Citat:
Ursprungligen postat av
utan.att.stanna
Om man vill bo lantligt, i stockholmslän, i villa såklart, och imte betala mer ån absolut max 3.7, helst mindre. Vad gäller då? Norrtälje och nynäs?
Båda sossestäder på långt avstånd från Stockholm de ingår nästan inte i Storstockholm. Norrtälje har det varit mycket stök med invandrare men inget dagsaktuellt. Bosätta sig mellan Nynäshamn och Stockholm men bortanför Jordbro vid småstationerna längs pendeltåget. När till fin skog.
Nykvarn absolut ganska långt bort om man jobbar i Stockholm men mycket nära naturen en riktig oas på bra avstånd från blattarnas Södertälje. Har byggts mycket villor där senare år alla troligen "flyktingar" från mångkulturen.
Norr om Stockholm är den nordöst och östra sidan bäst. Gamla sossekommuner som Järfälla och Upplandsbro har importerad oerhört mycket mångkultur särskilt Järfälla som är lite av ett södertälje norr om Stockholm. Även sossekommunerna Upplands Väsby och Märsta ska undvikas. Särskilt den senare med jävligt mycket mellanösternstök, i princip regelbundet återkommande. Alternativ till Märsta är ju Knivsta i Uppsala län bra kommunikationer och inte präglat av massinvandrade araber.
Vallentuna är fint särskilt om man söker sig ut lantligt kommunikationerna är inte lysande. Blattar finns naturligtvis. Grundregeln att undvika flerfamiljshusen är generell. Täby kyrkbyn bra men sämre kommunikationer är bättre än blattefierade områden i centrum. Villaområden naturligtvis. Prisnivån håller packet borta. Danderyd på samma vis med de har också tvingats ta emot och hysa mycket mångkultur. Nu vet jag inte exakt vilka gator som ska undvikas men mitt emot Danderyds sjukhus där det finns flerfamiljshus. Österåker har omnämnts av andra samma där undvik flerfamiljshusen.
Sollentuna köp dyrt det håller stöket borta. Undvik Malmvägen i centrum. Undvik centrala Rotebro, undvik Edsberg, Undvik Kärrdal och Sjöberg. Varning för Helenelund kolla noga före köp.
Kommer man närmare Stockholm (kommunen) bör man köpa något men kontrollera att det är många BRF hus i grupp. Nytt och dyrt är alltid bäst.
Stockholms kommun är stort och komplext det tar en evighet att penetrera. Jag avstår från det och säger bara att ju närmare innerstaden ju bättre. Invandrarna är nära att ta 50% i en rad stadsdelar Hässelby, Grimsta, Vällingby, Blackeberg och med dem kommer också missbrukare, livsstilskriminella.
Onämnbara Järva men Akkala, Husby, Kista, Rinkeby, Tensta Hjulsta utgår jag ifrån att ingen vill bo. Södra slödderförorterna vet jag inte så mycket om tyvärr. Men snart eller redan 50% gäller Farsta, Hökarängen, Bagarmossen, Rågsved, Hagsätra, Högdalen, Bandhagen. i Sydväst på röda linjen allt bortom Bredäng som så Sätra, Skärholmen, Fittja, Vårby.
Östermalm och Gärdet är de bästa alternativen som jag själv fick välja och ville bo centralt. Framtiden är dock dyster för Stockholm. Politiskt tar de röda över genom att invandrarna blir många fler och en politisk maktfaktor. Det tar tid att raserar staden men så småningom kommer alla att önska de bodde i en genuint borgerlig kranskommun.