare den enda anledningen till att det kan vara möjligt att bosätta sig i (eller besöka) flempan. Vanskligt och ovårdat, men bara 15 min snabbt och smidigt till stan.
Citera
2008-02-21, 11:08
Medlem
Bålsta ligger som sagt något långt bort från sthlm-city. Ligger tom i Uppsala län.
Men för att vara en slut-station för pendeltåg och ändå ligga så pass nära sthlm så bor det förvånansvärt lite invandrare där.

Kan ha att göra med att man inte har så väldigt mycket lägenheter där. Man bygger dock lite nya nu men dom är inte helt billiga. Man har mest satsat på att bygga villa-områden.

Flyttar jag tillbaka till Bålsta blir det antingen till en villa på "Åsen" eller till en bostadsrätt i "Kalmarsand".
Kalmarsand: http://www.habohus.se/CM/Templates/A...6-d66b2ea79a62
Citera
2008-02-21, 11:45
Medlem
Snubben2006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alby
Valla torg det är väl höghusen där? Om jag ej minns fel så är det väl blivande bostadsrätter! Jag skulle slå till! Många trivs väldigt bra i Årsta.

De sju svarta små punkthusen på sandfjärdsgatan är hyresrätter och kommer hyras ut av familjebostäder, hyran på en 2:a på 60 kvm är tyvärr 7000, men jag tror det är värt, iaf för att komma bort från området jag bor i nu.

Grymt bra med kommunikationer i Årsta iaf, hoppas att de rustar upp Valla Torg, de ser lite sunkigt ut...
Citera
2008-02-28, 10:51
Medlem
tänkte fråga här och hoppas nån kan svara hyggligt snabbt...

i Huddinge... är Sjödalen ett hyggligt område?
jag vet att runt huddinge c och flemingsberg och andra sidan J stationen är fel område. men hur är Sjödalen och när områdena?
Citera
2008-03-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seatim
Några kommentarer om områden: Mina helt egna åsikter... om jag var runt 20-25 och skulle flytta till stockholmsområdet.

Innerstan-Bra
Nacka-bra, de flesta områdena.
Gustavsberg- Centrala delarna inge roliga
Åkersberga-Nej tack, har blivit ganska illa där på sistone
Vaxholm-bra,
Bromma-bra
Ekerö-bra, men lite off
Solna/Sundbyberg-bra, ej hagalund och liknande i solna
Danderyd-finns faktiskt vettiga lägenheter där
Täby-tråkigt, kan vara lite getto i fel områden
Flemmingsberg-aldrig i livet
Huddinge-nej tack, kanske i hus i utkanten
Fittja-nej
Vårby-bland mina sista val
Tensta/Hjulsta/Rinkeby- Ärligt så tror jag det är bra om man är invandrare men som infödd svensk skulle du ej trivas
Kista-kan va ok, men inte kul
Farsta-nej
Hässelby/Vällingby-nej
Grimsta-Om du är kriminell och vill ha fler kompisar
Lidingö- Kan va bra
Vallentuna-lappsjuka
Jakobsberg-Getto
Kungsängen-Wannabe getto
Bro-Getto igen
Bålsta-långt bort
Märsta-Gillar du pendeltåg så kan man finna några ställen

Generellt så söder om stan måste man vara nogrannare med valen, och det skiljer mycket mellan områden... det kan vara 2 km mellan superbra och verkligt illa.

Det beror på vad du jobbar med också... men några tankar!

Det är ingen som tar upp Haninge? Det finns väl mer eller mindre bra områden där också? Hur är:

Handen?
Vendelsö?
Vega?
Citera
2008-03-03, 10:01
Medlem
re

Handen som Haninge C kan både va bra och mindre bra Området direkt bakom centrum tycker jag är trevligt iallfall.

Vega & Vendelsö är väl mest villor/radhus.
Citera
2008-03-03, 12:31
Medlem
Hur är rågsved nu för tiden? och Hagsätra ?
Citera
2008-03-03, 12:38
Bannlyst
Haha! Vad är det jag läser? Verkar som om majoriteten av människorna tycker att de flesta områden i Stockholm antingen är ghetto eller bara tråkiga. Var har ni fått den "faktan" ifrån? Kommer ni ens från Stockholm? De går bra at bo i de flesta delar av Stockholm, det man kan undvika som feg svensk är väl Hjulsta, Tensta ochh Rinkeby i norr samt Alby och Fittja i söder. Ni ska vara glada om ni ens får tag i en lägenhet i Stockholm. Bortskämda människor utan verklighetsförankring!
Citera
2008-03-03, 13:55
Medlem
em krejs avatar
Södermalm är bra och billigt
Citera
2008-03-03, 15:36
Medlem
Seatims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soderbona
Det är ingen som tar upp Haninge? Det finns väl mer eller mindre bra områden där också? Hur är:

Handen?
Vendelsö?
Vega?

Har ingen erfarenhet av områdena...Varit på vegagrillen några gånger bara
Citera
2008-03-03, 16:16
Medlem
re

Drogsved är lika illa nu som på 80talet skilnaden är att på 70-80 talet var det unga Svenskar utan jobb som knarkade. Nu har dessa bytts ut mot Kat tuggande Somalier
Citera
2008-03-03, 16:47
Medlem
Seatims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Drogsved är lika illa nu som på 80talet skilnaden är att på 70-80 talet var det unga Svenskar utan jobb som knarkade. Nu har dessa bytts ut mot Kat tuggande Somalier

Då flyttar jag dit, verkar mysigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in